Brez spanja na lovorikah

Vozila prihodnosti bodo manj »hardware« in bolj »software«.
Fotografija: Karikatura: Marko Kočevar
Odpri galerijo
Karikatura: Marko Kočevar

Prvi mož Volkswagna najbrž ni moralna avtoriteta za opozarjanje pred daljnosežnimi posledicami poostrenih evropskih standardov za izpuhe bencinskih motorjev, saj je tudi njegovo podjetje goljufalo z dizelskimi, a Herbertu Diessu ni mogoče zameriti opozarjanja na morebitno uničenje več sto tisoč delovnih mest. Zaradi okolja in novih tehnologij je avtomobilska industrija pred morda največjim prelomom, odkar je Carl Benz izdelal prvo moderno vozilo na bencin.

Vozila prihodnosti bodo manj »hardware« in bolj »software« ter s tem sestavni del ekonomije storitev, pravijo strokovnjaki; tudi nemški proizvajalci se bodo v tem procesu srečevali ali se že srečujejo s tehnološkimi velikani drugih držav. Spremembe so neizogibne že zato, ker so lahko pri avtomobilih na električni pogon konkurenčni tudi proizvajalci s krajšo tradicijo proizvodnje. Te teme niso le akademske niti za druge evropske države, saj je v teh z nemškim gospodarstvom povezanih skoraj pet milijonov delovnih mest.



A avtomobilska industrija še zdaleč ni edino, kar odlikuje osrednjo evropsko gospodarsko silo. Na Svetovnem gospodarskem forumu so jo zaradi njene inovativnosti pravkar povzdignili na tretje mesto najbolj konkurenčnih držav sveta, Nemčija pa se lahko pohvali tudi s stotinami »skritih šampionov«, pogosto manjših in srednjih družinskih podjetij, ki so na svojih področjih vodilna v svetu. Izdelan sistem poklicnega usposabljanja zagotavlja usposobljenost delovne sile in majhno brezposelnost.

A so industrije prihodnosti že po definiciji izpostavljene novim pretendentom na globalni gospodarski prestol, zato tudi za Nemčijo velja, kar je v evrski krizi pridigala drugim: v hitro spreminjajočem se svetu nihče ne sme zaspati na lovorikah.