
Neomejen dostop | že od 14,99€
Mobilnost danes ni več samo mehanska, je digitalna, povezana, električna in eden temeljev razvoja države. Ves razvoj je podoben, pred leti si nismo predstavljali, da bi šli v trgovino brez gotovine, ravno tako kot si nismo predstavljali, da bo avtomobil kaj več kot mehanska naprava.
V Sloveniji vemo, da se električni avtomobili ne prodajajo kot je bilo pričakovati. Kot pravi Ažman, pa je v prvem četrtletju letos prodaja rekordna in dosega čez desetodstotni delež. Do leta 2050 namerava Slovenija emisije prometa zmanjšati za 99 odstotkov, zato je treba odstraniti ovire za prodajo električnih vozil.
Ključni problem je sobivanje navadnih in pametnih vozil, enih, ki se pogovarjajo med sabo, in drugih, ki se še ne znajo. Mogoče bo treba v obstoječe avtomobile začeti vgrajevati komunikacijske naprave. Avtonomni avtomobili vozijo po predpisih, drugi pa ne nujno. Pred lokalnimi volitvami se razmere spremenijo, vsepovsod so dela ne cesti, tudi to bo treba upoštevati pri avtonomnih avtomobilih, je pojasnil Ažman, ki si želi tudi pametno zakonodajo za pametno mobilnost. Predlagal je preprosto rešitev za električna dostavna vozila, ki so zaradi baterij pretežka za vozniško dovoljenje B-kategorije. Dovoljeno težo bi preprosto povečali za 500 kilogramov.
Kje je vam na poslovni poti pomagala umetna inteligenca in kako jo zdaj uporabljate in kako jo podjetja lahko uporabljajo glede načrtovanja transportnih poti, je moderator David Urankar povprašal direktorja Solvesalla Luko Bradeška. Kot je pojasnil, predvsem pomagajo tudi drugim podjetjem pri vpeljavi umetne inteligence (UI), tudi Pošti Slovenije.
Za rutinske operacije je umetna inteligenca priročna, za pomembnejše odločitve pa je še ne uporabljajo, pravi Grega Sajevic Malgaj, direktor področja za informatiko in telekomunikacije Elesa. Da pa bi na podlagi neki zbranih podatkov prepuščal svojo odločitev, kot je na primer pri nas sklop daljnovoda, pa si tega tveganja še ne moremo privoščiti.
Pri napovedi porabe polnilnic je uporabna umetna inteligenca, ravno tako za regulacijo omrežja, pa tudi za določitev najbližje polnilnice, je uporabnost umetne inteligence ponazoril Sajevic Malgaj. Torej, kako bomo rešili ta izziv potrebe po električni energiji, ko bo ta kritična masa električnih avtomobilov presežena? »Tudi na tem področju se v Elesu ukvarjamo s tem kako prepoznati oziroma uporabljamo umetno inteligenco pri napovedi višje porabne, kar zagotovo hitra polnjenja so in da posledično lahko tudi morda zagotovimo alternativne vire, da lahko zagotovimo zadostno moč za omogočanje hitrih polnjenj. Zagotovo bo tudi UI v prihodnje omogočala avtomatsko komuniciranje s sistemom, katera polnilnica je prosta, usmerila vozilo na nek polnilni park, izvedla avtomatsko identifikacijo vozila s polnilno postajo in pač človeku teh dejavnosti, ki jih sedaj počne, mogoče ne bo potrebno izvajati. Mogoče je to malo futuristično, vendar smo v Elesu pilotni projekt na to temo že izvedli.«
Veliko podjetij nima infrastrukture, da bi vpeljala umetno inteligenco, je opozoril Bradeško. Nov superračunalnik v Mariboru bo na voljo ustanovam in podjetjem, v podjetju pa se raziskovalno ukvarjajo z vodenjem avtonomnih vozil. Po njegovem se je zataknilo pri dveh segmentih, polnjenju in predpisi oziroma kako bodo obravnavani taki avtomobili.
Komentarji