Kadrovska rošada tudi v MAO

Namesto Matevža Čelika Vidmarja, ki se mu je iztekel mandat, so se na ministrstvu za kulturo menda za novega direktorja odločili podpreti Boga Zupančiča.
Fotografija: Matevž Čelik Vidmar FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Matevž Čelik Vidmar FOTO: Leon Vidic/Delo

Očitno se bo zgodila zamenjava na vrhu še ene slovenske kulturne institucije, in sicer Muzeja za arhitekturo in oblikovanje (MAO). Dosedanjemu direktorju Matevžu Čeliku Vidmarju se je iztekel mandat, po izteku razpisa, na katerega se je menda prijavilo sedem kandidatov, pa so se na ministrstvu za kulturo odločili podpreti Boga Zupančiča.

Matevžu Čeliku Vidmarju se je drugi mandat – direktorsko funkcijo je prvič zasedel leta 2010 – iztekel 31. avgusta. Prvi razpis je bil sicer objavljen že v začetku leta, ko je mesto ministra za kulturo še zasedal Zoran Poznič, takrat se je Čelik Vidmar tudi edini prijavil, vendar so se postopki zaradi odstopa predsednika vlade Marjana Šarca in padca njegove vlade zavlekli, novi minister Vasko Simoniti pa je nov razpis objavil junija.

Kot rečeno, se je nanj po neuradnih informacijah tokrat prijavilo sedem kandidatov oziroma kandidatk, med njimi ponovno tudi Matevž Čelik Vidmar, vendar so se na ministrstvu za kulturo menda raje odločili za Boga Zupančiča, sicer muzejskega svetnika v MAO. Na uradni odgovor in razlago pristojnega ministrstva, zakaj Čelik Vidmar ni bil primeren kandidat, še čakamo, je pa postopek komentiral zdaj že bivši direktor, ki je pred nekaj dnevi tudi prejel dokončno potrdilo, da muzeja ne bo vodil še v tretjem mandatu.

Na ministrstvu za kulturo so se odločili podpreti Boga Zupančiča. FOTO: Jožže Suhadolnik/Delo
Na ministrstvu za kulturo so se odločili podpreti Boga Zupančiča. FOTO: Jožže Suhadolnik/Delo


Matevžu Čeliku Vidmarju se zdi takšna odločitev zelo nenavadna. Ob njegovem prihodu pred desetletjem je bil to razmeroma zanemarjen muzej brez strategije in povsem brez ambicioznih načrtov. V dveh mandatih mu ga je po njegovih besedah uspelo postaviti na povsem nove temelje, iz lokalnega mestnega muzeja se je MAO izoblikoval v nacionalni javni zavod in postal osrednja muzejska institucija na področju arhitekture in oblikovanja.
 

O vzrokih dosedanji direktor noče špekulirati


Grad Fužine, kjer pred njegovim prihodom sploh ni bilo uradnega časa odprtosti, mnogi pa so se bolj kot svojim temeljnim nalogam posvečali zunanjim projektom, ima danes povsem spremenjeno podobo. Z lastnimi sredstvi so uredili dodatne razstavne prostore, odprli kavarno in trgovino, letos je Čelik Vidmar za platformo Future Architecture, namenjeno mladim talentom, prejel Plečnikovo medaljo, bienale oblikovanja BIO 26 pa Valvasorjevo nagrado, najvišjo nacionalno nagrado na področju arhitekture in muzejske dejavnost.

O vzrokih za takšno odločitev dosedanji direktor noče špekulirati, očitno pa so v ozadju predvsem želje, da muzej spet postane bolj klasična tradicionalna ustanova. Nedvomno si takšni in drugačni odločevalci v slovenski kulturi, ki delujejo bolj iz ozadja, želijo tudi participirati pri delovanju muzeja MAO, kjer so v zadnjih letih kar potrojili svoj proračun, ta zdaj znaša kar dva milijona evrov na leto.

O tem, ali bo na odločitev komisije vložil pritožbo, še razmišlja, glede na to, da so bile pri razpisu tudi nekatere postopkovne napake, pa pritožba nikakor ni izključena. Kot rečeno, na pojasnilo ministrstva še čakamo, sicer pa ima seveda minister po zakonu diskrecijsko pravico, da sam izbere oziroma potrdi kandidata, ki se mu zdi najbolj primeren.

Komentarji: