Nemški avtomobilisti s težavami v proizvodnji

Prekinitve zaradi ustavljenih dobav iz Ukrajine. Mogi proizvajalci obsodili agresijo in prenehali prodajati v Rusiji. Donacije Ukrajini.
Fotografija: Volkswagen zaradi pomanjkanja sestavnih delov iz Ukrajine začasno ustavlja proizvodnjo, med drugim tudi v tovarni v Zwickauu. FOTO: Matthias Rietschel/ Reuters
Odpri galerijo
Volkswagen zaradi pomanjkanja sestavnih delov iz Ukrajine začasno ustavlja proizvodnjo, med drugim tudi v tovarni v Zwickauu. FOTO: Matthias Rietschel/ Reuters

Med gospodarskimi panogami, ki že občutijo posledice napada Rusije na Ukrajino, je tudi nemška avtomobilska industrija, ki zaradi pomanjkanja sestavnih delov že ustavlja proizvodnjo. S težavami se spopadajo tako največji koncern Volkswagen kot premijska proizvajalca BMW in Porsche. Po drugi strani nekatera podjetja ustavljajo prodajo v Rusiji.

Kot je poročal Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), je že pred dnevi na zahodu Ukrajine proizvodnjo iz varnostnih razlogov v dveh tovarnah ustavilo podjetje Leoni, gre za dobavitelja napeljav – kabelskih sklopov za velika avtomobilska imena v Nemčiji. FAZ dodaja, da v Ukrajini delujejo tudi drugi dobavitelji avtomobilski industriji, kot so npr. Nexans, Yazaki, Sumitomo, Aptiv,  Kromberg & Schubert.

Končni avtomobilski proizvajalci, ki so imeli že pred tem zagate z dobavo polprevodnikov, imajo zdaj svežo težavo – kabelskih komponent zaradi sistema dobav just in time nimajo na zalogi, zato morajo ustavljati proizvodnjo.

Največji koncern Volkswagen je zaradi pomanjkanja sestavnih delov najprej skrajšal delovni čas v tovarnah v Emdnu in Zwickauu, potem tudi v središču v Wolfsburgu, podobno se je začasno ustavila proizvodnja v Porschejevi tovarni v Leipzigu. Volkswagnova znamka Škoda je morala zaradi pomanjkanja določenih sestavnih delov, ki jih dobivajo iz Ukrajine te dni omejiti proizvodnjo svojega električnega modela škoda enyaq iV.

Precej prizadet je trenutno BMW, ki mora prekinjati ali ustavljati proizvodnjo v skoraj vseh nemških tovarnah (Dingolfing, München, Leipzig, Regensburg), tudi v Avstriji v Steyerju, kjer izdelujejo motorje, prav tako je zastala proizvodnja Minijev v Oxfordu.

Ustavljanje prodaje, donacije Ukrajini

Po drugi strani avtomobilska podjetja ustavljajo prodajo in nekateri tudi proizvodnjo avtomobilov v Rusiji. Prej omenjeni BMW je to storil med prvimi in tja tudi nehal izvažati svoje avtomobile, odločitev pa pospremil z izjavo, da obsojajo agresijo na Ukrajino in da dogodke spremljajo z veliko zaskrbljenostjo.

Do preklica je podobno že storil Volkswagen, že pred njim kot prvi Volvo pa Jaguar in Land Rover, General Motors, Daimler Trucks. Škoda po navedbah Reutersa še presoja nadaljnjo strategijo prodaje v Rusiji in Ukrajini. Rusija je po Češki zanjo drugi najpomembnejši trg.

Ponovo je proizvodnjo zagnal Avtovaz v Toljatiju (prej so imeli težave s polprevodniki) ki je v lasti Renaulta, še naprej pa je zaustavljena Renaultova tovarna v Moskvi. Renaultova delnica je v zadnjih dneh izgubila precej vrednosti, saj velja za najbolj izpostavljeno evropsko avtomobilsko podjetje v Rusiji. Tam po podatkih Bloomberga ustvarijo 12 odstotkov vseh svojih prihodkov, njihovi nemški tekmeci le dva odstotka.

Različni avtomobilski proizvajalci so Ukrajini namenil denarna sredstva pomoči v zneskih do enega milijona evrov. »Kot takojšnji urgentni ukrep je tu naša donacija enega milijona evrov nemškemu rdečemu križu za pomoč Ukraijni", so bile besede prvega moža Mercedes-Benza Ole Källeniusa.

Enako so storili pri Volkswagnu in donacijo na družbenih omrežjih že nekaj dni nazaj pospremili z naslednjimi besedami: »V skupini VW smo zelo zaskrbljeni zaradi dogodkov v Ukrajini in smo organizaciji Unoflucht, ki skrbi za begunce, namenili 1 milijon evrov. Ruski napad na Ukrajino spremljamo z veliko zaskrbljenostjo in zaprepadenostjo«.

Komentarji: