Motivacija, ki generira izjemne produkte

Hit produkt 2020 so bio sadni namazi Mr. in Ms. Jam, ki jih v sončni Vipavski dolini ustvarjata Uroš in Valentina Kavčič.
Fotografija: Razglasitev hit produkta 2020 je bila letos na daljavo. FOTO: Arhiv Štartaj Slovenija
Odpri galerijo
Razglasitev hit produkta 2020 je bila letos na daljavo. FOTO: Arhiv Štartaj Slovenija

In hit produkt 2020 je … Mozaik obrazov na velikem zaslonu je izražal napeto pričakovanje. Ime, ki ga je iz studia v medmrežje poslal generalni direktor Spara Slovenija Igor Mervič, je vrglo pokonci vipavski par Uroša in Valentino, naslednji hip pa so se vsi skupaj sprostili v prešernem veselju nad uspešno končano peto sezono Štartaj Slovenija. Vedoč, da so premagali vse, kar jim je od zgodnje pomladi stalo na poti do uspeha: številne težave, lastne strahove in pomanjkljivosti, epidemijo …

Naziv hit produkt leta sta si v petem krogu projekta Štartaj Slovenija torej prislužila Uroš in Valentina Kavčič s svojimi bio sadnimi namazi Mr. In Ms. Jam. Tudi vsem drugim podjetnikom iz konkurence devetih so kupci izkazali tolikšno naklonjenost, da vseh 29 izdelkov ostaja na policah v izbranih trgovinah Spar in na posebnem prodajnem mestu v 13 trgovinah Interspar.

Zmagovalca pete sezone sta podjetnika Uroš in Valentina Kavčič. FOTO: MIha Kolar/Mk Visuals
Zmagovalca pete sezone sta podjetnika Uroš in Valentina Kavčič. FOTO: MIha Kolar/Mk Visuals


Poleg te najpomembnejše novice je tokratna zaradi okoliščin okrnjena prireditev (prek videokonference) postregla s še eno, pomembno zlasti za slovenski podjetniški podmladek: partnerji projekta se ne bodo ustavili pri petih sezonah, ampak bodo še naprej podpirali mlado podjetniško energijo. Prihodnjo jesen bodo tekli šesti krog, upajmo, da v epidemiološko in podjetniško normalnih okoliščinah. Takrat se bo na zaslone vrnila tudi oddaja Štartaj, Slovenija!. Prijave so že odprte, vabljeni so vsi mladi zanesenjaki, ki imajo inovativno idejo oziroma izdelek, ki sledi sodobnim trendom in je razvit do te mere, da ga lahko v postavljenih rokih predstavijo komisiji.


Devet izjemnih


Partnerji projekta so svoje poslanstvo dobro opravili. Asortiman izdelkov, ki so od junija predstavljeni na novem skupnem prodajnem mestu, zdaj šteje že več kot 170 izdelkov slovenskih podjetnikov in tako še dodatno poudarja njihov pomen in inovativnost.

Letos so k sodelovanju povabili udeležence iz prvih štirih sezon in izmed njih izbrali »devet izjemnih«. S tem so po besedah Janija Muhiča iz medijske hiše Pro Plus želeli pokazati, da ne gre le za enkratni projekt, ampak za nenehno spodbujanje rasti vse večje družine podjetnikov Štartaj Slovenija, ki se razvijajo in odpirajo nova delovna mesta. Mojca Randl iz Formitasa je pri tem spomnila na okoliščine, ki so zaznamovale letošnjo sezono, in pohvalila slovenske kupce, ki so tudi v najtežjih okoliščinah podprli slovenske podjetnike.



Izbrancema so se v srce posebej usedle laskave besede generalnega direktorja Spara Slovenija Igorja Merviča: »Letošnja zmagovalca sta navajena trdega dela in premagovanja ovir. Že od samega začetka se njuna blagovna znamka razvija, raste, predvsem pa posluša kupce in njihove potrebe. Tudi v negotovih in zahtevnih časih trgu predstavlja novosti, prestopa meje in optimistično gleda v prihodnost.«


To sva midva!


