Elegantne mišice

BMW M235i xdrive gran coupe je zelo hiter družinski avto, čeprav mu bo kdo očital, da ni pravi M, ker nima zadnjega pogona.
Fotografija: Le 4,8 sekunde potrebuje M235i do stotice. FOTO: Staš Ivanc
Odpri galerijo
Le 4,8 sekunde potrebuje M235i do stotice. FOTO: Staš Ivanc

»Pozdravljeni,« mi na širokem sredinskem zaslonu po slovensko pravi bavarec. Namestim se v sedež, ki se mi prilega kot ulit, dam nogo na zavoro in pritisnem gumb za zagon motorja. Konjenica pod pokrovom nežno zahrumi, iz izpušne cevi malce zapoklja in nato začne basovsko brbotati. Nato izberem le še način vožnje in »prestavo« na samodejnem menjalniku ter se odpeljem. Kako, pa je prepuščeno vozniku. Lahko hrumeče oddivjam ali pa nežno speljem, da otrokoma ne odpade glava na prvem ovinku.


 

Športna limuzina


Tale BMW M235i xdrive gran coupe dejansko omogoča vse to. Lahko ga voziš kot družinsko limuzino, saj je tih, udoben in zna biti tudi razmeroma varčen (za tristokonjsko zverino, seveda: poraba na testu je znašala okoli deset litrov), lahko pa preklopiš v športni način in hitro odpelješ kak zavoj ali dva. A tole ni tipični bavarski kupe, pa čeprav ima v imenu tako besedico coupe kot črko M. Saj ne, da ni močan in hiter: štirivaljni turbobencinar razvije 306 KM, 450 Nm navora pa je v območju od 1750 do 4500 vrtljajev, do stotice pribrzi v manj kot petih sekundah, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h. Osemstopenjski samodejni menjalnik hitro menjuje prestave in se zna prilagajati vozniku, lahko pa pretikamo tudi ročno z obvolanskima ročicama, in tudi zvok ni od muh. Štos je v tem, da njegov štirikolesni pogon preferira prednji kolesi, na zadnji pa po potrebi prenese največ 50 odstotkov moči. To je ravno nasprotno, kar počne xdrive pri drugih bavarcih. Kar je povsem v redu za voznike, vajene sprednjega pogona, puristi pa bodo vztrajali, da mora pravi beemve imeti pogon zadaj, saj lahko tedaj s plinom nadzoruješ obnašanje zadka.

Kabina je beemvejevsko posvečena vozniku. FOTO: Staš Ivanc
Kabina je beemvejevsko posvečena vozniku. FOTO: Staš Ivanc

 

Prepoznaven dizajn


Kar se tiče zunanjosti, je 4,5-metrski BMW M235i presneto lep avto, še posebno v barvi, kakršne je bil testni primerek. Ledvički na maski motorja nista preveliki, za bolj agresiven videz skrbijo vpadljivi zračniki, tudi zadek je z zadnjim spojlerjem videti prav krasno. Čeprav je avto nizek in športno vzmeten, pa še nizkopresečne pnevmatike na šminkerskih 19-palčnih platiščih ima, lepo požira neravnine in je resnično udoben.

BMW M235i je lep in hiter, a tudi drag. FOTO: Staš Ivanc
BMW M235i je lep in hiter, a tudi drag. FOTO: Staš Ivanc

 

Udobna notranjost


Zadaj je dovolj prostora za noge, le za višje postavljene glave ga zna zmanjkati. FOTO: Staš Ivanc
Zadaj je dovolj prostora za noge, le za višje postavljene glave ga zna zmanjkati. FOTO: Staš Ivanc
K temu prispevata tudi odlična prednja sedeža, ki se lahko krasno prilagodita vozniku in sopotniku. Položaj za volanom je sproščen, voznik pa je obkrožen z vsem, kar potrebuje. Infozabavni sistem je pregleden in intuitiven, skozi menije se lahko sprehajamo z dotikom ali s tipkami in z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli, zvočni sistem Harman Kardon pa je vrhunski. Malo manj navdušujoč je glavni zaslon, ki je precej skop z informacijami o vožnji, pa tudi sama postavitev brzinomera in obratomera mi osebno ni najbolj všeč. Le kaj je narobe s klasičnimi merilniki (v digitalni obliki)? Tudi zadaj je udobno, pa tudi prostora za noge je dovolj. Le za glavo ga zna malce zmanjkati pri visokoraslih potnikih. Prtljažnik z dvojnim dnom je povsem soliden za takšen avto, da pa se ga povečati s podrtjem zadnjih sedežev, le nakladanje bo malce zoprno, ker gre za štirivratni avto.

Prtljažnik s 430 litri je razmeroma prostoren. FOTO: Staš Ivanc
Prtljažnik s 430 litri je razmeroma prostoren. FOTO: Staš Ivanc

 

Navdušujoč, a drag


Tale gran coupe je precej navdušujoč avto. Ceste se drži kot prilepljen, nagibanja je sila malo, volan je natančen, čeprav morda malo premehak, podkrmarjenje niti ni tako očitno, če ne pretiravaš, štirikolesni pogon in elektronika pa odpuščata voznikove napake. V resnici ni treba biti prekaljen šofer, da se s tem avtom hitro pelješ in ne ogrožaš sebe in drugih. V bistvu ima le eno resno slabost: ceno. Že osnovni model M235i stane 57.500 evrov, z dodatno opremo, med katero je tudi aktivni tempomat s funkcijo stop&go, da o vsem M dodatkih niti ne govorimo, pa cena naraste na skoraj 70 tisočakov.

Za ustavljanje skrbijo velike kolutne zavore in široke pnevmatike. FOTO: Staš Ivanc
Za ustavljanje skrbijo velike kolutne zavore in široke pnevmatike. FOTO: Staš Ivanc


BMW M235i xdrive. FOTO: Staš Ivanc Foto Staš Ivanc
BMW M235i xdrive. FOTO: Staš Ivanc Foto Staš Ivanc


BMW M235i xdrive. FOTO: Staš Ivanc
BMW M235i xdrive. FOTO: Staš Ivanc


BMW M235i xdrive. FOTO: Staš Ivanc
BMW M235i xdrive. FOTO: Staš Ivanc

Komentarji: