Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Strmoglavljenje delnic Facebooka

Kljub dobičku rezultati slabši od pričakovanj.
Facebook namerava še naprej vlagati v video vsebine, umetno inteligenco in navidezno resničnost. FOTO: Reuters
Facebook namerava še naprej vlagati v video vsebine, umetno inteligenco in navidezno resničnost. FOTO: Reuters
K. L., STA
26. 7. 2018 | 16:33
26. 7. 2018 | 16:40
3:38
Ljubljana - Družba Facebook je v drugem letošnjem četrtletju ustvarila 5,11 milijarde dolarjev čistega dobička, kar je 31 odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju. Prihodki so bili višji za 42 odstotkov in znašali 13,2 milijarde dolarjev.

A rezultati so slabši od pričakovanj, poleg tega pa se bodo podjetju vsaj še dve leti poznale posledica odpravljanja varnostnih lukenj in strožje zakonodaje pri varovanju osebnih podatkov. Delnice so se po objavi rezultatov pocenile za petino.


Razlogi za padec delnic


Prvi razlog za pocenitev delnic je sicer to, da podjetje prvič od leta 2015 ni uresničilo oziroma preseglo napovedi analitikov glede četrtletnih prihodkov. Napovedi so namreč znašale 13,3 milijarde dolarjev. Nato je nastopil glavni finančni direktor podjetja David Wehner, ki je povedal, da se bo rast prihodkov najverjetneje upočasnjevala do konca letošnjega leta. Ni povedal, da bodo prihodki nazadovali, ampak da se bo le upočasnila rast in sprožil se je plaz.

Delnica Facebooka se je v nadaljevanju poborznega trgovanja pocenila za 24 odstotkov, izpuhtelo je 130 milijard dolarjev tržne vrednosti, ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je v dveh urah izgubil skoraj 17 milijard dolarjev in padel s tretjega na šesto mesto Bloombergove lestvice milijarderjev.

Padec vrednosti delnic, ki so se kljub vsem težavam podjetja letos do srede podražile za 23 odstotkov, tako ni posledica poslovnih rezultatov, ampak tega, da bo zaradi vseh ukrepov za zaščito zasebnosti uporabnikov in boja proti manipulacijam tega družbenega omrežja prihodkov in dobička v prihodnje manj. Do konca trgovanja se je tečaj delnic sicer nekoliko popravil in padec je dosegel nekaj čez 20 odstotkov.
 

Višje število dnevnih uporabnikov


Kljub novim evropskim pravilom o zaščiti podatkov se je število dnevnih uporabnikov Facebooka od lanskega drugega četrtletja povečalo za 11 odstotkov na 1,47 milijarde, a analitiki so napovedovali 1,48 milijarde. V ZDA in Kanadi je številka ostala na 185 milijonih, v Evropi pa je malce nazadovala na 279 milijonov.

Čisti dobiček Facebooka je v drugem četrtletju dosegel 1,74 dolarja na delnico, analitiki so napovedovali 1,71 dolarja. Prihodki od mobilnih oglasov so predstavljali 92 odstotkov vseh oglasnih prihodkov.

Facebook ima pod seboj še aplikacije Messenger, Whatsupp in Instagram, ki imajo vsaka po več kot milijardo mesečnih uporabnikov.

Facebook se je skozi četrtletje ubadal z vprašanji zaščite zasebnosti in manipulacij, kot je bila ruska kampanja lažnih informacij pred ameriškimi predsedniškimi volitvami 2016. Zaradi tega zaposluje dodatne ljudi, ki se borijo proti temu. Od drugega četrtletja lani je število zaposlenih naraslo za 47 odstotkov na 30.275, do konca letošnjega leta pa bo podjetje zaposlilo skupaj 20.000 novih sodelavcev.

Podjetje namerava še naprej vlagati v video vsebine, v umetno inteligenco in v navidezno resničnost.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine