Veliki prostor v modrem ovalu

Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi: Eden boljših, a tudi dražjih velikoprostorcev.
 
Fotografija: Ford grand tourneo connect je prostornež, ki zadosti potrebam velike družine. Foto Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Ford grand tourneo connect je prostornež, ki zadosti potrebam velike družine. Foto Gašper Boncelj

Velikoprostorci so evropska zgodba, so nekakšno potniško poglavje vozil, ki so večinoma zasnovana tudi za gospodarske namene. To se ob nesporni praktičnosti marsikdaj pozna pri njihovih voznih lastnostih. Fordov model je eden tistih, ki jim v tem pogledu vendarle pripišemo kako točko več.

Tudi po nekaj letih, odkar Ford v tem delu svoje ponudbe uporablja nova imena, se še vedno lovim in moram pomisliti, za kateri model točno gre, ko slišim oznako tourneo connect. Ko ga ugledam, je vse jasno, to je Fordov »berlingo«, ki so ga nedavno prenovili in ima spremenjeno masko, v kateri naj bi spoznali silhueto črke X. Sicer je njegova pojava takšna, kot jo narekuje zasnova velikoprostorskega izdelka: dokaj visoka in pri podaljšani izvedbi grand seveda tudi dolga, vse skupaj pa na ne prevelikih kolesih.



Za volanom ni kakih razburjenj, kar je po svoje dobro. Samodejni menjalnik se lepo izkaže, njegova ročica je priročna.<br />
Foto Gašper Boncelj
Za volanom ni kakih razburjenj, kar je po svoje dobro. Samodejni menjalnik se lepo izkaže, njegova ročica je priročna.
Foto Gašper Boncelj


Grand tourneo connect je dolg konkretnih 4,85 metra, kar 40 cm več kot običajna izvedba. Tako podaljšan ima lahko pet ali sedem sedežev, kakor jih je imel testni primerek. Sistem njihovega zlaganja zahteva nekaj več potez, kot bi si morda želeli, ampak po nekaj ponovitvah vse teče. Na morebitnem šestem in sedmem sedežu, do katerih se moramo malo pomujati, se sedi presenetljivo solidno, po drugi strani ne sme biti preveliko presenečenje, da za njima ne ostane veliko prtljažnika. Kadar ju ne potrebujemo, ju ne odstranimo, ampak zložimo v dno, kar je ugodna rešitev, ker ni treba ničesar odnašati iz avta, vzame pa nekaj višine v nakladalnem prostoru.  

V drugi vrsti se sedi dobro, mizici sta pripravljeni bolje kot pri tekmecih.<br />
Foto Gašper Boncelj
V drugi vrsti se sedi dobro, mizici sta pripravljeni bolje kot pri tekmecih.
Foto Gašper Boncelj


Enako velja za drugo klop, ki se deli v razmerju 60/40, ni treh samostojnih sedal. No, prostora je vseeno kar veliko, dostop pa zaradi drsnih vrat preprost. Ta par se odpira precej gladko, tudi prtljažna vrata se pri zapiranju in odpiranju niso zdela težaška. V prtljažniku ni bilo roloja za prekrivanje prtljage, je pa res, da je imel zatemnjena stekla in si morebitni nepridiprav vsebine ne bi mogel ogledati.

Zlaganje sedežev ni najbolj intuitivno, zahteva nekaj vaje.<br />
Foto Gašper Boncelj
Zlaganje sedežev ni najbolj intuitivno, zahteva nekaj vaje.
Foto Gašper Boncelj


V tourneu ne boste doživeli slogovnih atrakcij, vse je bolj ali manj vse pri roki, nič pa ni razburljivega ali posebej prefinjenega. Izvedba je dobra, celo večje površine plastike delujejo bolj kakovostno kot pri uveljavljenih francoskih tekmecih. Podobno velja za vozne lastnosti. Seveda to niso občutki iz focusa, a je vendarle vodljivost zelo korektna, lega na cesti pa tudi ob polni obremenjenosti potrjuje, da so na tem področju fordi med boljšimi. Tukaj tudi najnovejše tekmece pusti zadaj.

V tretji vrsti lahko sprejemljivo sedi tudi odrasel potnik, seveda za kako krajšo vožnjo.<br />
Foto Gašper Boncelj
V tretji vrsti lahko sprejemljivo sedi tudi odrasel potnik, seveda za kako krajšo vožnjo.
Foto Gašper Boncelj


Spet ta dizel? Da, v avtomobilih tega tipa še nismo vzeli kakega drugega poglavja. Preizkušeni 1,5-litrski štirivaljnik z močjo 88 kW je to, kar človek v velikoprostorcu pričakuje: odziva se zadosti hitro in brez velikega naprezanja. V prvih minutah po zagonu bi bil lahko tišji, takrat je tudi načeloma udoben osemstopenjski samodejni menjalnik včasih malce zastajal in se razburjal, preden je prestavil navzgor. Pozneje je to izzvenelo in kombinacija je delovala neopazno. Poraba okoli sedem litrov se je zdela v redu.
Testni tourneo je imel kar veliko takšne in drugačne opreme, tudi veliko asistenčnih dodatkov. O ceni pa le to, da ni najnižja in da so na tem delu trga kupci nanjo kar občutljivi.

Komentarji: