Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

ID.1 bo najmanjši električni volkswagen

V prodajo gre leta 2027 – Bo prispeval k električni množičnosti?
Volkswagen ID.1 naj bi stal okoli 20 tisoč evrov.

FOTO: Gašper Boncelj
Volkswagen ID.1 naj bi stal okoli 20 tisoč evrov. FOTO: Gašper Boncelj
5. 3. 2025 | 19:30
11. 3. 2025 | 12:45
7:26

Koncern Volkswagen je te dni razkril bodoči najmanjši električni model, ki bo nosil ime VW ID.1. Z njim pozno vstopa v tekmo malih električnih avtomobilov. A morda je bolje pozno kot sploh ne.

Volkswagen ID.1 prinaša drugačne poteze, kot jih poznamo pri večjih električnih modelih znamke. Kot je rekel šef njihovega oblikovanja Andreas Mindt, so hoteli pripraviti avtomobil »z značajem, ki bo ljudem blizu, in s prijaznim, okroglim obrazom«. Ta pristop malce spominja na prihodnjega Renaultovega tekmeca twinga, kjer bodo tudi uporabili podobo nekdanjega prvega modela s »prijaznimi« okroglimi očmi. A pri tem vsaj spomnimo: Renault je še ne tako dolgo nazaj VW ponudil sodelovanje pri razvoju teh dveh malih avtov, vendar so se Nemci zahvalili in odločili za lastno pot.

Vrnimo se k VW. ID.1 se zdi kot nekakšen naslednik modela VW e-up!, vsaj v kakšni potezi morda malce spominja nanj. Pri tem imamo seveda pomislek, zakaj so pri kupcih dokaj priljubljeni e-up! leta 2023 nehali proizvajati, ID.1 pa bo nared šele leta 2027, ne pa danes ali, še bolje, včeraj. Toda takšne so pač industrijske poti in strategije.

Volkswagen ID.1 kot prototip sicer nosi daljše ime ID.1 every1, s čimer snovalci namigujejo, da bodo z njim merili na vse mogoče kupce. Dolg je 388 cm, ima pet vrat, namenjen je za štiri potnike in ima glede na majhnost zatrjevano soliden 305-litrski prtljažnik. Ampak tega na razkritju nismo mogli preveriti, kot tudi še ne sesti v kabino, o kateri sicer trdijo, da bo prilagodljiva, da bo to lahko avto za osebno rabo ali za različne dostavljavce.

Notranjost je vsaj po fotografiji sodeč kar všečna. Foto Gašper Boncelj
Notranjost je vsaj po fotografiji sodeč kar všečna. Foto Gašper Boncelj
ID.1 naj bi imel precej prilagodljivo notranjost

FOTO: Gašper Boncelj
ID.1 naj bi imel precej prilagodljivo notranjost FOTO: Gašper Boncelj

Prve fotografije sicer kažejo na volanski obroč kvadratno-okrogle oblike, na njem je nekaj fizičnih tipk, teh je nekaj tudi pod večfunkcijskim sredinskim zaslonom, spodaj je nekakšen bluetooth zvočnik, ki ga je mogoče odnesti iz avta, za njim pa pomična sredinska konzola. Volkswagen je imel v prvih modelih družine I.D. veliko težav z računalniško programsko opremo, zdaj naj bi bila nared povsem nova, ki bo sposobna sprotnega hitrega posodabljanja.

Pravijo, da bo električni motor nov, njegova moč 70 kW, najvišja hitrost električnega malčka pa 135 km/h. Z enim napolnjenjem naj bi bil sposoben prevoziti vsaj 250 kilometrov. O hitrosti in načinih polnjenja še niso rekli ničesar.

Za proizvodnjo in prodajo bo ID.1 pripravljen leta 2027, cena naj bi znašala okoli 20 tisoč evrov. Seveda bo pri tem pomembno, koliko bo takrat v kakšni državi znašala subvencija.

Kot je znano, namerava Volkswagen na trg še pred ID.1, konkretno proti koncu prihodnjega leta, uvesti model ID.2, ki bo nekoliko večji (štiri metre) in dražji (okoli 25 tisočakov). To bo prvi izdelek iz tako imenovane družine mestnih avtomobilov, ki je pripravljena na novi osnovi s sprednjim pogonom, sledijo še škoda epiq, cupra raval, VW ID.2 X.

ID.1 bo tudi pripravljen na tej, sicer nekoliko skrajšani osnovi. Kot so ob predstavitvi lanskih poslovnih rezultatov povedali na konferenčnem klicu z vlagatelji, bodo malega električnega volkswagna izdelovali v VW tovarni v Palmeli blizu Lizbone na Portugalskem, so pa ob tem dodali, da bo v njem nekaj sestavnih delov, ki jih bodo dobili s Kitajske. Tu nam na misel pride predvsem baterija in znova se nam tu prikliče Renault, ki bo za električnega twinga tehniško ekspertizo prav tako pridobil na Kitajskem, v Šanghaju.

ID.1 je še prototip, a zelo verno kaže, kako bo izgledal najmanjši električni model Volkswagna. 

FOTO: Gašper Boncelj
ID.1 je še prototip, a zelo verno kaže, kako bo izgledal najmanjši električni model Volkswagna.  FOTO: Gašper Boncelj

ID.1 naj bi bil še zadnji manjkajoč element v sestavljanki njihove modelske palete srednjeročne prihodnosti, ki naj bi jim prinesla električno množičnost. Vendar glede na poznost to ne bo lahka naloga, saj bo do takrat na trg pripeljalo (ali so že tu) še veliko evropskih, korejskih in seveda kitajskih malih tekmecev. Omenimo že omenjenega renaulta twinga, ki ga bodo od leta 2026 izdelovali v Revozu, ter malo za njim prav tam še nekoliko cenejšo izvedenko za Renaultovo znamko Dacia ali pa azijske tekmece, kot sta že zdaj korejski hyundai inster in kitajski leapmotor

Martin Sander, član uprave Volkswagna zadolžen za prodajo in marketing:
Martin Sander, član uprave Volkswagna zadolžen za prodajo in marketing: "Sprednji pogon je boljši paket od zadnjega". FOTO: Gašper Boncelj

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine