Neomejen dostop | že od 9,99€
Ne glede na to, ali gre za nostalgijo pri starejšem občinstvu ali za spoznavanje glasbene zgodovine z naših prostorov za mlajše občinstvo, ostaja dejstvo, da je glasba dueta Denis & Denis še vedno sveža. Zanimanje zanjo je veliko; tako veliko, da so sobotnemu razprodanemu koncertu dodali še enega, in to v sredo, 18. decembra, v Kinu Šiška.
Kot eden od glasbenih odzivov na punk revolucijo je vzniknila tudi zvrst electro synth pop, pri kateri so bile v ospredju klaviature, ritem mašine in oskubljeno članstvo zasedb. Geslo Vsak je lahko glasbenik se je preneslo tudi na druge zvrsti, k čemur je pripomogla cenovno vse bolj dostopna japonska in južnokorejska elektronika.
Vzorčni tovrstni zasedbi sta bili Denis & Denis z Reke in ljubljanski Videosex. Zasedbi sta nato raziskovali glasbene pejsaže vsaka na svojem koncu, a sta navdihnili mnoge poznejše zasedbe.
Seveda sta tudi klaviaturist in pevec Davor Tolja ter pevka Marina Perazić imela vzornike. Obema je to bil duet Yazoo, v katerem je pela Alison Moyet, za glasbeno podlago pa je skrbel nekdanji član skupine Depeche Mode Vince Clarke. Depeche Mode je bil posebej blizu Tolji, Marina Perazić pa je imela raje duet Eurythmics.
Nastala sta kot duo leta 1982 in takoj pritegnila pozornost jugoslovanskega občinstva s prvimi posnetki na jugoslovanskih radijskih postajah. Marino Perazić smo vprašali, kako sta si takrat oblikovala glasbeni okus. Povedala je, da je bil »Davor takrat strasten diskofil. Plošče vseh tujih izvajalcev, ki so ga zanimali, je kupoval po vseh trgovinah, kjer so jih prodajali. Do tistih, ki jih ni bilo na domačem trgu, pa je poskušal priti prek prijateljev, ki so jih prinašali iz tujine. Davor mi je presnel na kasete skoraj vse plošče, ki jih je imel, od najinega prvega srečanja konec leta 1978. Do izida najinega prvenca je minilo skoraj šest let. Lahko bi rekli, da je Davor moj glasbeni okus subtilno uskladil s svojim.«
Njun debitantski album Čuvaj se! je leta 1984 izdal zagrebški Jugoton. Prinesel jima je popularnost po vsej nekdanji skupni državi, Marina Perazić pa je bila ena od največjih zvezd ter seks simbolov jugoslovanske rock scene, kar si je delila z Anjo Rupel iz skupine Videosex. Največja uspešnica s prvenca je bila pesem Program tvog kompjutera.
»Z Davorjem sva do podpisa pogodbe z Jugotonom zelo predano, skoraj vsak dan, ustvarjala material za prvenec Čuvaj se! približno leto in dva meseca. Vsake tri mesece sva poslala doma narejene demoposnetke v poslušanje založbam, hkrati sva jih pošiljala na radijske postaje za oddaje, ki so imele demo glasbene lestvice. Umestitve na te lestvice so bile kot točke, ki sva jih zbrala in se z njimi hvalila, ko sva glasbo predstavljala založbam.
Srečo sva imela, da so bili najini posnetki všeč tako založnikom kot urednikom teh oddaj. V trenutku, ko se je album pojavil na trgu, se je uspeh res pojavil čez noč, a pred tem je bilo dolgoletno garanje, popolno poznavanje tega, kaj ima kdo rad. Hkrati se je zgodila neverjetna sinergija, da naju je skupno delo izpolnjevalo. Uživala sva v ustvarjalnem zagonu,« se je spominjala pevka dueta Denis & Denis.
Dejala je, da sta z Davorjem Toljo postala duet spontano. »Mislila sva, da ne potrebujeva nikogar zraven. Je pa res, da nama je pojav duetov, kot sta Yazoo in Eurythmics na britanskem trgu, pomagal pridobiti zaupanje založb in uspeti. Tako so se lažje odločili in nama ponudili podpis ekskluzivne pogodbe za snemanje albuma. Med prvimi poslušanji najine glasbe so bili pri Jugotonu zelo skeptični do tega, kako bova kot duet delovala na koncertu.«
Njun drugi album Ja sam lažljiva, ki je izšel naslednje leto prav tako pri Jugotonu, so snemali, ko je bil Tolja v vojski in je občasno dobil nekaj prostih dni. Zato ga je pri nastopih v živo zamenjal Edi Kraljić, njegov nekdanji kolega iz zasedbe Linija 32. Album Ja sam lažljiva je prinesel nove uspešnice in povečal priljubljenost skupine. Poleg naslovne uspešnice Ja sam lažljiva sta bili tu še Soba 23 in Voli me još ovu noč. Po Toljevi vrnitvi iz vojske je skupina nadaljevala delovanje kot trio. Ko je Marina Perazić leta 1986 zapustila skupino in začela solo kariero, sta Tolja in Kraljić nadaljevala delo kot Denis & Denis ter se obrnila k pop rock zvoku. Po izidu albuma Budi tu leta 1988 je skupina razpadla, Tolja pa se je posvetil studijskemu delu.
Leta 2012 so se Tolja, Marina Perazić in Kraljić ponovno združili ter s serijo koncertov na Hrvaškem in v nekdanjih jugoslovanskih republikah zaznamovali 30 let od ustanovitve skupine. Hkrati je Tolja posnel četrti album Denis & Denis Restart z novo vokalistko Ruby Montanari Knez. Ta album in starejše pesmi so tedaj predstavili na koncertu v Kinu Šiška z obema pevkama, na tokratnih koncertih pa bosta Denis & Denis igrala v izvirnem duetu.
Marina Perazić nam je zaupala, da še vedno obožuje in posluša elektronsko glasbo. »Najbolj so mi všeč berlinski producenti Keinemuzik. Bralce bo morda presenetilo, da obožujem Kanyeja Westa, njegov opus od začetka do konca.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji