Avstrijska konkurenca že prevzela del posla

Seja nadzornikov Pošte Slovenije avgusta. Avstrijska konkurenca z logističnim centrom pri nas in enim največjih spletnih trgovcev za prodajo oblačil v Evropi.
Fotografija: Slovenski kupci imajo raje dostavo na dom, Poljaki pa raje uporabljajo paketomate. FOTO: Jure Eržen
Odpri galerijo
Slovenski kupci imajo raje dostavo na dom, Poljaki pa raje uporabljajo paketomate. FOTO: Jure Eržen

Medtem ko se obeta zamenjava generalnega direktorja Tomaža Kokota, kadra SDS, na vrhu Pošte Slovenije, se na njenem trgu dogajajo pomembne spremembe. Avstrijska pošta (Österreichische Post) je – tako kot smo napovedali konec aprila – namreč vstopila na slovenski trg. Pri nas je ustanovila lastno podjetje Express One Slovenia in ta mesec začela dostavljati pakete. Po naših informacijah je ena njihovih glavnih strank tudi Zalando, ena vodilnih evropskih spletnih platform za prodajo oblačil.

Naši sogovorniki so sicer že spomladi napovedovali, da Zalando ne bo edini večji mednarodni spletni trgovec, ki se bo odločil zamenjati storitve slovenske pošte s storitvami avstrijske. Na Pošti Slovenije, ki s tem izgublja pomemben del paketnega posla, ne odgovarjajo na vprašanje, ali prihod avstrijske konkurence že vpliva na njihovo poslovanje in ali so zaradi tega že ostali tudi brez kakšnega poslovnega partnerja.

Skupina Pošta Slovenije je v segmentu paketnih storitev leta 2021 dosegla 22-odstotno rast. Paketne storitve predstavljajo 13,5 odstotka poslovnih prihodkov, Avstrijski pošti pa je lani samo posel dostave paketov že presegel klasični posel, zrasel je za več kot 36 odstotkov in prinesel 1,2 milijarde evrov prihodkov. Za primerjavo – celotni prihodki od prodaje skupine Pošta Slovenije so lani dosegli 411 milijonov evrov.

Avstrijska pošta, ki z mrežo partnerskih podjetij že posluje v državah nekdanje skupne države, torej na sosednjem Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Črni gori ter na Madžarskem in Slovaškem, je za Zalando pomembna, ker želi spletni trgovec regionalno distribucijsko pokritost.

Prihod Avstrijske pošte in tudi odločitve poslovnih partnerjev, da poskusijo s storitvami nove konkurence na trgu, za Kokota in njegovo ekipo niso presenetljivi, vsaj tako je naše informacije generalni direktor Pošte Slovenije komentiral spomladi, ko je ocenjeval, da bo Avstrijska pošta prej ali slej vstopila tudi na slovenski trg. To je namreč »živi« trg, na katerem se v primerjavi s številom dostavljenih paketov v zahodni Evropi in Združenih državah Amerike pričakuje še dodatna rast.

Kokotovo obdobje vodenja se končuje, po neuradnih informacijah bi mu lahko ponudili dogovor o sporazumnem odhodu; če tega ne bo, naj bi bil predvidoma razrešen na prvi naslednji seji nadzornega sveta, ki bo po naših informacijah na začetku avgusta.

Kupci v Sloveniji večinoma plačujejo z gotovino po povzetju – delež je tu skoraj dvakrat višji kot v baltskih državah, pravi Daniel Rogiński. FOTO: Strawinski Lukas
Kupci v Sloveniji večinoma plačujejo z gotovino po povzetju – delež je tu skoraj dvakrat višji kot v baltskih državah, pravi Daniel Rogiński. FOTO: Strawinski Lukas

Preberite še:

Komentarji: