Evropski avtomobilski proizvajalci drug za drugim objavljajo lanske prodajne količine, ki so glede na razmere pričakovano slabše od tistih v letu 2019. A so tudi med njimi razlike, z manjšimi »ranami« so jo odnesli tisti, ki jim je uspelo izkoristiti hitrejše okrevanje na Kitajskem, posebej to velja za proizvajalce premijskih znamk iz Nemčije.
Največji koncern Volkswagen je s svojo matično znamko VW lani doživel 15-odsotni padec prodaje na 5,3 milijona vozil, najmočneje so trpeli v Zahodni Evropi, kjer so šli navzdol za skoraj četrtino, nekaj manj v Severni Ameriki (–17 odstotkov) še najmanjši je bil padec na Kitajskem (–10 odstotkov), ki se je po virusni krizi tudi najhitreje pobrala. Upanje na boljše čase jim vzbuja decembrsko prodajno izboljšanje, so pa v celotnem letu tako kot mnogi drugi proizvajalci močno povečali dobave električnih vozil (212.000).
Na Kitajskem se je še precej bolje lani odrezala Volkswagnova premijska znamka Audi, prodajo so tam izboljšali za pet odstotkov, podobno velja za BMW (+7 odstotkov) in Mercedes-Benz (+12 odstotkov). Dober posel za premijske avtomobile na največjem svetovnem trgu jim je prinesel tudi zmernejše globalne minuse – tako je Audijeva skupna prodaja lani nazadovala za »le« osem odstotkov (1,7 milijona vozila), tudi BMW in Mercedes sta imela s svojima matičnima znamkama samo sedemodstotni globalni minus (2,02 milijona in 2,1 milijona avtomobilov).
Kot bi veljalo, da dražje avtomobile prodajaš, manj te udari kriza – namreč Porsche, najbolj donosni del skupine Volkswagen, je lansko leto končal z le triodsotnim minusom prodaje (272.000 kupcev), njihov veliki novi hit pa je bil prav tako električni model, taycan, za katerega so našli več kot 20.000 kupcev kljub dejstvu, da so morali tik po zagonu proizvodnjo zaradi prve faze epidemije za mesec in pol ustaviti.
Tako ugodnega minusa pač niso imeli nekateri drugi bolj množični proizvajalci. Francoski Renault je npr. poročal o precejšnjem padcu prodaje, in sicer so v letu 2020 prodali 2,9 milijona avtomobilov, to je bilo za kar 21 odstotkov manj kot v letu pred tem. Rezultat naj bi bil večinoma posledica izpostavljenosti trgom, ki so bili v drugem lanskem kvartalu zaradi epidemije zaprti, dodatna je bila še upočasnitev prodaje v zadnjem delu leta, posebej v Franciji.
Če gledamo samo Evropo, je Renaultu v tem delu sveta prodaja lani upadla za skoraj 26 odstotkov na 1,4 milijona vozil. Tudi pri njih so bili ena redkih točk električni avtomobili, katerih prodajo so povečali za 14 odstotkov, skupno gre za 115.000 vozil, od tega 100.000 primerkov renaulta zoe. Renault bo še okrepil elektrifikacijo, govori se o tem, da bi na ta pogon oživil svoje nekdanje uspešnice renault 4 (katrca) in renault 5. Njihov novi načrt bo jutri predstavil lani na novo postavljeni direktor Luca de Meo.
Komentarji