Hitenje na Dalmatinovi

Dež jo je gradbincem zagodel, skrajni rok za odprtje Gosposvetske pa je slejkoprej začetek pouka
Fotografija: Mestni zelenci se na Slovenski cesti še vedno prebijajo med pešci, kolesarji in gradbeno mehanizacijo. Foto Tomi Lombar
Odpri galerijo
Mestni zelenci se na Slovenski cesti še vedno prebijajo med pešci, kolesarji in gradbeno mehanizacijo. Foto Tomi Lombar

Obilno deževje je pričakovano zavrlo dela pri obnovi cest v središču prestolnice. Z nekaj zamude je bila kljub temu v nedeljo opoldne za promet spet odprta Slovenska cesta, tako da del mestnih avtobusov nima več obvozov. Popolnoma naj bi se razmere normalizirale v sredo, saj za ta dan v mestni občini napovedujejo odprtje Gosposvetske ceste in Dalmatinove ulice.

Zanesljivo pa se bo cestna infrastruktura v središču mesta po napovedi župana Zorana Jankovića skoraj popolnoma normalizirala najkasneje do začetka novega šolskega leta, torej do prihodnjega ponedeljka. Jutri naj bi končali prenovitvena dela – in zaporo – na Karlovški cesti in v predoru pod Gradom, v sredo pa naj bi sprostili promet na Gosposvetski cesti, kjer so dela končali že pred mesecem in pol, ter na celotni Dalmatinovi vključno s križiščem z Miklošičevo in na Tavčarjevi ulici na odseku med Cigaletovo in Slovensko cesto.

Po sprostitvi prometa bodo skoraj po petih mesecih mestni avtobusi spet začeli voziti po svojih običajnih trasah. Izjema so avtobusi na liniji 14 in 18, ki zaradi popolne zapore Prešernove od Šubičeve mimo Cankarjevega doma do Erjavčeve predvidoma do sredine septembra vozijo po obvozu mimo kina Vič in na Prešernovi začasno ustavljajo pred vladno palačo.

Po sprostitvi prometa na Gosposvetski, Dalmatinovi in Tavčarjevi se bo nekoliko spremenil tudi cestni režim. Z Gosposvetske bodo osebna vozila lahko nadaljevala vožnjo le naravnost na Dalmatinovo, zavijanje na levo na Slovensko in naprej proti Bežigradu pa ne bo več možno. Promet osebnih vozil po južnem delu Slovenske od Ajdovščine do Šubičeve že doslej ni bil mogoč. V obratni smeri bodo ob sodišču po Tavčarjevi tudi osebna vozila lahko zavijala desno na Slovensko in vozila (skoraj) naravnost na Gosposvetsko.

V prometni ureditvi bo nekaj bolj kot ne lepotnih sprememb na Gosposvetski, na enosmerni Dalmatinovi pa bo poslej urejena kolesarska steza tudi v smeri proti Slovenski. Poleg tega bosta postajališči mestnih zelencev pri nekdanjem hotelu Turist – zdaj City hotel – in pri nekdanji Metalki združeni v eno pred Domom sindikatov.


Prihodnji projekti


Medtem ko avtobusi že vozijo po Slovenski, se dela na njej končujejo na razširjenih površinah za pešce in kolesarje. Hkrati z zaključevanjem tekočih projektov se v MOL že pripravljajo na nove. Tako je bil sredi meseca končan razpis za rekonstrukcijo severnega dela Slovenske ceste od Trdinove do Dunajske, torej na območju Bavarskega dvora, vključno z rekonstrukcijo Kersnikove, Dvořakove in Vošnjakove ulice, torej v trikotniku med Slovensko, Gosposvetsko in Tivolsko.

Na petkovem medijskem ogledu prenove mestnih prometnic je vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik po pridobitvi evropskih sredstev za kolesarske steze napovedal še urejanje le-teh ne samo na Vodnikovi in Drenikovi – za projekta je bil javni razpis končan prejšnji teden, za prvega je MOL dobil osem prijav, za drugega pa dve – temveč tudi za »kolesarsko« ureditev Tržaške in Dunajske ceste.

V zvezi z morebitno širitvijo slednje je bilo mogoče župana Jankovića razumeti, da odločitve o morebitni šestpasovnici od križišča z Linhartovo in ulico Bežigrad sicer še ni, ideja o dodatnem pasu v smeri proti mestu pa je povezana z (za zdaj poskusno šestmesečno) spremembo smeri vožnje na Livarski ulici, ki je s tem izgubila na tranzitnem pomenu, saj se je promet preusmeril na Dunajsko cesto. In seveda s celovito prenovo ulice Bežigrad in Parmove ulice, za ureditev katere se bo javni razpis končal jutri.

Javni razpis za celovito prenovo Trubarjeve ceste, prijavil se je le en ponudnik, je bil končan že sredi meseca, razpis za Poljansko cesto pa je odprt še do tega četrtka. Kdaj pa bodo vse te prometnice razkopane, ni odvisno samo od vremena, temveč predvsem od samega postopka javnega naročanja. MOL mora pač pregledati prijave, izbrati izvajalca, počakati, da se izteče rok za morebitne pritožbe. Potem bo mogoče podpisati pogodbo, rok za izvedbo pa začne teči po podpisu pogodbe ali celo po uvedbi izbranega izvajalca v delo.

Komentarji: