Parkiraš v Grosupljem in z vlakom v Ljubljano

Objekt P + R Grosuplje z 222 parkirnimi mesti in kolesarnico bo zgrajen v drugi polovici leta.
Fotografija: Ob progi in v neposredni bližini občine nameravajo zgraditi parkirno hišo. Arhiv občina Grosuplje
Odpri galerijo
Ob progi in v neposredni bližini občine nameravajo zgraditi parkirno hišo. Arhiv občina Grosuplje

Grosuplje, Ljubljana – V ljubljanski mestni občini podpirajo odločitev grosupeljske občine, ki namerava na makadamskem parkirišču ob Taborski cesti v Grosupljem zgraditi garažno hišo za več sto osebnih vozil. Izvedbo projekta z 1,655 milijona evrov podpira tudi evropski kohezijski sklad.

V parkirni hiši bo zagotovljenih 222 parkirnih mest, od tega jih bo 161 za namen parkiranja P + R (parkiraj in odpelji), 61 parkirnih mest pa bo plačljivih. V kletni etaži bo možnost polnjenja električnih vozil, ob garažni hiši bo tudi zaprta kolesarnica za 40 koles z možnostjo polnjenja električnih koles, je za Delo povedal direktor grosupeljske občinske uprave Dušan Hočevar.

Dušan Hočevar: »Podpis pogodbe z izbranim izvajalcem je predviden v drugi polovici marca.« FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Dušan Hočevar: »Podpis pogodbe z izbranim izvajalcem je predviden v drugi polovici marca.« FOTO: Bojan Rajšek/Delo


»V Mestni občini Ljubljana smo zavezani trajnostni mobilnosti, kamor sodijo tudi postajališča P + R. Veseli nas, da se za gradnjo, glede na potrebe, ki jih najbolje ocenijo sami, odločajo tudi druge lokalne skupnosti v Ljubljanski urbani regiji (LUR), saj s tem še dodatno spodbujajo svoje občane k uporabi tovrstnih rešitev in javnega prevoza, s čimer zmanjšujejo število osebnih vozil. Naložba ni pomembna samo za Grosuplje, ampak tudi za Ljubljano in celotno regijo,« je prepričan ljubljanski župan Zoran Janković.

Ko bo zgrajena parkirna hiša, avtomati za plačilo parkirnine ne bodo več potrebni. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Ko bo zgrajena parkirna hiša, avtomati za plačilo parkirnine ne bodo več potrebni. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


V Ljubljano se vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje 116.000 ljudi, ki so večinoma tudi edini potniki. Več kot 142.500 delovno aktivnih oseb z območja Ljubljanske urbane regije (LUR), ki jo sestavlja 26 občin, pa se vsak dan vozi na delo zunaj občine svojega stalnega bivališča.


Spodbuditi hojo in kolesarjenje


Grosupeljska občina je že pridobila gradbeno dovoljenje za parkirno hišo, ki se imenuje P + R Grosuplje. Zgrajena bo na parkirišču neposredno ob železniški progi Ljubljana–Novo mesto. Prav tako so že objavili tudi javno naročilo za izbiro izvajalca. Podpis pogodbe z izbranim izvajalcem je predviden v drugi polovici marca, je povedal Hočevar in dodal, da so s projektom uspešno kandidirali na javnem razpisu ministrstva za infrastrukturo in na podlagi njihove odločbe so jim bila dodeljena nepovratna finančna sredstva evropskega kohezijskega sklada v višini 1,665 milijona evrov. To pomeni 80 odstotkov vrednosti naložbe, medtem ko morajo preostanek denarja zagotoviti v občinskem proračunu.

Ob progi in v neposredni bližini občine nameravajo zgraditi parkirno hišo. Arhiv občina Grosuplje
Ob progi in v neposredni bližini občine nameravajo zgraditi parkirno hišo. Arhiv občina Grosuplje


V grosupeljski občini so prepričani, da P + R Grosuplje predstavlja pomembno uresničevanje enega od petih strateških stebrov načrtovanja, ki jih predvideva Celostna prometna strategija občine Grosuplje. To pomeni vzpostavitev celostnega prometnega načrtovanja, spodbujanje hoje kot pomembnega potovalnega načina, optimalno izkoriščanje potencialov kolesarjenja, uveljavitev optimiziranega cestnega prometa in oblikovanje privlačnega javnega potniškega prevoza. »Da bo tako, ima pomembno vlogo gotovo prav P + R Grosuplje,« je poudaril Hočevar.


V Ljubljano z vlakom in avtobusom


Uporabniki P + R bodo skladno s smernicami ministrstva za infrastrukturo in parkirno politiko svoja vozila pustili v parkirni oziroma garažni hiši ter se do glavnega mesta odpeljali z mestnim avtobusom številka 3G ali potniškim vlakom. Vrednost parkiranja v garažni hiši bo prilagojena smernicam pristojnega ministrstva, ki pa ne predpisuje dražje parkirnine, kot je vožnja do Ljubljane in nazaj v Grosuplje. Objekt bodo predvidoma odprli v drugi polovici leta.

Dotrajane pritlične zgradbe ob Taborski cesti, v kateri imajo najete prostore številna društva, za zdaj še ne nameravajo porušiti. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Dotrajane pritlične zgradbe ob Taborski cesti, v kateri imajo najete prostore številna društva, za zdaj še ne nameravajo porušiti. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Iz grosupeljske občine so še sporočili, da zaradi parkirne hiše za zdaj ne nameravajo porušiti pritličnega objekta na Taborski 6, v katerih ima najemne prostore šest združenj, med njimi tudi Območno združenje rdečega križa Grosuplje ter Turistično in okoljsko društvo Županova jama. Skladno z občinskim prostorskim načrtom je na tem območju sicer predvidena gradnja poslovno-stanovanjskega objekta, kakršen je Adamičev center, vendar morajo pred tem pridobiti investitorja, nato pa nameravajo vsem najemnikom poiskati nadomestne prostore.

Komentarji: