Zamuda z obvoznico ogroža Impolove posle

Na ministrstvu še ne morejo povedati, ali bo država zagotovila denar za obvoznico.
Fotografija: Foto Tadej Regent
Odpri galerijo
Foto Tadej Regent

Ljubljana – Skupina Impol že nekaj let vlaga v optimizacijo in posodobitev proizvodnje, a njegovo poslovanje ogroža negotovost zaradi gradnje zahodne obvoznice v Slovenski Bistrici. Gradbena dela zanjo bi se morala začeti že februarja letos, a za zdaj ni jasno niti, ali so predvidena proračunska sredstva za ta projekt.

Impol si z vlaganji prizadeva postati vodilni evropski ponudnik programa valjanih, stiskanih in obdelanih izdelkov iz aluminija ter svoje prihodke do leta 2025 povečati na milijardo evrov. A te načrte, kot opozarjajo v družbi, ogroža zamuda z gradnjo obvoznice in kablovoda, ki bi jim omogočil ustrezno preskrbo z električno energijo.



Po sporazumu, ki sta ga z Impolom aprila lani podpisala ministrstvo za infrastrukturo in občina Slovenska Bistrica, bi se morala februarja letos začeti gradbena dela za začetek gradnje druge faze zahodne obvoznice. Ker je prvo fazo financirala občina, bi morala osem milijonov evrov za drugi del zagotoviti država, medtem ko bi približno milijon evrov za kablovod primaknil Impol.


Na meji električnih zmogljivosti


Zamuda pri gradnji je nastala zaradi odkupov zemljišč in reševanja težave križanja potoka s plinovodom. »Za zahodno obvoznico Slovenske Bistrice je izdelana projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja (DGD), pridobljena je večina potrebnih zemljišč ter izdelan in potrjen investicijski program. Razpis za izbiro izvajalca bo objavljen po pridobitvi zemljišč in zagotovitvi finančnih sredstev,« pravijo na direkciji za infrastrukturo. Na vprašanja, ali so v proračunu za leti 2020 in 2012 torej zagotovljena sredstva za ta projekt, nismo dobili odgovora. To naj bi bilo znano šele po sprejetju proračuna, ki naj bi ga vlada obravnavala v četrtek, državni zbor pa predvidoma na novembrski seji.

Foto Tadej Regent
Foto Tadej Regent


V Impolu so zaskrbljeni, ker nimajo še nobenih zagotovil, da bodo proračunska sredstva za obvoznico zagotovljena. »Za skupino Impol je obvoznica dolžine 1,35 kilometra namreč pomembna ne samo zaradi logističnih povezav, ampak tudi zaradi zagotavljanja ustrezne preskrbe z električno energijo. Daljnovoda od transformatorske postaje Slovenska Bistrica do Impola obratujeta na skrajnih mejah zmogljivosti. Vsaka motnja ali okvara na daljnovodih pomeni delno ali celotno ustavitev proizvodnje,« opozarjajo v bistriški družbi.


Nujna infrastruktura


Impol je letos pridobili dva pomembna posla: eden je izdelava aluminijastih profilov za dele karoserije za BMW, drugi pa izdelava ohišij baterij za Samsung, in kot je mogoče razumeti, negotovost z obvoznico lahko ogrozi tudi tovrstne posle. V Impolu poudarjajo, da se usmerjajo v dodatno finalizacijo izdelkov in si gradijo pot v smeri dobavitelja »tier 1«, za kar nujno potrebujejo infrastrukturno stabilnost, ta pa vključuje tudi same logistične poti in dobavo električne energije.

Komentarji: