Se VLM Airlines dokončno umika?

Mariborsko letališče: belgijska letalska družba v prihodnjih mesecih ne načrtuje nobene nove redne letalske povezave.
Fotografija: Po šestih mesecih se VLM Airlines umika.
Odpri galerijo
Po šestih mesecih se VLM Airlines umika.

Maribor – »V VLM Airlines v prihodnjih tednih ali mesecih ne načrtujemo nobene nove redne letalske povezave iz Maribora,« je včeraj dejal predstavnik te letalske družbe Yves Panneels. Mariborsko letališče Edvarda Rusjana bo tako od konca prihodnjega tedna, ko bo vzletelo zadnje letalo proti Münchenu, ponovno brez letov.


Panneels je potrdil, da so se za ukinitev letalske povezave med Mariborom in Antwerpnom z vmesnim postankom v Münchenu odločili zaradi premalo potnikov. Podrobnejših informacij ni predstavil, po neuradnih podatkih pa so bila letala zasedena povprečno le petinsko, dvakrat pa so morali polet zaradi premalega števila prodanih vozovnic tudi odpovedati. Je bila v ozadju neustrezna izbira mest, saj se v München večina Slovencev odpravi na pot kar z avtomobilom, Antwerpen pa nikoli ni bila posebno priljubljena destinacija, je morda vzrok bližina konkurenčnih letališč v Gradcu, Zagrebu ali Ljubljani ali celo nezaupanje v trideset let stara propelerska letala Fokker 50? V VLM Airlines odgovorov niso posredovali, po nekaterih neuradnih podatkih pa se ta belgijska letalska družba iz Maribora dokončno umika.


Za komentar včeraj ni bil dosegljiv niti Boris Bobek, eden od obeh direktorjev podjetja Aerodrom Maribor. Pred kratkim je omenil možnost, da bi, podobno kot lani, poleti uvedli čarterske lete iz Maribora v nekateri mesta ob Jadranu, vendar se očitno tega projekta ne bodo lotili. Zdaj očitno vse stavijo na velikopotezne načrte o neposredni letalski povezavi s Kitajsko, o tem so menda želeli spregovoriti tudi na tiskovni konferenci, ki so jo sklicali pred štirinajstimi dnevi, vendar so jo nato v zadnjem trenutku odpovedali. Vendar so načrti SHS Aviation, ki je v večinski kitajski lasti, vezani predvsem na podaljšanje letalske steze, širitev letališke ploščadi, ureditev območja za razledenitev letal ter posodobitev in razvoj letališke infrastrukture, tukaj pa z državo, ki je lastnica letališča, očitno še niso dosegli dogovora.


Pri spremembi prostorskega načrta se zatika tudi zato, ker na ministrstvu za gospodarstvo pravzaprav ne vedo, kdo konkretno naj bi investiral v mariborsko letališče, lanska napoved v Budimpešti, da naj bi šlo za ogromen znesek v višini 660 milijonov evrov, pa do zdaj ni bila podrobno in konkretno pojasnjena. Vse glasnejši so tudi protesti okoliških prebivalcev, kar nekaj predstavnikov različnih civilnih iniciativ je že protestiralo proti širitvi letališča. Kakor koli že, 17. avgusta bo poletelo zadnje letalo proti Münchenu, dan pred tem še letalo, ki bo mariborske nogometaše odpeljalo v Glasgow, nato pa se na mariborskem letališču napoveduje popolno mrtvilo. To verjetno pomeni, da bo letošnja izguba podjetja Aerodrom Maribor še nekaj višja kot lanska, ki je znašala 1,7 milijona evrov.

Komentarji: