Ko zunaj dežuje, v avtu sije sonce

Sejem zabavne elektronike: Nissan je na Cesu predstavil tehnologijo, s katero bodo vozniki nekoč videli nevidno
Fotografija: Nissan IMx je električno gnano konceptno vozilo, v katerem je japonski proizvajalec prikazal izkušnjo videti nekaj, kar nam je sicer nevidno.
Odpri galerijo
Nissan IMx je električno gnano konceptno vozilo, v katerem je japonski proizvajalec prikazal izkušnjo videti nekaj, kar nam je sicer nevidno.

Kakor da avtonomna vožnja sama po sebi ne bi bila dovolj, so se pri japonskem proizvajalcu avtomobilov Nissan odločili, da jo malce popestrijo. Voznik ne bo videl le nevidnega, temveč tudi fantazijsko – da mu morda ne bi bilo dolgčas, ko ga bo avtomobil vozil naokoli. Nova Nissanova tehnologija ob tem prinaša še kopico uporabnejših lastnosti, ki bodo vožnjo naredile varnejšo in manj stresno, ni pa znano, kdaj bomo te novosti dočakali.

Nissan je na sejmu zabavne elektronike CES v ameriškem Las Vegasu predstavil tehnologijo videti nevidno (visible to invisible – I2V), ki jo lahko razdelimo na dva dela: na uporabnega in zabavnega. Z njo bo vozilo sprejemalo podatke vgrajenih senzorjev in iz »internet­nega oblaka«. Voznik bo imel na voljo 360-stopinjski navidezni zemljevid prostora okoli vozila, ki bo vključeval informacije o razmerah na cesti in v križiščih, o vidljivosti, prometnih znakih in bližajočih se pešcih. Tako bo vedel, kaj ga čaka za ovinkom.

V prototip futurističnega vozila so lahko sedli obiskovalci in se s pomočjo virtualnih očal zapeljali po navidezni cesti. Fotografije Lucijan Zalokar
V prototip futurističnega vozila so lahko sedli obiskovalci in se s pomočjo virtualnih očal zapeljali po navidezni cesti. Fotografije Lucijan Zalokar


Na predstavitvi I2V v Las Vegas Convention Centru, središču Cesa, so v prototip futurističnega avtomobila (na uvodni fotografiji zgoraj) sedli štirje demonstratorji, si nadeli virtualna očala in se zapeljali po navidezni cesti. Bili so bolj kot ne za okras, saj vozila niso upravljali, obiskovalci sejma pa so lahko virtualno vožnjo sprem­ljali na velikem zaslonu. Ko se je avto bližal prehodu za pešce, je izračunal, da bo človek na desnem pločniku cesto prečkal čez nekaj sekund, zato je začel upočasnjevati, o svoji nameri obvestil voznika in gladko, brez naglega zaviranja, nadaljeval pot.
Ni še znano, kako bi se odzval, če bi si pešec nenadoma premislil in ne bi prečkal ceste ali se morda spotaknil na prehodu. »Čisto vseh naključij tehnologija nikoli ne bo znala predvideti. Tudi pri običajnem, da ne rečem staromodnem načinu vožnje ne morete storiti ničesar, če se vam nekdo vrže pod kolesa,« je za Delo dejal Kenneth Paul, produktni vodja pri Nissanu.


Stvarni svet okoli voznika izginja


Ko je avto obstal pred polno parkirno hišo, je takoj dobil sporočilo, da je nekdo v tretjem nadstropju zagnal svoje vozilo, zato se bo tam najprej sprostil parkirni prostor. Prav tako zna predvideti, kateri pas je najhitrejši v zgoščenem prometu; spremlja voznika in sopotnike ter oceni, ali morda potrebujejo premor za kavo. Paul napoveduje, da »ko bomo začeli uporabljati mobilno omrežje 5G, pozneje pa tudi 6G, bomo lahko v avtomobil v realnem času prenesli tako rekoč kateri koli podatek. Avtonomna vožnja bo tako varna, da bo avto s hitrostjo več kot sto kilometrov na uro v megli vijugal po gorski cesti in točno vedel, kdaj mora upočasnjevati in kdaj pospeševati.
Če bo vozniku neprijetno, bo v notranjost preprosto projiciral kuliso sončnega dne.«
Ali bo to lahko storil tudi takrat, ko bo sam upravljal avto? Verjet­no ni najbolje, če zaradi močnega vetra in hudega naliva komajda obvladuješ vozilo, zdi pa se ti, da voziš pod velikim svetlim soncem. Včasih smo temu rekli halucinacije …
»Ta možnost bo na voljo le pri avtonomnem načinu vožnje,« je Paul zavrnil pomislek. »Če boste kljub temu želeli imeti občutek, da upravljate vozilo, si boste nadeli rokavice in v roke prijeli navidez­ni volan. Lahko boste tudi najeli profesionalnega voznika iz navideznega sveta Metaverse, ki vas bo učil vožnje.«

Notranjost IMx, v katerega se vstopi skozi na široko odprta vrata.
Notranjost IMx, v katerega se vstopi skozi na široko odprta vrata.


S tem se je dotaknil drugega dela – zabave. Okoli voznika ne bo več stvarnega sveta, če bo le tako hotel. I2V bo povezala voznika in potnike z ljudmi v omenjenem Metaversu. Tako se bodo v vozilu pojavili tudi družinski člani, prijatelji in drugi v podobi tridimenzionalnih avatarjev nadgrajene resničnosti. »Naš cilj je, da vožnja postane del sprostitve; prosti čas, v katerem bo lahko posameznik vstopil v fantazijski svet.«


Kdaj?


Natančnih napovedi, kdaj bo tehnologija I2V zaživela v praksi, še ni. Medtem ko je Nissanov predstavnik za stike z javnostjo previdno dejal, da se bo to zgodilo nekje med letoma 2030 in 2050, je bil naš sogovornik Paul precej bolj optimističen: »Glede na to, kako hitro se svet spreminja, ne bi bil začuden, če bi se to zgodilo čez približno pet let. Poglejte samo električne avtomobile in 'običajna' avtonomna vozila. Še nedavno se nam je zdelo, da so znanstvena fantastika, zdaj pa je le vprašanje časa, kdaj jih bomo začeli množično uporabljati.«

––––––––––
*Vsebino omogoča A1 Slovenija.
 

Komentarji: