FiatChrysler in poudarek prestižu

Zadnji načrt direktorja italijansko-ameriške avtomobilske korporacije Sergia Marchionneja stavi predvsem na znamke Alfa Romeo, Jeep, Maserati in RAM. Fiat v bodoče predvsem z družino modela 500 in pando.
Fotografija: Maserati alfieri je bila leta 2014 študija, zdaj naj bi postal super električni športnik. Foto Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Maserati alfieri je bila leta 2014 študija, zdaj naj bi postal super električni športnik. Foto Gašper Boncelj

 

Odhajajoči predsednik korporacije FiatChrysler Sergio Marchionne je včeraj finančnim analitikom razkril še zadnji srednjeročni načrt v svoji 14-letni karieri na vrhu podjetja, saj naj bi se prihodnje leto upokojil. Mož, ki je bil vselej znan po puloverju, si je v skladu z neko obljubo čez jopico prvič doslej nadel kravato, in sicer v povezavi z napovedjo, da se bo podjetje prihodnji mesec rešilo nekdanje visoke zadolženosti. »Zadolženost je bila kamen okoli vratu, ki je desetletja bremenil tako Fiat kot Chrysler, njen izbris pa pomeni temeljno spremembo dojemanja tega podjetja,« je dejal Marchionne.

Šef koncerna Fiat Chrysler Sergio Marchionne in njegov morebitni naslednik John Elkann na predstavitvi bodočih poslovnih načrtov v Baloccu v Italiji. Foto Masimo Pinca
Šef koncerna Fiat Chrysler Sergio Marchionne in njegov morebitni naslednik John Elkann na predstavitvi bodočih poslovnih načrtov v Baloccu v Italiji. Foto Masimo Pinca


Poslovni načrt za obdobje do leta 2022 se po njegovih besedah osredotoča na prestižni znamki Maserati in Alfa Romeo, na znamko terencev Jeep in poltovornjake RAM, ker da z njimi ustvarijo daleč največji del prihodka celotne korporacije. Verjetno je od omenjenih nam najbližja Alfa Romeo, ki je prodajo s 67 tisoč avtomobilov v letu 2014 povečala na letos predvidenih 170 tisoč, a je to še vedno precej manj od načrta 400 tisoč, ki so ga zdaj prestavili na leto 2022. Po besedah njenega prvega moža Timothyja Kunisikisa, ki vodi tudi Maserati, naj bi v tem času predstavili sedem novosti, tudi posodobljeni giulio in giulietto, tako kot pri Jeepu in Maseratiju naj bi bil poudarek na elektrifikaciji pogona (hibridih) in opuščanju dizelskega pogona. Kakor piše časnik Il Sole 24 ore, naj bi bili med bodočimi novostmi dva športna terenca in dva športna avtomobila, konkretno omenjajo oživitev nekdanjega modela GTV in na novo pripravljen superavtomobil 8C. Maserati naj bi v prihodnji petletki predstavil dva športna avtomobila, eden se bo imenoval alfieri in bo imel povsem električni pogon. Šlo naj bi za neposrednega tekmeca tesli z izjemnim pospeškom z mesta do 100 km/h v dveh sekundah, morda pa tudi prihajajočemu porscheju mission E. Poleg tega naj bi Maserati v petletki predstavil še enega športnega terenca, cilj pa je, da bi lansko prodajo, ki je dosegla 50 tisoč avtomobilov, podvojili.

Znamka Jeep, s katero danes prodajo kar 1,9 milijona vozil, naj bi v petletnem obdobju prav tako prišla na raven, da bodo vsi modeli imeli elektrificiran pogon. Glede Jeepa niso dali neposrednih napovedi, le to, da bo vsak 12. športni terenec na svetu nosil značko Jeep in da bodo predstavili devet novih izdelkov ter vstopili v tri nove segmente.

Kaj pa znamka Fiat, ki morda v Evropi koga še zanima? Že prej je bilo nakazano, da na njej v prihodnje ne bo poudarka, njene italijanske tovarne bi utegnili uporabiti za izdelavo novih modelov Alfe Romeo, Jeepa in Maseratija. Kot je dejal Marchionne, odsotnost posebne predstavitve ne pomeni, da bi hoteli bodisi Fiat ali Chrysler ukiniti, temveč le, da njun prispevek ne pomeni povečanja skupnih številk koncerna. Kot je razumeti, pri znamki Fiat vnaprej računajo še na družino modelov 500 vključno z novo bolj prostorno izvedbo gardinera ter pando, nekateri od teh modelov naj bi bili elektrificirani in bi jih kot takšne izvažali tudi v ZDA. Chrysler naj bi ostal znamka za Ameriko, ki bo osredotočena predvsem na enoprostorce.

Komentarji: