Kako hitro izgubimo formo?

Objavljeno
23. november 2018 12.11
Posodobljeno
23. november 2018 12.11
M.C.
M.C.
Formo gradimo dolgo časa, kako hitro jo bomo izgubili, ni odvisno le od časovnega obdobja, ko se ne odpravimo v fitnes, vaša splošna telesna pripravljenost in tip vadbe, ki jo zanemarjate, prav tako vplivata na izgubo. Generalno pravilo je, da bolj kot ste natrenirani, več časa bo potrebnega, da boste kar izgubili mišice. Naša postava se ne mara spreminjati, zato se nenehno trudi iskati homeostazo. Več časa kot smo trenirali in bolj fit kot smo, več časa bo telo tudi potrebovalo, da bo nehalo graditi mišice.

Če gre za obdobje enega tedna, ne skrbite; ne glede na vašo zgodovino vadbe, bo potrebno več kot sedem dni, da kar izgubite formo. A pri dveh zamujenih tednih, je stvar že bolj nevarna. V neki študiji (objavljeni v Journal of Applied Physiology) so na primer ugotovili, da 14-dnevni odmor od vadbe že vidno zmanjša kardiovaskularno pripravljenost,  mišično maso in inzulinsko dovzetnost. A traja dva meseca ali dlje, da popolnoma izgubimo telesno pripravljenost, ki smo si jo prigarali, pravi James Ting, psiholog športne medicine iz kalifornijskega inštituta ortopedije.