»Res, to sva midva,« ponosno pristavi Uroš. Za par je zmaga že to, da sta podjetje v dveh letih postavila na noge, ga stabilizirala na trgu. Uvrstitev med letošnjih top devet podjetniških ekip je potrdila, da sta na pravi poti. »Da bo najin izdelek postal hit produkt, resnično nisva pričakovala, saj je nabor izdelkov preostalih podjetnikov res vrhunski. Namaze, ki sva jih postavila na police, sva pripravljala več mesecev, razvijala sestavo in izbirala okuse, da sva dosegla pravo harmonično kombinacijo. Sledila sva trendom v prehrani, poslušala komentarje kupcev, sledilcev, kritikov, in iz tega potegnila prave smernice. Lahko rečem, da nama je zelo dobro uspelo.«

Vsi izdelki dosedanjih sezon, prek 170 jih je, so na voljo na posebnem skupnem prodajnem mestu. FOTO: Anže Mulec
Vsi izdelki dosedanjih sezon, prek 170 jih je, so na voljo na posebnem skupnem prodajnem mestu. FOTO: Anže Mulec


Potrditev sta dobivala sproti, z neverjetnim odzivom kupcev. Prodaja je bila na trenutke taka, da sta komaj dohajala naročila. Pri tem pa so šli presenetljivo dobro v promet tudi njuni drugi izdelki, namreč sadni namazi Marmela in sadni sirupi. Očitno sta našla prave tržne niše in pridobila zaupanje zahtevnih kupcev.

In kaj je kupce najbolj prepričalo pri novih sadnih namazih Mr. In Ms. Jam? Ekstremno velik sadni delež, ki mu na policah ni para, prava izbira sadja, elegantna embalaža, privlačno ime, dober marketing …? »Vsak izdelek, ki ga postaviš na polico, mora za uspešno prodajo imeti najmanj vse naštete elemente,« poznavalsko odvrne Valentina. »Pika na i pa mora biti izdelek sam. Nič ne pomagata top embalaža in vrhunski marketing, če se kupec ne vrne, ker izdelek ne odraža tistega, kar obljublja proizvajalec … Midva brez oklevanja lahko rečeva, da so najini namazi skoraj iz samega sadja, in to najvišje kakovosti. Ker to drži kot pribito.«


Koristne kritike


Da znata prisluhniti kupcem, ni bila zgolj Mervičeva prijazna floskula. Kupec je kralj, upoštevati ga je treba, res pa ne moreš nikoli zadovoljiti vseh, se zaveda Uroš. Tudi brez kritik ne gre; če jih ne poslušaš, postaneš samovšečen in to zanesljivo vodi v propad. Spomni se na primer pritožbe na račun borovničevega sadnega namaza, ki je postal tekoč. »To se lahko zgodi, če uporabljaš kot gostilo samo agar agar. Povsem naravno je, da kdaj popusti. Na kritiko sva se takoj odzvala in poslala kupcu nov paket. Njegov zadovoljni odgovor nama je dal novo energijo in potrditev, da sva ravnala pravilno.« Par se zaveda, da njuni produkti ne bodo vedno všeč vsem, a če izdelek ne ustreza temu, kar obljublja, je treba ravnati tako, da bo stranka ohranila zaupanje.

štartaj Slovenija
štartaj Slovenija


Leto so zaznamovale tudi težave, ki jih je pred podjetnika postavljala epidemija. Ta je podjetju prinesla ogromno negotovosti in skrbi, še posebej pri nabavi surovin, ki jih je bilo treba čakati dlje, zato so morali povečati zalogo. Kar je seveda povezano z višjimi stroški. Vendar, se zaveda Uroš, je nekatere sektorje, na primer gostinstvo in turizem, kriza prizadela še veliko bolj. »Imamo srečo, da poslujemo v sektorju hrane in da imamo za partnerja Spar.«

Nasploh je bil delovni tempo od novega leta naprej hud, naporen tako fizično kot psihično. A par preveva optimizem in tudi v nesreči znata najti svetlo točko: »Epidemija je prinesla nekaj, česar ne bomo nikoli pozabili: da smo kot družina lahko po ves dan skupaj. Seveda je naporno delati in se šolati na daljavo, a tako povezani kot letos nismo bili še nikoli.«
 

image_alt
Mladi podjetniki projekta Štartaj Slovenija na skupni polici


Še več takih sezon


Odločna promotorja vipavske breskve sta bila po zmagi deležna številnih pohval in čestitk domačinov. S svojim zgledom bi jim rada pokazala, kako pomembna je prepoznavnost, »ki jo lahko vsakdo izkoristi, in če komu uspe nadgraditi najino zgodbo, bova ponosna, saj bomo imeli od tega korist vsi«.

Letošnja sezona Štartaj Slovenija je podjetniškemu paru dala izjemno dozo elana. In če bi lahko zavrtela čas nazaj, ne bi ničesar spremenila, zagotavljata. Nič pa ne bi imela proti, če bi projekt tudi naprej potekal v ciklih z repriznimi sezonami, ki bi »kot olimpijske igre« vsakih nekaj let dale možnost vsem starim udeležencem. »To bi bila motivacija, ki bi zagotovo generirala izjemne produkte!«

Preberite še:

Komentarji: