Potrošniki februarja bolj pesimistični kot v prejšnjih mesecih

V Sursu ugotavljajo, da so se poslabšala pričakovanja glede števila brezposelnih in gospodarskega stanja v državi.
Fotografija: Glede na februar 2018 se je kazalnik zaupanja potrošnikov znižal za pet odstotnih točk, so izračunali na Sursu. FOTO: Jure Eržen/Delo
Odpri galerijo
Glede na februar 2018 se je kazalnik zaupanja potrošnikov znižal za pet odstotnih točk, so izračunali na Sursu. FOTO: Jure Eržen/Delo

Ljubljana – Razpoloženje potrošnikov je bilo v februarju 2019 dve odstotni točki slabše kot v prejšnjem mesecu, pred tem je od oktobra naprej štiri mesece zapored raslo, ugotavljajo v državnem statističnem uradu (Surs).

Kazalnik zaupanja se je na mesečni ravni poslabšal predvsem zaradi bolj pesimističnega pričakovanja potrošnikov glede števila brezposelnih (za osem odstotnih točk) in glede gospodarskega stanja v državi (za štiri odstotne točke) v prihodnjih 12 mesecih.

Potrošniki so bili nekoliko bolj pesimistični tudi glede pričakovanega finančnega stanja v njihovih gospodinjstvih (za eno odstotno točko). Poslabšanje kazalnika zaupanja pa je omililo bolj optimistično pričakovanje potrošnikov glede varčevanja (za štiri odstotne točke).


Potrošniki bolj pesimistični tudi na letni ravni


Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je glede na februar 2018 znižala za pet odstotnih točk, od povprečja leta 2018 pa je bila tri odstotne točke nižja.

Na letni ravni se je kazalnik zaupanja poslabšal predvsem zaradi precej bolj pesimističnega pričakovanja potrošnikov glede števila brezposelnih (za 14 odstotnih točk) in glede gospodarskega stanja v državi (za 12 odstotnih točk). Po drugi strani se je izboljšalo pričakovanje potrošnikov glede varčevanja (za pet odstotnih točk) in glede finančnega stanja v gospodinjstvu (za dve odstotni točki), še ugotavljajo na Sursu.

Komentarji: