Sodobni avtomobili so v primerjavi s tistimi izpred več desetletij bolj zanesljivi, zato voznik ne potrebuje toliko mehaničnega znanja, kot so ga morali imeti naši predniki. Kljub temu je dobrodošlo, da pozna vsaj nekaj osnov. Osvežitev znanja o ključnih sklopih vozila in pripravi vozila na poletje je bil namen delavnice, ki jo je pod naslovom »V poletje zapeljite brez skrbi« za svoje bralce pred kratkim organiziralo Delo v sodelovanju s Kia centrom Ljubljana.
Dober ducat izžrebanih bralcev se je v poznem popoldnevu zbralo v Kia centru Ljubljana, kjer sta jih pozdravila vodja servisa Roman Orešnik in servisni svetovalec Tomaž Močnik. Povedala sta, da se je v svetu avtomobilizma marsikaj spremenilo. »Če smo včasih brez težav sami zamenjali avtomobilsko žarnico, to ni več samoumevno. Pri številnih avtomobilih bo tudi za to opravilo potreben obisk servisa,« je Močnik ilustriral spremembo, ki se dogaja. Zato se tudi njihovi mehaniki stalno izobražujejo, da lahko sledijo tehnološkemu napredku.

Pravočasna menjava brisalcev je nujna za dober pogled iz vozila. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Vitalne motorne tekočine
Kljub vse večji zapletenosti avtomobilov so tu še vedno nekatera opravila, ki jih lahko naredi voznik sam. Katera, smo se skupaj z našimi bralci podučili v servisni delavnici, kjer nas je na dvigalu čakal avtomobil. Prva tema izobraževanja je bila najbolj vitalna tekočina v avtomobilu – motorno olje. Močnik je zbrane vprašal, kako preverimo količino motornega olja. »Lučka začne svetiti, če ga je premalo,« je dejala ena od udeleženk. »Gospa, ko zasveti rdeča lučka, je običajno že prepozno,« je odvrnil strokovnjak in skupaj z mehanikom pokazal, kje v motornem prostoru je merilna paličica za preverjanje količine motornega olja in kako to odčitati. Če ga je premalo, ga dolijemo. Pozorni smo, da uporabimo tisto, ki je predpisano za naše vozilo.

Količino olja preverimo z merilno paličico; olja mora biti ravno prav, nikoli premalo in nikoli preveč. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
V motornem prostoru najdemo tudi izravnalno posodo za hladilno tekočino, kjer preverimo njeno stanje. Tekočino lahko po potrebi dolijemo, pri čemer vedno uporabimo tisto, ki je predpisana. Močnik je pri tem opozoril, da nikoli ne dolivamo vode iz pipe. Opomnil je še, da je pod motornim pokrovom posoda s tekočino za pranje vetrobranskega stekla. Dobro je, če teh dveh posod in njunih tekočin ne zamenjamo.
4
mm je priporočljiva najmanjša globina dezena pnevmatike
Pnevmatika je edini stik s cesto
V nadaljevanju so udeleženci spoznali še, kako preveriti tlak v pnevmatikah – to naj bi storili enkrat na mesec – in globino dezena pnevmatike. Globino dezena izmerimo na sredini tekalne površine s posebno merilno napravo. Močnik je priporočil menjavo pnevmatike z novo, ko je globina dezena manjša od 4 mm, čeprav zakonodaja pri letnih pnevmatikah predpisuje mejo 1,6 mm. Poleg tega tudi prestara pnevmatika ne opravlja več svoje vloge, četudi ima še dovolj dezena. Njeno starost razberemo iz oznake DOT, v kateri prvi dve številki pomenita teden izdelave, zadnji dve pa leto.

Izravnalna posoda za hladilno tekočino razkriva njeno količino. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Močnik je v nadaljevanju zbranim predstavil še delovanje klimatske naprave v avtomobilu in opozoril na redno menjavo kabinskega filtra. Ob menjavi filtra je priporočil tudi dezinfekcijo klimatske naprave, kar je najbolje prepustiti mojstrom. »Ko opazite, da klima ne hladi več, obiščite servisno delavnico, kjer bodo po potrebi dopolnili hladilni plin,« je dodal.
- Danes ni več samoumevno, da bi sami zamenjali pregorelo žarnico.
- Olje lahko dolijemo, a naj bo vselej tisto, ki je predpisano.
- V posodo za hladilno tekočino nikoli ne nalivamo vode iz pipe.
V nadaljevanju je bil govor še o akumulatorjih, zavorah, brisalcih ter pravilnem sedenju za volanom. Udeleženci so mojstrom Kia servisnega centra Ljubljana postavljali vprašanja o tem in onem. Veliko jih je bilo povezanih z akumulatorji, pa tudi z nakupom rabljenega avtomobila. Sklepamo lahko, da avtomobilizem ostaja področje, ki ljudi zelo zanima. Navsezadnje to dokazuje tudi raznolika in številna udeležba na naši delavnici.

Priprava osebnega vozila za poletno sezono na servisu Kia.
FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Komentarji