
Neomejen dostop | že od 14,99€
Zanimanje gledalcev za ženski nogomet na letošnjem evropskem prvenstvu doseglo nove mejnike v več evropskih držav, izjema ni niti Združeno kraljestvo. Tekma med Anglijo in Walesom euru 2025, ki gre h koncu v Švici, je bila najbolj gledana tekma ženskega eura v zgodovini Združenega kraljestva. Povprečno si jo je ogledalo 2,9 milijona gledalcev na programu ITV1, ob vrhuncu pa kar 4,4 milijona. Skupna gledanost, vključno s pretočnimi platformami ITVX in drugimi digitalnimi kanali, je v povprečju dosegla 4,2 milijona, z najvišjo številko pri 4,6 milijona.
S tem je tekma presegla tudi finale oddaje »Britain’s Got Talent« (VB ima talent), kar pomeni, da je bila najbolj gledana oddaja ITV1 v letu 2025. Občutno zanimanje za ženski nogomet je opazno tudi v kontekstu preboja iz skupinskega dela: pričakuje se nadaljnji dvig gledanosti, zlasti če se Anglija uvrsti v polfinale ali finale.
V istem času se je odvijal finale klubskega svetovnega prvenstva v ZDA, ki ga je prenašal Channel 5. Kljub angleškemu uspehu – Chelsea je premagal PSG – je bila povprečna gledanost skromnejša: 1,1 milijona gledalcev, s koničnimi 2,3 milijona. To pomeni, da je ženska reprezentančna tekma dosegla skoraj dvakrat višjo gledanost kot finale globalnega moškega klubskega turnirja.
Ženski reprezentančni nogomet v nekaterih državah torej že tekmuje – in ponekod prekaša – tradicionalne moške klubske dogodke. Pri ITV1 so izpostavili, da je uspeh prenosa posledica naraščajoče baze navijačev ženskega nogometa.
Kritiki klubskega svetovnega prvenstva izpostavljajo pomanjkanje pravega tekmovalnega naboja in pretirano komercializacijo, kar se morda odraža tudi v nižji gledanosti. Po mnenju nekaterih analitikov gre za »turnir, ki še ni našel svoje identitete«.
Komentarji