Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Prilagodljiv in gospodaren

Novi Fordov potniški kombi tourneo custom se spogleduje s prestižem. Žal je tudi cena visoka.
Daljša medosna razdalja in bogata oprema sta testnega tournea custom podražili na dobrih 56 tisočakov. FOTO: Blaž Kondža
Daljša medosna razdalja in bogata oprema sta testnega tournea custom podražili na dobrih 56 tisočakov. FOTO: Blaž Kondža
29. 5. 2024 | 05:00
5. 6. 2024 | 09:22
3:47

Potniški kombiji vse bolj postajajo alternativa skorajda že izumrlemu segmentu enoprostorcev, sploh če potrebujemo prostor za udobno prevažanje osmih potnikov in prtljage. Nova generacija Fordovega kombija tourneo custom, ki smo ga imeli na preizkusu, to nalogo opravi z odliko. Nenazadnje smo preizkušali izvedenko z daljšo medosno razdaljo L2, kar pomeni 5450 milimetrov celotne dolžine vozila.

Kljub dolžini se je novinec izkazal kot zelo okreten, tako da smo se njegovih mer hitro navadili. K temu so pripomogli tudi parkirna tipala in kamera. Vseeno pa velja računati na to, da potrebuje dovolj dolg parkirni prostor. Ko že govorimo o merah: novi tourneo custom je dovolj nizek, da se lahko z njim zapeljemo v podzemno garažo. Na žalost pa je višina karoserije nad prvim kolesom prevelika, zato moramo zanj kupiti dražjo, kombijevsko letno vinjeto za slovenske avtoceste.

Zaradi vzdolžnih vodil lahko notranjost prilagodimo različnim potrebam; v našem primeru smo sedeže razpostavili v konferenčno postavitev. FOTO: Blaž Kondža
Zaradi vzdolžnih vodil lahko notranjost prilagodimo različnim potrebam; v našem primeru smo sedeže razpostavili v konferenčno postavitev. FOTO: Blaž Kondža

Glavni adut in novost tournea custom so gotovo zadnji sedeži na vodilih, tako da jih preprosto premikamo po kabini. Sedeži v drugi vrsti so posamični, medtem ko je tretja vrsta kombinacija posamičnega sedeža in dvosedežne klopi. Seveda lahko vse sedeže razmeroma enostavno odstranimo iz kombija in tako pridobimo velik tovorni prostor. Ali pa drugo vrsto sedežev obrnemo in dobimo konferenčno postavitev. Dodajmo, da so posamični sedeži dovolj lahki, da z njimi brez težav manipulira ena oseba; pri dvosedežni klopi pa bo vseeno potreben dodaten par rok.

Voznikov prostor je izdatno digitaliziran. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov prostor je izdatno digitaliziran. FOTO: Blaž Kondža

Počutje za krmilom je zelo podobno kot v osebnem avtomobilu. Nenazadnje so Fordovi inženirji veliko pozornosti namenili ergonomiji. Testni kombi je imel voznikov sedež, ki se ga da nastavljati v različnih smereh, po globini in višini je nastavljiv tudi v usnje oblečen volanski obroč. Merilnike pred voznikom je zamenjal zaslon. Tu je še zaslon Fordovega infozabavnega sistema zadnje generacije SYNC4, na katerem med drugim upravljamo klimatsko napravo, tako za sprednji kot zadnji del vozila. Potniki v zadnjem delu imajo na stropu stikala za ločeno upravljanje triobmočne samodejne klimatske naprave.

Prostora za prtljago je pri različici L2 več kot dovolj. FOTO: Blaž Kondža
Prostora za prtljago je pri različici L2 več kot dovolj. FOTO: Blaž Kondža

Vožnja z novim tourneom custom je zelo prijetna in udobna. K temu pripomore kultiviran, a poskočen 2,0-litrski dizelski štirivaljnik, ki je v našem primeru razvil 125 kW oziroma 170 konjev. Menjalnik je samodejni osemstopenjski in kot tak lepo uglašen z motorjem. Daljše avtocestne etape prevozi kot za šalo – tudi zaradi vgrajenih asistenčnih sistemov, med katerimi je radarski tempomat. Na testu je potovalni računalnik izmeril porabo manj kot 10 litrov na 100 kilometrov. Seveda se najde tudi kakšna zamera, na primer, odlagalne površine na armaturni plošči niso iz nedrsečega materiala, zato stvari, ki jih tam odložimo, rade plešejo. In cena je zasoljena: izdatno opremljen testni kombi v dolgi različici stane 56.220 evrov. Vstopnica v svet Fordovega novinca je sicer ugodnejša, a z 41 tisočaki ni med najcenejšimi.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine