Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Novice

Huda zima za letalske prevoznike

Mnogo letalskih družb se bo zaradi visokih cen nafte borilo za preživetje. Težave tudi za Adrio Airways.
Adria Airways oddaja letala in posadke drugim letalskim družbam, s čimer nameravajo lažje prebroditi obdobje visokih cen kerozina. FOTO: Leon Vidic
Adria Airways oddaja letala in posadke drugim letalskim družbam, s čimer nameravajo lažje prebroditi obdobje visokih cen kerozina. FOTO: Leon Vidic
22. 10. 2018 | 13:19
22. 10. 2018 | 17:38
5:19
Ljubljana - »Zima bo mračna,« je opozoril glavni izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary in napovedal, da se bo mnogo letalskih družb borilo za preživetje. Razloga sta draga nafta in padajoče cene letalskih kart. Visoke cene kerozina pomenijo težave tudi za Adrio Airways.

»V zimski sezoni bomo imeli kombinacijo visokih cen nafte – Ryanair je za razliko od konkurentov zelo dobro zavarovan – in padajočih cen letalskih kart zaradi presežne zmogljivosti v Evropi,« je za ameriški CNBC dejal Michael O'Leary. V takšnem okolju se bo mnogo letalskih družb borilo za preživetje: »To zimsko sezono bomo videli več neuspehov kot jih je verjetno v štiri ali petletni recesiji v industriji.«

Pred dnevi je brez opozoril že prenehal leteti ciprski nizkocenovnik Cobalt Air. Največji ciprski prevoznik ni uspel doseči dogovora s potencialnim investitorjem. Več letalskih družb pa je letos zmanjšalo število letov ali ukinilo lete na določene destinacije zaradi visoki cen kerozina.



Zaradi povečanega pritiska na manj dobičkonosne letalske prevoznike in pričakovanega propada več družb si po O'Learyjevih besedah v Ryanairu obetajo rast. V prvem polletju poslovnega leta, med aprilom in septembrom, je sicer irski nizkocenovnik utrpel prvi padec dobička v zadnjih petih letih. Kljub višjim prihodkom za osem odstotkov in šest odstotkov več pripeljanih potnikov je ustvaril 1,2 milijarde evrov čistega dobička, kar je sedem odstotkov manj kot pred letom dni. Ryanair je včeraj potrdil tudi v začetku meseca znižane napovedi za celotno poslovno leto, ki se bo izteklo marca prihodnje leto, in sicer da se bo dobiček gibal med 1,1 in 1,2 milijarde evrov. Razlogi za nižji dobiček so višje cene kerozina, nižje cene letalskih vozovnic in stavke. V Ryanairu je bilo letos osem stavk, njihova letala pa so mnogokrat prizemljile tudi stavke kontrolorjev zračnega prometa.
 

Adria Airways letos z izgubo


https://services.delo.si/enovice/prijava/

Težki meseci so tudi pred Adrio Airways. Generalni direktor slovenskega letalskega prevoznika Holger Kowarsch je v intervjuju za Delo povedal, da bodo letos poslovali z izgubo. Rast cen goriv je že lani prispevala 4,4 milijona evrov k lanskim 5,4 milijona evrov čiste izgube. In to ob povprečni ceni soda nafte brent 54,4 dolarja, medtem ko je letos v zadnjem mesecu pri ali nad 80 dolarji za sod. Dodatni stroški letos je tudi »več sto tisoč evrov« izplačil odškodnin potnikom, ki so vložili zahtevke zaradi zamud ali odpovedi letov.



Agencija za civilno letalstvo je Adrii Airways naložila, da mora do konca decembra predložiti dokazilo o prilivu sredstev iz dokapitalizacije ali drugega naslova, je poroča Siol. Brez tega lahko Adria ostane brez licence za letenje. Sklep agencije ni izredni in ne pomeni, da je Adria Airways v slabši situaciji kot kdaj prej ali da ji grozi prizemljitev letal. Gre za redne ukrepe, ki jih moramo neprestano izvajati in izpolnjevati, so se odzvali v Adrii. V tej priložnosti vidijo v oddajanju letal in posadk drugim letalskim družba, denimo nemški Lufthansi, tako za povišanje prihodkov kot zmanjšanje tveganj. Najemnik namreč plača gorivo. Zaradi oddajanja po Kowarschevih besedah to zimsko sezono, ko je manj potovanj kot v drugem delu leta, tudi ne bo tako velikega upada prihodkov kot v preteklosti.


Švicarsko breme Adrie


Švicarska policija in tožilstvo sta očitno potrdila sume o finančnem izčrpavanju tamkajšnje propadle letalske družbe Darwin Airline, ki je bila v lasti Adria Airways, poroča Siol.net. Pred dnevi je namreč tožilstvo končalo intenzivni pregled denarnih tokov in transakcij Darwin Airline v mesecih pred stečajem, poroča še Siol.

 
 

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine