Gradnja drugega tira čaka na novo vlado

Nove ovire: Krajani Gabrovice opozorili, da bi morali pri gradnji železniške proge misliti tudi nanje.
Fotografija: Začetek pripravljalnih del ni odvisen od zakona o drugem tiru, denar je zagotovljen, investitorstvo so prepustili Direkciji RS za infrastrukturo, izvajalca sta izbrana. Kje so torej ovire? FOTO: Roman ŠŠipić/delo
Odpri galerijo
Začetek pripravljalnih del ni odvisen od zakona o drugem tiru, denar je zagotovljen, investitorstvo so prepustili Direkciji RS za infrastrukturo, izvajalca sta izbrana. Kje so torej ovire? FOTO: Roman ŠŠipić/delo

Dol pri Hrastovljah – Čeprav so predstavniki vlade v zadnjih mesecih in tednih večkrat obljubili, da bodo pripravljalna dela na trasi drugega tira začeli še maja, se to ne bo zgodilo. Je pa državni sekretar za infrastrukturo Jure Leben na sinočnjem srečanju s krajani krajevne skupnosti Črni Kal dejal, da si infrastrukturno ministrstvo »prizadeva, da bi se ta dela začela čim prej«.

Začetek pripravljalnih del ni odvisen od zakona o drugem tiru, denar (14,5 milijona za 25 kilometrov dostopnih cest) je zagotovljen, investitorstvo so prepustili Direkciji RS za infrastrukturo, izvajalca sta izbrana. Kje so torej ovire in kdaj bodo odpravljene, smo vprašali infrastrukturno ministrstvo. »Trenutno z ministrstvom za finance pregleduje investicijski program, ki ga je pripravila družba 2TDK. Po uskladitvi in potrditvi investicijskega programa bo DRSI aktivirala pogodbo z izvajalcem in gradnja dostopnih cest se bo lahko začela.«

Za dvojni tir so se odločili že poleti lani, zakaj ministrstvo še zmeraj nima odgovora agencije za okolje, ali bodo za širitev treh servisnih predorskih cevi potrebovali ponovno okoljevarstveno soglasje in kdaj bodo lahko začeli postopek spremembe gradbenega dovoljenja za to širitev? Na ministrstvu odgovarjajo, da jih je Arso sredi aprila pozval, naj v 60 dneh podajo izjavo o vseh dejstvih in okoliščinah, ki so pomembna za njihovo odločitve: »Odgovor Arsu in dokumentacija se pripravljata,« odgovarjajo z ministrstva. Odgovorili so tudi, da bodo odločitev o izboru izvajalca za arheološka dela na trasi sprejeli v kratkem. Štiri ponudbe (v vrednosti od 891.140 do 1.524.962 evrov) so odprli 17. aprila. Javno naročilo za izdelavo projektov za izvedbo bodo izvedli potem, ko bodo dobili odgovor z Arsa glede premera servisnih cevi.
 

Postavljajo protihrupne ograje ob stari progi


Na včerajšnjem zboru krajanov je Jure Leben dejal, da naj bi ob obstoječi progi v prihodnjem letu postavili več kilometrov protihrupnih zaščitnih ograj in naj bi nadaljevali protipožarne ukrepe ob progi na območju Krasa. Zbrane krajane so zanimale predvsem tehnične podrobnosti izvedbe proge. Krajani Gabrovice so opozorili na nekatere motnje, ki jih pričakujejo med gradnjo (odvoz materiala, usihanje kraških vodnih virov, odlaganje materiala...) Bojan Cerkovnik, ki vodi projekt na DRI, in Jure Leben sta pojasnila, da nameravajo opraviti monitoring na vseh stavbah, na infrastrukturi in da so omenjene probleme preverjali geologi, hidrogeologi in drugi strokovnjaki. Na tistih območjih, kjer je ocenjeno, da bi miniranje v predoru lahko povzročalo škodo bližnjim naseljem, bodo predor kopali in ne minirali. Ne bodo pa uporabili tehnologije vrtanja s TBM-napravo, ker za kraški teren ne bi bila primerna.
 

Sestal se je projektni svet


Leben je pojasnil, da se je v ponedeljek prvič sestalo devet članov projektnega sveta za civilni nadzor, ki so na ustanovni seji za predsednika sveta izbrali Koprčana Jadrana Bajca. Prav ta projektni svet bo v marsičem povezovalni in nadzorni organ civilne družbe pri vprašanjih, ki zanimajo javnost in prebivalce ob gradbišču. Koprski župan Boris Popovič je dejal, da nobena od prejšnjih vlad ni dala zagotovila o dvojnem tiru, kot ga je sedanja vlada, da nobena vlada ni nasprotovala tej trasi, da sodelovanje Madžarske ni potrebno, da bi bila katastrofa, če bi se projekta lotili od začetka in da bi vsi morali prevzeti odgovornost, kako projekt čim prej in z vsemi silami uresničiti, ne pa kako ga preprečevati.

Komentarji: