Zaradi slovenske omejitve za tranzitni tovorni promet hrvaški cestni prevozniki napovedujejo stavke

Nezadovoljni so, ker je slovenski ukrep povzročil dodatne gneče na mejnih prehodih, prisiljeni so tudi na daljše poti do slovenske meje.
Fotografija: Predsednik hrvaškega združenja cestnih prevoznikov je napovedal, da bodo organizirali nove proteste, če se stanje ne bo spremenilo. FOTO: Tadej Regent/Delo
Odpri galerijo
Predsednik hrvaškega združenja cestnih prevoznikov je napovedal, da bodo organizirali nove proteste, če se stanje ne bo spremenilo. FOTO: Tadej Regent/Delo

Združenje hrvaških cestnih prevoznikov je napovedalo proteste zaradi omejitev za tranzitni tovorni promet, ki jih je Slovenija 1. junija uvedla na 17 mejnih prehodih s Hrvaško. Hrvaški prevozniki so nezadovoljni, ker je slovenski ukrep povzročil dodatne gneče na mejnih prehodih, prisiljeni so tudi na daljše poti do slovenske meje.

Z novo prometno ureditvijo je slovenska direkcija za infrastrukturo prepovedala tranzitni promet težkih tovornih vozil nad 7,5 tone preko Slovenije, ki zdaj s podravske avtoceste pot nadaljuje po glavnih ali regionalnih cestah in nato predvsem preko mejnih prehodov Središče ob Dravi in Zavrč na Hrvaško in obratno.

Podobno velja tudi na območjih pri mejnih prehodih Dobovec in Bistrica ob Sotli. Na infrastrukturnem ministrstvu si želijo z ukrepi izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva, hkrati pa mednarodni tovorni promet preusmeriti z državnih cest na avtocestno omrežje. Tako so na avtocestno omrežje preusmerili tudi večino tranzitnega prometa na glavnih cestah Postojna-Jelšane in Kozina-Starod, kar pomeni tudi večino cestnega prometa med Italijo in državami evropskega jugovzhoda.

Na infrastrukturnem ministrstvu si želijo z ukrepi izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva, hkrati pa mednarodni tovorni promet preusmeriti z državnih cest na avtocestno omrežje. FOTO: Uroš Hočevar/Delo
Na infrastrukturnem ministrstvu si želijo z ukrepi izboljšati varnost in kakovost bivanja lokalnega prebivalstva, hkrati pa mednarodni tovorni promet preusmeriti z državnih cest na avtocestno omrežje. FOTO: Uroš Hočevar/Delo


»Vse je začelo, ko je Hrvaška zaprla mejni prehod Mursko Središče, da tovornjaki ne bi več peljali skozi mesto. Dnevno so imeli v mestu 550 tovornjakov in prebivalci z obeh strani meje so se temu uprli. Šlo je za politično predvolilno odločitev in zdaj plačujemo ceno«, je danes za novičarski portal index.hr ocenil predsednik hrvaškega združenja cestnih prevoznikov Dragutin Kranjčec.

Spomnil je, da so prevozniki marca letos poskusili s protestnimi blokadami cest preprečiti zapiranje mejnega prehoda s Slovenijo, a niso uspeli, ker so oblasti v Zagrebu ugodile lokalnim prebivalcem.

Kranjčec je napovedal, da bodo organizirali nove proteste, če se stanje ne bo spremenilo. Pravi, da bodo prisiljeni zapirati ceste, ker nimajo druge izbire glede na izgube, ki jih imajo zaradi večurnih čakalnih dob na mejnih prehodih.

Izračunali so, da so dnevne izgube zaradi večurnih zastojev ob meji približno 200 evrov na tovornjak, kar bo skupaj z izgubami potencialnih drugih poslov med čakalnimi dobami ob meji vplivalo na poslovanje hrvaških prevoznikov.


 

Preberite še:

Komentarji: