Peugeotov kompaktni športni terenec je vse bolj pogost na evropskih cestah. Z novimi okoljskimi predpisi so osvežili njegovo dizelsko srce, za deciliter so mu zmanjšali prostornino, a je še povečal moč, za povrhu je zdaj na voljo še z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Preizkusili smo ga z opremo GT line.
Peugeot 3008 1.5 HDi 130 EAT8 GT line
Zastopnik: P Automobil Import, Ljubljana
Cena: 29.440 €
Euro NCAP (2017): *****
Izpust CO₂: 107 g/km
Ob pogledu na tehnične podatke tega peugeota 3008 bi hitro sklepal, da gre za umirjeno in k družinski vožnji naravnano vozilo, a mu oprema GT line zato ni ravno najbolj pisana na kožo. V njej je namreč kar nekaj bolj »dirkaških« dodatkov, kot so aluminijaste stopalke in s kromom poudarjeni (navidezni) izpušni cevi na zadku. Bolj kot s temnimi stropnimi oblogami me je prepričal z dodano varnostno opremo, a bi vsaj paket varnost plus z aktivnim zaviranjem pričakoval že v kakšnem nižjem opremskem paketu.
Notranjost še vedno velja za posebno, a je ergonomija dobra. FOTO: Gregor Pucelj
Pri 3008 me vedno znova navduši voznikov delovni prostor z majhnim volanskim obročem in prostorom z merilnikom nad njim. Zaslon na dotik nad sredinsko konzolo je v kombinaciji s stikali pod njim mogoče upravljati dovolj hitro in intuitivno, ponuja tudi nekaj možnosti prilagoditev. Na njem smo lahko spremljali tudi sliko kamere, ki pa me ni prepričala: je bleda, preklop na sprednjo kamero se ne zgodi vedno, prostorska slika (od zgoraj) pa zgreši dogajanje na osrednjem delu boka avtomobila.
Ročica osemstopenjskega samodejnega menjalnika je oblikovno privlačna, tipka sport pa v takšnem avtomobilu nepotrebna. FOTO: Gregor Pucelj
Novi dizelski motor je točno takšen, kot smo zapisali na začetku: uglajen, namenjen mirni družinski vožnji, celo križarjenju. Takšna je tudi kombinacija z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom: če od njega ne boste pričakovali veliko, boste zadovoljni, drugače vas utegne zmotiti malo zapoznel odziv. Tipka sport je v takšnem avtomobilu brez pomena, saj je moči premalo, da bi se čutilo prestavljanje pri višjih vrtljajih. Na testu nam je porabo goriva uspelo vzdrževati med 6,2 in 6,3 l/100 km, prav dosti se ni povečala niti v mestu niti na avtocesti, na podeželskih poteh pa smo na računalniku razbrali, da lahko porabimo le dobre 4 l/100 km.
Prtljažnik je dovolj velik, uporabno oblikovan, a nima nobenega pripravnega pripomočka za manjše kose prtljage. Luknja v sredini zadnje klopi je bolj ozka, ob podiranju naslona v razmerju 60:40 pa nastane uporabna ravna površina. FOTO: Gregor Pucelj
Peugeot 3008 je lahko korekten družinski avtomobil, kar dokazuje tudi z dovolj velikim in zaradi oblike uporabnim prtljažnim prostorom. Če bi le dodali kakšno kljukico ali kaj podobnega za manjše kose prtljage, prav tako bi si namesto precej ozke luknje na sredini zadnje klopi zaželel podiranja v razmerju 40:20:40. A to so že malenkosti, ki so povezane tudi z željami in izkušnjami iz drugih avtomobilskih segmentov ...
Peugeot 3008 ima očem vabljivo stransko linijo. FOTO: Gregor Pucelj
Komentarji