Nemški avtomobilski padec manjši

Novembra je bilo stanje na največjem evropskem trgu boljše kot drugod po Evropi. Padec »le« triodstoten.
Fotografija: Nemška avtomobilska prodaja se to jesen kar drži, a velikih pomladnih padcev ne bo mogoče nadomestiti. FOTO: Swen Pfoertner/Reuters
Odpri galerijo
Nemška avtomobilska prodaja se to jesen kar drži, a velikih pomladnih padcev ne bo mogoče nadomestiti. FOTO: Swen Pfoertner/Reuters

Poročali smo že, da se je ob zaostrovanju virusne krize prodaja avtomobilov v marsikateri veliki zahodnoevropski državi prejšnji mesec znova močno zmanjšala, na največjem trgu, v Nemčiji, pa rezultati novembra le niso bili tako slabi, mesečni minus pa kar zmeren.

Po uradnih podatkih nemškega zveznega prometnega urada (KBA) je bilo novembra v Nemčiji na novo registriranih nekaj več kot 290.000 osebnih avtomobilov, kar je bilo za tri odstotke manj kot v lanskem enajstem mesecu. Minus je podobno majhen kot v oktobru, v nasprotju z nekaterimi drugimi državami v Nemčiji prodaja avtomobilov ni bila ustavljena. V enajstih mesecih leta je bilo skupno na novo registriranih 2,6 milijona avtomobilov, kar je za 22 odstotkov manj kot v primerljivem lanskem obdobju, močnih pomladnih padcev v nadaljevanju leta pač ni bilo mogoče nadomestiti.

»Pandemija je povzročila doslej neviden padec na avtomobilskem trgu, je izjavila predsednica panožnega združenja VDA Hildegard Müller in dodala, da blago okrevanje v drugem delu leta tega ne bo moglo nadomestiti. Celoletna prodaja naj bi v Nemčiji dosegla okoli 2,9 milijona vozil, približno za petino bo nižja kot lani. »V leto 2021 gledamo s previdnim optimizmom,« je dodala, po njenih besedah pričakujejo devetodstotno povečanje prodaje na 3,1 milijona vozil, kar pa bo še vedno precej pod predkrizno ravnijo.

Tako kot že nekaj zadnjih mesecev pa se je v nasprotju s celotnim trgom v Nemčiji novembra močno povečala prodaja elektrificiranih avtomobilov. Tako statistika KBA govori, da je bilo novembra prodanih 29.000 baterijskih električnih avtomobilov in več kot 30.000 priključnih hibridov, kar je bilo skoraj petkrat več kot v enakem lanskem mesecu.

image_alt
Novembra tretjinski padec v avtomobilski prodaji


Ocenjuje se, da bo v celem letu 2020 v Nemčiji prodanih 350.000 baterijskih električnih avtomobilov in priključnih hibridov, to bi skupaj predstavljalo 12 odstotkov celotnega trga. Že v naslednjem letu naj bi se ta številka dvignila na 500.000 do 600.000, vsak peti ali šesti prodani avtomobil naj bi bil povsem električen ali priključni hibrid.

Kot je znano, Nemčija prodajo elektrificiranih avtomobilov močno subvencionira, pred kratkim je v okviru svežega spodbujevalnega paketa napovedala, da bodo tovrstne finančne podpore trajale še do leta 2025. Na prodajo je seveda letos dodatno vplivalo tudi znižanje davka na dodano vrednost, kar naj bi posebej fizične osebe zadnje mesece bolj spodbudilo k nakupom.

Komentarji: