Vsak dan je lahko praznik športa

23. septembra obeležujemo državni praznik športa, ki pa zaenkrat še ni dela prost dan.
Fotografija: Iztok Čop, najuspešnejši slovenski veslač, med drugim tudi zlati olimpijec v dvojcu z Luko Špikom. FOTO: Jure Eržen/delo
Odpri galerijo
Iztok Čop, najuspešnejši slovenski veslač, med drugim tudi zlati olimpijec v dvojcu z Luko Špikom. FOTO: Jure Eržen/delo

23. september se je zapisal v zgodovino slovenskega športa leta 2000, ko so veslača Iztok Čop in Luka Špik ter strelec Rajmond Debevec v Sydneyju prinesli samostojni Sloveniji prvi zlati kolajni na olimpijskih igrah. Nato še lani, ko smo med redkimi na svetu – po Indiji, Iranu, Maleziji, Katarju, Turčiji, Tajski in Japonski – dobili državni praznik v čast športu. To pa je tudi dan, ko se že tradicionalno začne Evropski teden športa.

»Vem, da je praznikov veliko, seveda sem kot športnik vesel, da imamo svoj dan. Ne vem, kako na to gledajo delodajalci, vendar bi bilo smiselno, da bi bil takšen dan dela prost in bi ga zaposleni ali recimo šolarji in študenti izkoristili za športne aktivnosti. Včasih je bolje skrajšati delovnik, pa biti takrat bolj aktiven,« je slovenski biatlonski as Jakov Fak povedal za posebno prilogo, ki bo z Delom in Slovenskimi novicami na 48 straneh izšla v ponedeljek, 20. septembra.

Evropski teden športa FOTO: Delo
Evropski teden športa FOTO: Delo


V tudi že tradicionalni prilogi Evropski teden športa sicer še ne moremo 23. septembra razglasiti za dela prost dan, zato pa naše bralce nagovarjamo k temu, da je lahko vsak dan praznik športa ter da lahko vsak teden namenjajo tudi gibanju in zdravemu življenjskemu slogu. Vse skupaj je podkrepljeno z napotki in pogledi strokovnjakov. Prof. dr. Boštjan Šimunič je spregovoril o posledicah, ki jih na telesni pripravljenosti pušča covid-19. O pomenu redne vadbe pri mladih smo se pogovarjali s prof. dr. Marjeto Kovač, o priporočilih za telesno vadbo v vseh življenjskih obdobjih pa z njenim kolegom prof. dr. Gregorjem Jurakom. Doc. dr. Nada Rotovnik Kozjek za primeren vnos hrane na jedilniku priporoča dovolj beljakovin, ki so zvezde medijev, na katere pa ljudje pozabljajo. 

Za bolj barvito branje je poskrbel naš sogovornik Luka Špik, eden od junakov nepozabnega 23. septembra 2000, izvedeli pa boste tudi, ali lahko aplikacije na pametnih telefonih nadomestijo osebne trenerje, ne nazadnje vam ponujamo tudi napotke za ishemično vadbo, s pomočjo katere boste povečali mišično moč in mišično maso.
 

Komentarji: