Železnice se gradi za 50 let

Brez učinkovitega javnega prevoza decentraliziran razvoj države sploh ni mogoč.
Fotografija: KARIKATURA: Marko Kočevar
Odpri galerijo
KARIKATURA: Marko Kočevar

Javni potniški promet v Sloveniji je sramota za zeleno državo v 21. stoletju. Tako je razvit, da smo prebivalci prisiljeni uporabljati avtomobil. To ima številne posledice, najvišji delež izdatkov za mobilnost v družinskih proračunih v Evropi, izgubljanje časa in zdravja na cestah, promet je hkrati največja težava slovenske energetske in podnebne politike, starejši in otroci pa so izločeni.

Ob takih podatkih in vsem političnem govoričenju o podnebnih spremembah bi lahko pričakovali, da se bo usmeritev prometne politike spremenila. Denimo tako, da bi ob vsakem projektu nove ceste, denimo na Koroško, razmislili o možnostih za do okolja in vseh ljudi bolj prijaznih rešitvah. Najprej o hrbtenici javnega prevoza, železnici. Koliko tovora industrije in koliko potnikov bi lahko prepeljala, koliko bi jih ostalo na cesti? Je res treba graditi obvoznice, krožišča in širiti ceste? To stane, pri čemer se vedno znova pozabi na vzdrževanje in zastoje zaradi del. Železnice se gradi za 50 let.

Komentarji: