
Neomejen dostop | že od 14,99€
Koncern Volkswagen je te dni razkril bodoči najmanjši električni model, ki bo nosil ime VW ID.1. Z njim pozno vstopa v tekmo malih električnih avtomobilov. A morda je bolje pozno kot sploh ne.
Volkswagen ID.1 prinaša drugačne poteze, kot jih poznamo pri večjih električnih modelih znamke. Kot je rekel šef njihovega oblikovanja Andreas Mindt, so hoteli pripraviti avtomobil »z značajem, ki bo ljudem blizu, in s prijaznim, okroglim obrazom«. Ta pristop malce spominja na prihodnjega Renaultovega tekmeca twinga, kjer bodo tudi uporabili podobo nekdanjega prvega modela s »prijaznimi« okroglimi očmi. A pri tem vsaj spomnimo: Renault je še ne tako dolgo nazaj VW ponudil sodelovanje pri razvoju teh dveh malih avtov, vendar so se Nemci zahvalili in odločili za lastno pot.
Vrnimo se k VW. ID.1 se zdi kot nekakšen naslednik modela VW e-up!, vsaj v kakšni potezi morda malce spominja nanj. Pri tem imamo seveda pomislek, zakaj so pri kupcih dokaj priljubljeni e-up! leta 2023 nehali proizvajati, ID.1 pa bo nared šele leta 2027, ne pa danes ali, še bolje, včeraj. Toda takšne so pač industrijske poti in strategije.
Volkswagen ID.1 kot prototip sicer nosi daljše ime ID.1 every1, s čimer snovalci namigujejo, da bodo z njim merili na vse mogoče kupce. Dolg je 388 cm, ima pet vrat, namenjen je za štiri potnike in ima glede na majhnost zatrjevano soliden 305-litrski prtljažnik. Ampak tega na razkritju nismo mogli preveriti, kot tudi še ne sesti v kabino, o kateri sicer trdijo, da bo prilagodljiva, da bo to lahko avto za osebno rabo ali za različne dostavljavce.
Prve fotografije sicer kažejo na volanski obroč kvadratno-okrogle oblike, na njem je nekaj fizičnih tipk, teh je nekaj tudi pod večfunkcijskim sredinskim zaslonom, spodaj je nekakšen bluetooth zvočnik, ki ga je mogoče odnesti iz avta, za njim pa pomična sredinska konzola. Volkswagen je imel v prvih modelih družine I.D. veliko težav z računalniško programsko opremo, zdaj naj bi bila nared povsem nova, ki bo sposobna sprotnega hitrega posodabljanja.
Pravijo, da bo električni motor nov, njegova moč 70 kW, najvišja hitrost električnega malčka pa 135 km/h. Z enim napolnjenjem naj bi bil sposoben prevoziti vsaj 250 kilometrov. O hitrosti in načinih polnjenja še niso rekli ničesar.
Za proizvodnjo in prodajo bo ID.1 pripravljen leta 2027, cena naj bi znašala okoli 20 tisoč evrov. Seveda bo pri tem pomembno, koliko bo takrat v kakšni državi znašala subvencija.
Kot je znano, namerava Volkswagen na trg še pred ID.1, konkretno proti koncu prihodnjega leta, uvesti model ID.2, ki bo nekoliko večji (štiri metre) in dražji (okoli 25 tisočakov). To bo prvi izdelek iz tako imenovane družine mestnih avtomobilov, ki je pripravljena na novi osnovi s sprednjim pogonom, sledijo še škoda epiq, cupra raval, VW ID.2 X.
ID.1 bo tudi pripravljen na tej, sicer nekoliko skrajšani osnovi. Kot so ob predstavitvi lanskih poslovnih rezultatov povedali na konferenčnem klicu z vlagatelji, bodo malega električnega volkswagna izdelovali v VW tovarni v Palmeli blizu Lizbone na Portugalskem, so pa ob tem dodali, da bo v njem nekaj sestavnih delov, ki jih bodo dobili s Kitajske. Tu nam na misel pride predvsem baterija in znova se nam tu prikliče Renault, ki bo za električnega twinga tehniško ekspertizo prav tako pridobil na Kitajskem, v Šanghaju.
ID.1 naj bi bil še zadnji manjkajoč element v sestavljanki njihove modelske palete srednjeročne prihodnosti, ki naj bi jim prinesla električno množičnost. Vendar glede na poznost to ne bo lahka naloga, saj bo do takrat na trg pripeljalo (ali so že tu) še veliko evropskih, korejskih in seveda kitajskih malih tekmecev. Omenimo že omenjenega renaulta twinga, ki ga bodo od leta 2026 izdelovali v Revozu, ter malo za njim prav tam še nekoliko cenejšo izvedenko za Renaultovo znamko Dacia ali pa azijske tekmece, kot sta že zdaj korejski hyundai inster in kitajski leapmotor
Na okrogli mizi ob predstavitvi novega ID.1 smo novinarji Dela in nekateri naši tuji kolegi postavili nekaj vprašanj Martinu Sanderju, članu uprave Volkswagna.
Kot podjetje moramo ustvarjati dobiček, tudi program ID.1 mora biti donosen. Zanj moramo imeti cenovno sprejemljivo baterijsko tehniko; cene baterij se sicer znižujejo blizu ravni, ki je sprejemljiva. Vendar pa mora biti tudi povpraševanje dovolj veliko; največja trga v Evropi za majhne avtomobile sta Italija in Španija, a tam je bilo povpraševanje po električnih avtih doslej minimalno.
Začetna cena bo zelo blizu te številke.
Ne, trenutno je tako majhen avtomobil v načrtu le za znamko Volkswagen.
Za zdaj o kemiji baterije ne govorimo. Kasneje bomo videli, ali potrebujemo še večjo.
Ne, bo le električen, platforma je temu povsem podrejena.
Prihaja iz družbe Rivian (mladi ameriški proizvajalec električnih športnih terenskih in pick up vozil, op. p.), s katero smo v partnerstvu.
Ker to prinaša prednosti za celoten paket. Imate večji prtljažnik, voznost pa ob električnem pogonu ni nič slabša.
Golf smo ravno dobro prenovili, zanimanje zanj je veliko. Z motorjem na notranje zgorevanje ga bomo proizvajali, kolikor dolgo se bo dalo, to je odvisno tudi od zakonodaje. Bo pa tudi električna izvedenka.
Komentarji