Dobro se z lepim (koledarjem) vrača

V sedmo leto že vstopa dobrodelni projekt Nine in Izidorja Gašperlina; dobrodelni koledar, katerega izkupiček od prodaje roma k dobrodelnim organizacijam, je letos posvečen 15. obletnici vstopa Slovenije v EU.
Fotografija: Dobrodelni koledar za leto 2019 Foto Osebni Arhiv N. G.
Odpri galerijo
Dobrodelni koledar za leto 2019 Foto Osebni Arhiv N. G.

V sedmo leto že vstopa dobrodelni projekt Nine in Izidorja Gašperlina, hčerke in očeta, grafične oblikovalke in (ne samo) fotografa, ki sta združila svoje znanje in oblikovala dobrodelni koledar, katerega izkupiček od prodaje nato – brez izjeme transparentno – roma k dobrodelnim organizacijam po izboru naročnika ali s seznama organizacij, ki so aktivno vključene v projekt Dobrodelni koledar. Letošnji je posvečen 15. obletnici vstopa Slovenije v Evropsko unijo, zato so fotografije izjemoma iz različnih evropskih držav.

Nina Gašperlin, mladenka, ki bdi nad celotnim projektom Dobrodelni koledar. Foto Izidor Gašperlin
Nina Gašperlin, mladenka, ki bdi nad celotnim projektom Dobrodelni koledar. Foto Izidor Gašperlin
Projekt Dobrodelni koledar (DK) ni usmerjen v donacije, ampak spodbuja dobrodelnost pri podjetjih na način, da imajo tudi sama nekaj od tega, in sicer estetsko oblikovane koledarje po ugodni ceni, ki so lahko lepo darilo za poslovne partnerje in/ali zaposlene, hkrati pa je sistem omogoča popoln nadzor, koliko sredstev gre v dobrodelne namene in komu. »Veseli me, da imamo toliko lojalnih naročnikov, ki so z nami že skoraj od prvega leta,« je povedala Nina Gašperlin, ki zadnji dve leti v glavnem v celoti bdi nad projektom: iz očetove fotonabirke izbira za mesec in rdečo nit koledarja fotografije, obdeluje in oblikuje koledar, komunicira z dobrodelnimi organizacijami in (potencialnimi) naročniki, zbira naročila, izdeluje predračune, pošilja koledarje, ob tem pa skrbi še za spletno stran ... in to vse ob redni službi, tako da ... »so trije ali štirje meseci na leto res naporni, a bom vztrajala, vse dokler bodo imeli naročniki interes za koledar in bodo z njim zadovoljni in vse dokler se bodo s tem nabrale vsote, kakršne so se do zdaj, s čimer podpiramo delo in projekte posameznih organizacij.«


Za lepšo prihodnost


Že vsa ta leta sodeluje v projektu Zveza prijateljev mladine Ljubljana Moste - Polje, ki je skupno prejela tudi največ sredstev, skoraj 83 tisoč evrov. Kakor je povedala predsednica Anita Ogulin, so »čudoviti koledarji, ki sta jih v čas in prostor dobrodelno posredovala srčna Nina in Izidor Gašperin, z velikim izkupičkom otrokom Botrstva po vsej Sloveniji dobesedno spreminjali življenje. Sredstva smo v celoti namenili za otroke socialno najšibkejših okolij; za plačljivo udeležbo v šolah v naravi, na enodnevnih izletih in prireditvah; za šolsko prehrano, za plačljive dejavnosti s področja športa, kulture in drugih vsebin. Tudi za plačljiva zdravila, zdravniške preglede, invalidske pripomočke, sanitetni material, higienske pripomočke. Pa dietno prehrano, živila, oblačila ... Seveda sem in smo Gašperlinoma iskreno hvaležni za ta projekt, hkrati pa vsem, ki so z nakupom koledarja podprli projekt Botrstvo v Sloveniji in tako konkretno pomagali otrokom iz socialno šibkih družin Slovenije zagotavljati čim bolj enake možnosti in tlakovati lepšo pot v prihodnost.«

Že nekaj let je med prejemniki tudi kranjski Center Korak, ki je doslej iz akcije DK skupno prejel okoli 13 tisoč evrov. »Denar smo porabili za pripomočke za fizioterapijo in delovno terapijo, sofinancirali tudi program športne rehabilitacije za naše uporabnike, že lani in prav tako letos pa zbiramo za preureditev in ureditev prostorov, ki jih nujno potrebujemo, saj težko čakamo na javni razpis za širitev koncesije, ki bo omogočila sprejem novih uporabnikov. Trenutno namreč na sprejem čaka 40 oseb po pridobljeni možganski poškodbi,« je povedala direktorica Mateja Korošec.
 

Išče se ...


Vsako leto na seznam na njihovi spletni strani uvrstijo tudi nove dobrodelne organizacije – »predvsem tiste manjše, ki se iz dneva v dan borijo za obstanek, a delajo res plemenite stvari«, je pojasnila Gašperlinova, »s čimer pomagamo in z informacijami zalagamo naročnike, ki ne vedo, katero organizacijo bi z naročilom koledarja podprli.« Sicer pa se lahko naročnik odloči za katero koli dobrodelno organizacijo v Sloveniji. »Akcijska cena koledarja 2,95 evra brez DDV velja samo za naročnike, ki za vsak koledar nakažejo vsaj dva evra eni od dobrodelnih organizacij. Iz plačil naročnikov pokrijemo stroške koledarja, preostanek pa še dodatno razdelimo med dobrodelne organizacije. Večja kot je naklada, nižji je strošek izvoda, več ostane,« je transparentnost postopka opisala mlada oblikovalka.

Dolgoletna želja je sicer, da bi lahko omogočili nakup koledarja tudi posameznikom, »a žal ne najdemo generalnega pokrovitelja, ki bi zakupil določeno število koledarjev in omogočil tudi prodajo fizičnim osebam«. Morebiti pa se že do prihodnjega leta kdo najde!

Komentarji: