Legenda pred preporodom

Volkswagen golf GTI: V zreli življenjski dobi navdušuje z modrostjo kompromisa
Fotografija: Za trenutke vozniške nirvane je lahko uglajen in prožen, na drugi strani pa je za trenutke ko vozniku zavre kri izdatno turbinsko razpihan
Foto Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Za trenutke vozniške nirvane je lahko uglajen in prožen, na drugi strani pa je za trenutke ko vozniku zavre kri izdatno turbinsko razpihan Foto Aljaž Vrabec

Kljub temu, da se na internetu se že najdejo »vohunske« slike polepljene nove generacije golfa GTI je pred nami še vedno aktualni model. Nič manj mikavno kot na začetku svoje prodajne poti zna voznika in potnike navdušiti z visoko šolo zrele dinamične vožnje, ki ne stavi zgolj na motorno moč.

Formalno gledano si golf sicer res ne more pripisati ustanoviteljstvo GTI oznake, je pa prav golf tisti, ki je »demokratiziral« avtomobilsko športnost in jo približal širšemu krogu kupcev. In s tem si je prislužil nesmrtnost. GTI klubi so na vseh celinah, malo čez našo mejo z Avstrijo ob Vrbskem jezeru se vsako leto odvije GTI romanje, golfu GTI postavljajo spomenike in nenazadnje, še dobra dva meseca nas loči od poletne parade različnih GTI tatujev, ki jih bo moč uzreti na vseh možnih delih telesa najbolj zagrizenih vernikov. O veliki preteklosti torej ni debate.

Notranjosti izstopa po značilnem oblazinjenju sedežev s karo vzorcem.<br />
Foto Aljaž Vrabec
Notranjosti izstopa po značilnem oblazinjenju sedežev s karo vzorcem.
Foto Aljaž Vrabec


V generaciji, ki se počasi poslavlja, je VW na nek način tvegal, saj z najbolj zagretimi izzivalci v tekmi za prestol moči in pospeškov ni šel na nož, ampak je žogo nekoliko umiril. Pravzaprav je ni toliko umiril kot je pokazal nov trik. Redefiniral je bistvo dinamične vožnje. Kot bi se želel vrniti h koreninam športne vožnje. Prerasel je zažiganje gum in na silo odpeljanih zdrsov. Sicer pa je tu še golf R, s štirikolesnim pogonom in močjo 221 kW (300 KM). Ta sicer piše čisto drugačno vozniško pa tudi statusno zgodbo, saj se R pripisuje bolj aristokratskemu športnemu stanu, GTI pa je bliže proletariatu.



Kakorkoli že, če ste na eni strani za zelo udobno in na drugi za vozniško gledano zelo zrelo in varno dinamično cestno rekreacijo, potem odhajajočega Golfa GTI ne bi smeli spregledati. Njegovo bistvo je namreč v tem, da ponuja smiseln in družinsko povsem »opravičljiv« kompromis med tem kar ponuja običajen golf in tem kar zmore, ko se nahrani s poživili. Ob prostorni, praktični in izjemno kakovostno grajeni kabini k takemu občutku v vožnji največ prispeva uglajen in izjemno prožen motor.

Volkswagen golf GTI je ena izmed ikon med t.i. vročimi kombilimuzinami.<br />
Foto Aljaž Vrabec
Volkswagen golf GTI je ena izmed ikon med t.i. vročimi kombilimuzinami.
Foto Aljaž Vrabec


V motornih valjih 2-litrskega agregata z močjo 180 kW (245  KM) sta vozniku na voljo dva mehanska karakterja. Za trenutke vozniške nirvane je lahko uglajen in prožen, na drugi strani pa je za trenutke ko vozniku zavre kri izdatno turbinsko razpihan. Ampak pozor GTI ni divjak. Tudi ne poka in ne trga asfalta kot kateri od bolj mišičasto surovih tekmecev. Če hrepenite po čem takem, bo bolje da GTI v tej generacij preskočite. Lahko pa tudi samo še malo počakate na novega GTI-ja, bomo videli kakšen karakter mu bodo v tovarni dahnili tokrat.

Prav zaradi izjemno premišljene uravnoteženosti med suvereno športnostjo na eni strani in udobjem na drugi pa je trenutni GTI primeren za lovca na zrelo in dinamično vožnjo, ki ob premišljeni, taktični in ne zaletavi vožnji ponuja varne, udobne in hkrati visoko športne užitke. GTI ni po naključju tak. Motor ima veliko sape v zelo širokem polju vrtljajev, vse od 1600 in 4300 vrtljajev, za brezhiben prenos moči na podlago pa skrbi odlično delujoča elektrohidravlična zapora diferenciala sprednje preme. K temu dodamo še samodejni 7-stopenjski menjalnik DSG ter čvrsto podvozje pa dobimo zelo zanimivo in zrelo dinamično vozniško kombinacijo.

Komentarji: