Muhasti Ardeni lahko ponovno premešajo karte pri vrhu

Konec poletnega premora v formuli 1. V nedeljo VN Belgije, kjer je Lewis Hamilton lani začel odločilni pobeg do naslova. Sebastian Vettel želi premagati še en Ferrarijev urok.
Fotografija: Pri Ferrariju si obetajo, da se bodo kot zmagovalci iz Belgije odpravili na domačo dirko v Monzi. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Pri Ferrariju si obetajo, da se bodo kot zmagovalci iz Belgije odpravili na domačo dirko v Monzi. FOTO: Reuters

Boljšega prizorišča za končanje poletnega mrtvila si v formuli 1 ne bi mogli izmisliti. Kogar ne zgane akcija na razgibanih cestah Spa-Francorchamps, ni pravi ljubitelj motošporta; in kdor ne uživa na VN Belgije, po srcu ni pravi dirkač.

Dirka v ardenskem gozdu z zelo muhastim vremenom se bo začela v nedeljo ob 15.10, današnja prosta treninga bosta ob 11. in 15. uri, kvalifikacije jutri ob 15.00. Zadnjo dirko na Madžarskem je konec julija dobil svetovni prvak Lewis Hamilton in si močno povečal možnosti za osvojitev petega naslova, s katerim bi se izenačil z legendarnim Juanom Manuelom Fangiom.



Premor, ki so ga zaznamovale napovedi upokojitve (Fernando Alonso) in zamenjav v moštvih (Ricciardo iz Red Bulla v Renault, Pierre Gasly iz Tora Rossa v Red Bull, Carlos Sainz ml. iz Renaulta v McLaren), utegne precej premešati karte, a Hamilton verjame, da bo imel še naprej največ adutov. Lani je tu dosegel prvo zmago od treh v nizu ter prvo od petih na šestih dirkah, s čimer si je privozil naslov. Če je lani v Belgijo prišel z zaostankom 14 točk, ima zdaj 24 točk naskoka, kar je bistvena razlika.



"Drugi del sezone po poletnih počitnicah je običajno boljši za nas," je optimističen Anglež, ki si želi pred zadnjo dirko v Evropi, ki bo že teden kasneje v Ferrarijevi utrdbi Monzi, privoziti morda že odločilno prednost. Dirkališče mu ustreza, tam je zmagal že trikrat, tudi lani, ko je imel tudi najboljši štartni položaj, Mercedes pa je bil najboljši trikrat zapored (dvakrat Hamilton, enkrat Nico Rosberg).
 

Vremenska loterija


Ferrari ima sicer največ zmag v Belgiji, 16, a na zadnji se je od leta 2009 (Räikkönen) nabrala že debela plast prahu. Vettel, ki si prav tako obeta peti naslov, bo torej vozil proti vetru, a tega je že kar vajen, letos mu je uspelo premagati Ferrarijev urok tako v Kanadi (13 let) kot v Silverstonu (7 let).

Daniel Ricciardo bo zadnjič vozil za moštvo Red Bull v belgijskih Ardenih. FOTO: Reuters
Daniel Ricciardo bo zadnjič vozil za moštvo Red Bull v belgijskih Ardenih. FOTO: Reuters


Mercedesov šef Toto Wolff se še kako dobro zaveda, kako varljiv je lahko občutek varnosti v formuli 1, zato svari pred pretiranim optimizmom. "Razmerja med moštvi se nagibajo zdaj v eno, zdaj v drugo smer. Zavedamo se, da naši tekmeci niso spali in da bodo storili vse, da nas vržejo s prestola. Nadaljevanje sezone bo prav tako napeto, kot je bil njen začetek. Očitnih favoritov na določenih progah ni več in tudi pogosto ne zmaga najhitrejši avto," opozarja Avstrijec, ki se zaveda, da je Hamiltonovo vodstvo krhko, je namreč tudi posledica vremenskih okoliščin, sreče in smole tekmecev.

Hamilton se dobro znajde v dežju in ne bi imel nič proti, če bi se med dirko ulilo, v Spaju se nikdar ne moreš zanesti na vremensko napoved, hkrati lahko na enem ovinku sije sonce, na drugem pa je že ploha. Dirkališče je mnogim voznikom najljubše. Od ostrega ovinka La Source prek znamenitega Eau Rouge do kombinacije Les Combes sta dobra dva kilometra, v kateri dirkači ves čas vozijo s polnim plinom, hitrosti na ravnini Kemmel dosežejo prek 300 km/h, lani je bil najhitrejši Esteban Ocon (318,4).
 

Räikkönen lovi 100. stopničke


Belgija je kraj srečnega imena tudi za 38-letnega Räikkönena, ki si prizadeva za podaljšanje pogodbe s Ferrarijem, potem ko je na zadnjih petih dirkah stal na odru za zmagovalce in je pri številki 99. Finski veteran je v Spaju zmagal še štirikrat, toda minilo je že 106 dirk, odkar je slavil prvo mesto na VN Avstralije leta 2013. Vse glasnejše so govorice, da bi ga pri rdečih iz Maranella utegnil že s prihodnjo sezono zamenjati Monačan Charles Leclerc, ki se je izkazal v prvi sezoni pri Sauberju s petimi uvrstitvami v deseterico.

Hud boj se obeta tudi v konstruktorskem seštevku, Mercedes ima samo 10 točk prednosti pred Ferrarijem, ni pa še docela jasno, ali bo dovoljenje za nastop dobilo moštvo Force India, potem ko ga je od padlega mogotca Vijaya Mallye prevzel konzorcij na čelu s kanadskim milijarderjem Lawrencom Strollom, očetom Lanca Strola, dirkačem Williamsa.

Ferrarijev šef Maurizio Arrivabene in Kimi Räikkönen sta takole kramljala ob prihodu v Spa-Francorchamps. FOTO: Reuters
Ferrarijev šef Maurizio Arrivabene in Kimi Räikkönen sta takole kramljala ob prihodu v Spa-Francorchamps. FOTO: Reuters

Komentarji: