Nissanov list pognal drugič

Leaf kot letošnja najpomembnejša električna novost na avtomobilskem trgu.
Fotografija: Nissan leaf je verjetno najpomembnejša električna avtomobilska novost tega leta v Sloveniji. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Nissan leaf je verjetno najpomembnejša električna avtomobilska novost tega leta v Sloveniji. FOTO: Gašper Boncelj

Potem ko prve generacije nissana leafa pri nas uradno sploh niso tržili, je slovenski zastopnik zdaj na trg pripeljal drugo generacijo tega električnega modela. Z večjim dosegom in tudi bolj družinsko pojavo je nedvomno zelo zanimiva alternativna možnost.

Nissan leaf druge generacije zunaj deluje manj nenavadno kot prvi model, ki je hotel tudi z obliko pokazati, da nima običajnega pogona. Novinec je bolj konvencionalen, in čeprav mi je bil prvi po svoje zelo všeč, tudi naslednik očem ne deluje slabo. Linije so tekoče, posebno z zadnje strani že kar elegantne. Leaf je zdaj dolg za odtenek manj kot 4,5 metra, v primerjavi s predhodnikom je pridobil le nekaj centimetrov. Lahko rečemo, da je to že res družinski avtomobil, z zelo solidno prostornostjo tako zadaj kot pohvalno v prtljažniku, ki zmore sprejeti konkretnih 435 litrov prtljage. Če zadnjo klop, ki se deli v razmerju 60/40, podremo, je prostora za 1176 litrov. Za volanom je okolje prijetno, morda so nekatera stikala pretirano svetleče plastična, a to skupnega dobrega vtisa ne zmoti. Največja oblikovna posebnost je ročica v slogu igralne palice za pretikanje po voznih programih samodejnega menjalnika z reduktorjem, nad katerim imate tudi tipko za t. i. e-pedal. Če je vklopljena, električni motor ob popuščanju pedala za plin z rekuperiranjem energije zavira; to se dogaja še močneje, če pedal povsem spustimo. Seveda imamo zraven še pedal za zavoro.

Leaf je z zadnje strani celo zelo eleganten avtomobil. FOTO: Gašper Boncelj
Leaf je z zadnje strani celo zelo eleganten avtomobil. FOTO: Gašper Boncelj

 

Avtomobil ima nizko težišče


Privaditi se je treba, da se spredaj tudi v najnižjem položaju sedi malce visoko, kakor da je to zaradi litij-ionskih akumulatorjev v dnu vozila. Ti imajo zmogljivost 40 kWh (še močnejša različica pride na trg sredi prihodnjega leta), kar leafu po novem merilnem ciklu WLTP omogoča doseg 270 km. Na predstavitvi se je na zaslonu povsem napolnjenega avtomobila izpisovala zelo podobna, le za kak kilometer manjša številka, seveda pa je dejanski doseg odvisen od načina vožnje, od tipa ceste, naloženosti avtomobila, zunanje temperature.

Za volanom se hitro znajdemo, veliko je prikazov delovanja pogona oziroma stanja akumulatorskega sklopa. FOTO: Gašper Boncelj
Za volanom se hitro znajdemo, veliko je prikazov delovanja pogona oziroma stanja akumulatorskega sklopa. FOTO: Gašper Boncelj


Leaf ima električni motor z močjo 110 kW (150 KM) in navorom 320 Nm, ki seveda nastopi takoj in vzbuja v vožnji prijeten občutek pospeševanja, s katerim kar hitro dosežemo recimo tudi avtocestno hitrost. Uradni podatki sicer pravijo, da leaf z mesta do 100 km/h pospeši v slabih osmih sekundah, največja hitrost je 144 km/h. Pričakovano pogon deluje tiho, če kaj, prej slišimo zvok izpod koles. Avtomobil ima nizko težišče, na predstavitvi je na sicer lepi cesti izstopal tudi z udobnim vzmetenjem, prijetnim za potovanje. Opremljen je lahko kar bogato, med drugim tudi s sistemom oziroma varnostnim paketom propilot, ki združuje radarski tempomat, ki deluje do ustavitve in samodejno spelje, ter sistem za pomoč pri ohranjanju vožnje znotraj voznih pasov in sistem za samodejno zaviranje v sili. Tega so že uvedli tudi v športnega terenca qashqaia.
 

Stane najmanj 35.490 evrov


Akumulator lahko polnimo na domači vtičnici, kar traja približno 21 ur, doma naj bi si bilo mogoče omisliti tudi hitrejši polnilni priključek, za zdaj naj bi to potekalo v sodelovanju s Petrolom. Tako bi bilo polnjenje približno enako hitro kot na javni polnilni postaji, kjer naj bi trajalo 7,5 ure. Tu je še tretja možnost in polnjenje na hitrih polnilnicah z vtikačem CHAdeMO, na katerih, pravijo, je za napolnjenost 80 odstotkov potrebnih 40 minut.

Tako se premikamo po programih samodejnega menjalnika. FOTO: Gašper Boncelj
Tako se premikamo po programih samodejnega menjalnika. FOTO: Gašper Boncelj


Kakor smo povedali v začetku, prvega leafa, čeprav je bil nekoč celo evropski avtomobil leta, v Sloveniji uradno niso tržili, a je bilo zanj vseeno precej zanimanja, kakih 60 vozil je bilo uvoženih novih in še precej rabljenih. Tudi za drugo generacijo je nekaj navdušencev že pohitelo z nakupom, kot rečeno, pa bo prodaja te dni stekla v Nissanovi uradni prodajni mreži, in sicer pri petih pooblaščenih prodajalcih in serviserjih. Vstopne opremske različice za zdaj ne bodo ponujali, tako nissan leaf v opremi visia stane najmanj 35.490 evrov, z najboljšo opremo pa dobrih 39 tisoč evrov. Seveda je kupec upravičen do državne subvencije 7500 evrov.



Doseg z napolnjenim akumulatorjem znaša skoraj 250 km. FOTO: Gašper Boncelj
Doseg z napolnjenim akumulatorjem znaša skoraj 250 km. FOTO: Gašper Boncelj

Komentarji: