Priljubljenega velikega terenca kodiaqa – v dveh letih, odkar je na trgu, so jih izdelali 277 tisoč – so zdaj pripravili še v športni različici, ki jo pri Škodi tradicionalno imenujejo RS (rally sport). Dejansko je to prvi Škodin RS SUV, in kar je še bolj zanimivo, vsaj za današnje čase, poganja ga dizelsko srce.

Tudi zadnje luči so v LED-izvedbi, desni »izpuh« pa je zgolj za okras. Foto Gregor Pucelj
Seveda kodiaq RS nikoli ne bo množičen izdelek, je le ena izmed šestih opremskih možnosti v družinski paleti. So pa z njim Škodini inženirji pokazali, kaj zmorejo. In tega ni malo. Čeprav je navdahnjen s Škodino športno zgodovino v reliju, je ustvarjen za vsakodnevno uporabo, saj je v skoraj 4,7 metra dolgem vozilu povsod resnično veliko prostora, poleg petsedežne različice pa obstaja še sedemsedežna. Voznika in sopotnike razveseljujejo tudi številne uporabne pogruntavščine iz Škodinega paketa simply clever, z dežnikom v vratih vred ...

Voznika razveseljujejo športni volanski obroč, pregledni inštrumenti in odlična ergonomija.
Glede na značaj tega kodiaqa se resnična novost vendarle skriva spredaj v nosu. Tam je nameščen 2,0-litrski TDI z največjo močjo 176 kW (240 KM), ki s podporo dveh turbinskih polnilnikov, kar je še eno Škodino pionirstvo, doseže kar 500 Nm največjega navora, in to v območju od 1750 do 2500 vrt./min. Če moč sama po sebi, še posebno če upoštevamo velikost vozila, ni ekstremna, pa prav podatek o največjem navoru pove, da je avtomobil v vseh razmerah zelo suveren; tovarna obeta največjo hitrost 221 km/h in pospešek 0–100 km/h v 6,9 sekunde. Nikakor pa ni grob razgrajač, ampak voznika razveseljuje z enakomernim vlekom, pri čemer mu odlično pomaga sedemstopenjski samodejni menjalnik (DSG).

Različni vozni režimi imajo na prikazovalniku ilustrativno ozadje. Foto Gregor Pucelj
Da se lažje prilagaja različnim razmeram (in voznikovemu razpoloženju), pa ima kodiaq RS serijsko nastavljive vozne režime: običajnega, udobnega, varčnega, zimskega in seveda športnega; prilagaja se jim tudi zvok izpušnega sistema, ki pa nikoli ni preglasen. Poleg vsega ima ta najsodobnejši TDI, ki ustreza zadnjemu emisijskemu standardu Euro 6d-TEMP, še eno dobro lastnost: je varčen. Več o tem bomo lahko zapisali po daljšem preizkusu, a že med prvimi kilometri, ki smo jih prevozili nekaj manj kot tristo – in to pretežno v športnem voznem režimu –, povprečje ni preseglo 8 l/100 km.
Kakor se za tako vozilo spodobi, ima kodiaq RS v vsakem primeru tako imenovani inteligentni štirikolesni pogon, ki lahko do 85 odstotkov navora prenese le na eno kolo. Skupaj s progresivnim volanskim mehanizmom in elektronskim sistemom za uravnavanje karoserije mu to omogoča odlično lego na asfaltu in solidne zmogljivosti zunaj urejenega cestišča.

Posebno pohvalo zaslužita sprednja sedeža. Foto Gregor Pucelj
Temu dobro sledi počutje v potniški kabini. Športna sprednja sedeža sta odlična kombinacija močnega oprijema telesa in udobja, odeta sta v usnje in alkantaro. Voznika razveseljuje še odličen volanski obroč, inštrumentna plošča pa je serijsko digitalna in večkratno nastavljiva (
virtual cockpit), tako da vse že močno diši po premijskem vzdušju. Ob asistenčnih sistemih in zabavno-povezljivostnih dodatkih so serijsko vse luči, torej tudi glavni žarometi, v LED-izvedbi.

Dvajsetpalčna kolesa in rdeče zavorne čeljusti so eden izmed zaščitnih znakov kodiaqa RS. Foto Gregor Pucelj
Čisto na koncu še o tem, da je ta kodiaq na pogled privlačen, saj ima serijsko 20-palčna kolesa, črno masko, prav take obrobe oken in rdeče zavorne čeljusti. Tudi če ne vidite napisa RS, torej hitro veste, da pred vami ni običajna izvedba. Dobrih 45 tisoč evrov velja in je že naprodaj tudi v Sloveniji.
Komentarji