Fenomen outletov: ko dobiš »sladkorčke« iz preteklih sezon tudi po do 70 odstotkov znižane

Kupci so pozorni na celovito ponudbo trgovin, na resnično znižane cene in nakupovalno izkušnjo
Fotografija: Novi outlet center nasproti Ikee na obrobju Zagreba, ki ponuja 100 modnih znamk in znamk življenjskega sloga, tudi restavracij in barov, veliko obeta: na odprtje je pred dnevi prišlo 15.000 ljudi. Foto arhiv Designer Outleta Croatia
Odpri galerijo
Novi outlet center nasproti Ikee na obrobju Zagreba, ki ponuja 100 modnih znamk in znamk življenjskega sloga, tudi restavracij in barov, veliko obeta: na odprtje je pred dnevi prišlo 15.000 ljudi. Foto arhiv Designer Outleta Croatia

Pred dobrim tednom je kar 15.000 kupcev prišlo na odprtje največjega outleta na Hrvaškem, Designer Outlet Croatia na obrobju Zagreba. V časih, ko so cene rednih kolekcij ob različnih priložnostih znižane, ko je v spletnih trgovinah z veliko manj truda mogoče odkriti ugodne ponudbe in ko so čedalje glasnejši pozivi k bolj odgovornemu potrošništvu.

Designer Outlet Croatia je poleg tistega v Almancilu na Portugalskem drugi center, ki je zrasel v sodelovanju med Ikea Centres, Mutschler Outlet Holding in ROS Retail Outlet Shopping. »Odločilna je bila tako bližina Zagreba kot Ikee in prometnega križišča z jugovzhodno Evropo. V oddaljenosti 120 minut vožnje pokrivamo več kot 5,5 milijona prebivalcev. Čeprav nas ogrožajo spletna trgovina ter različne priložnostne ponudbe na področju mode in življenjskega sloga, so outlet centri v zadnjih letih v primerjavi s klasično prodajo še vedno uspešni in so bili tudi v časih finančne krize. Evropski trg outletov še vedno raste in tudi med našimi partnerji, predstavniki znamk in investitorji je še vedno zanimanje za širitve,« so pojasnili v njihovem oddelku za odnose z javnostjo.

Koncept outletov se je v zadnjih 20 letih po njihovem komajda kaj spremenil; v ospredje prihajajo hibridne ponudbe, vse pomembnejše je, da je outlet na urbani lokaciji. Vse to združuje tudi zagrebški. »Modni trg se v zadnjih letih čedalje hitreje spreminja, tako s predstavitvijo novih kolekcij vsak mesec, ki niso nikoli razprodane, kot z logističnega vidika. Out­leti ostajajo učinkovit kanal za doseganje novih ciljnih skupin in dopuščajo prodajni prostor za nove kolekcije po običajnih cenah, kar gradi znamke. Spreminjajo se tudi nakupovalne navade. Naše analize kažejo, da sta prodaja po rednih cenah in tista po znižanih združljivi, saj na kupce merimo z drugačnim konceptom,« so dodali.
 

Družine in modni navdušenci


V centru je prisotna tudi Sportina Group, ki ima v Sloveniji in na Hrvaškem zdaj 16 outlet trgovin. Tudi po njihovem zanimanje za izdelke iz preteklih sezon ne ugaša, saj obisk kupcev iz leta v leto raste. Glavni razlog vidijo v tem, da imajo ti možnost dobiti 'sladkorčke' iz preteklih sezon tudi po do 70 odstotkov nižjih cenah, med njihovimi kupci pa so tako družine kot modno ozaveščeni posamezniki, ki kombinirajo kose iz preteklih sezon z najnovejšimi modnimi trendi.

Je na novo odprt zagrebški outlet konkurenca, denimo, Palmanova Outlet Villageu pri Gorici v Italiji? Njihov direktor Domenico Casagrande je za Delo povedal, da je njihov center že uveljavljen in ima zveste kupce. »Prepričan sem, da bodo še naprej kupovali pri nas, tudi zato, ker nenehno izboljšujemo ponudbo in odpiramo nove trgovine. Poleg tega vzhodnoevropski trg še ni tako zasičen, zato je prostor tudi za novega 'igralca'. Italijanski trg je veliko bolj zasičen, kot je bil v preteklosti. Tako so nekatere trgovine propadle, druge pa so se še bolj profesionalizirale,« je pojasnil.

Tudi on je pritrdil, da je koncept outlet trgovin danes ekstremno aktualen – s celovito ponudbo, torej nakupovalno izkušnjo in ponudbo po zelo znižanih cenah v številnih trgovinah na enem mestu, v kombinaciji z urejenim in sproščenim okoljem, restavracijami za različne okuse, otroškimi igrišči, dostopom do brezplačnega interneta ter razstavami, koncerti, predstavami in podobno. »Je pa povsem drugače kot pred desetletjem. Trg se je razvil, kupci so pozorni na celovito ponudbo trgovin, na resnično znižane cene in nakupovalno izkušnjo. Mnogo bolj kot pred leti poznajo koncept outleta, bolj so pozorni na znamke in znižane kose,« je povedal. V ponudbi imajo kose iz minulih sezon ter presežke proizvodnje znižane vsaj 30 odstotkov glede na redne cene, popusti se še povečajo v času razprodaj. Prav zdaj, ko mimo potujejo reke turistov, ki se ustavijo na poti na morje, v hribe ali proti vzhodni Evropi, je eden od vrhuncev njihove prodaje, tako kot so zimske razprodaje ter zaradi božičnih nakupov tudi december.
 

Dopolnitev s turistično ponudbo širše okolice


Tudi outlet v Palmanovi, kjer dela približno 500 ljudi, najpogosteje obiščejo družine oziroma kupci med 25. in 55. letom, približno polovica je Italijanov, polovica tujcev. Že na spletni strani je mogoče ugotoviti, da ponudbo dopolnjujejo s turističnimi namigi v bližnji in daljni okolici, kot je denimo obisk tematskega parka Gulliverlandia v Lignanu Sabbiadoru ali obisk term v Bibionu. Casagrande je poudaril, da mora biti izkušnja obiskovalcev pozitivna, danes je obogatena tudi s turistično ponudbo – z njihovo kartico zvestobe imajo člani tudi pri tem ugodnosti oziroma popuste. V njihovi verigi petih outletov sta še danes najuspešnejša prva, Franciacorta v Lombardiji in Valdichiana v Toskani, ki so ju odprli leta 2003 oziroma 2005, je povedal.
Ker je na mejnem prehodu Škofije outlet znamk skupine Max Mara Diffusione Tessile, smo naslovili vprašanja tudi na njihov oddelek za odnose z javnostmi v Milano in jih med drugim vprašali, zakaj so z njihovih oblačil in čevljev, kjer je le mogoče, odrezane etikete in zamenjane z nalepljenimi Intrend. Na koncu prigovarjanja so se pisno zahvalili, da »moramo zavrniti vašo prijazno prošnjo«.

Komentarji: