Presečišče: Diskontna trgovina, ki na pogled prodaja »šaro«, je v resnici zelo uspešna

Galerija
Trgovine Don Quijote dajejo vtis kaotičnosti. Foto Reuters
Japonska trgovska veriga, znana po nenavadni razporeditvi svojih prodajnih polic, na katerih ponuja zelo različne izdelke, še naprej uspešno posluje in pričakuje, da se bo konec leta spet lahko pohvalila z rekordno prodajo.
Japonska veriga prodajaln Don Quijote je odprla svojo prvo trgovino v Tokiu leta 1980. Z odpiranjem novih trgovin se je Don Quijote vse bolj uveljavljal med novimi kupci, vendar so njegove prodajalne sprva veljale za zelo kaotične, saj so na istih prodajnih policah ponujale zelo različne izdelke, vse od preprog z vzorci leopardje kože do izjemno dragih ur. Takšno poslovanje je veljajo za nerazumno in mnogi so trgovinam Don Quijote napovedovali hiter konec.
Toda Don Quijote je z leti dokazal, da se lahko zelo učinkovito meri z vsemi tekmeci in je marsikomu lahko za zgled, saj že 29 let nenehno povečuje svojo prodajo in dobiček. V podjetju pravijo, da so tako uspešni prav zato, ker jim uspeva s posebno razporeditvijo prodajnih polic v trgovinah zabavati svoje kupce, ki so se že naveličali predvidljivega nakupovanja v drugih japonskih trgovinah. V trgovinah Don Quijote so kupci vedno presenečeni, ko jih ob vhodu, denimo, pozdravijo akvariji z eksotičnimi ribami, nato pa se odpravijo po hodnikih, podobnih labirintu, in si ogledujejo izjemno raznovrstno ponudbo izdelkov, od hrane in pijače do elektronskih naprav in oblačil.
Toda to, kar se sprva zdi kaotičen nered, je pravzaprav skrbno izdelana strategija, ki so jo v podjetju preizkusili v zadnjih desetletjih in se prepričali, da deluje. Izdelke nenehno selijo z enega konca na drugega in dodajajo nove, tako da so tudi stalni kupci vsakič znova presenečeni nad nenehno spreminjajočo se ponudbo. Lani je imel Don Quijote 828,79 milijarde jenov (6,4 milijarde evrov) prihodkov in 33 milijard jenov (258 milijonov evrov) čistega dobička, zaposloval je približno 6700 ljudi.
Prejšnji teden so iz Don Quijota sporočili, da pričakujejo, da bodo letošnji poslovni rezultati boljši kot kadarkoli prej, njihovi prihodki bodo predvidoma prvič znašali 1000 milijard jenov (7,8 milijarde evrov). Veriga ima zdaj 420 trgovin, do leta 2020 jih namerava imeti 500, počasi pa razmišlja tudi o širitvi v tujino, kjer že ima nekaj trgovin. Lani so odprli dve trgovini v Singapurju, letos nameravajo eno odpreti tudi v Bangkoku. Trgovska veriga, ki so ji ob odprtju prve trgovine napovedovali skorajšnje zaprtje, torej še naprej uspešno kljubuje ustaljenim vzorcem nakupovanja na Japonskem in leto za letom podira nove prodajne rekorde.
Komentarji