Jesenske pasti motociklizma

Napredek tako pri pnevmatikah kot oblačilih omogoča vožnjo pri nižjih temperaturah. A je treba biti pazljiv na marsikaj.
Fotografija: Jeseni je temperaturni razpon velik že v istem kraju – med jutranjo in opoldansko temperaturo ozračja je lahko razlika celo 15 stopinj. Zato je sestavljanje jesenske motoristične oprave izziv tudi za motoristične stare mačke. Foto Leon Vidic / Delo
Odpri galerijo
Jeseni je temperaturni razpon velik že v istem kraju – med jutranjo in opoldansko temperaturo ozračja je lahko razlika celo 15 stopinj. Zato je sestavljanje jesenske motoristične oprave izziv tudi za motoristične stare mačke. Foto Leon Vidic / Delo

Letošnjo motoristično sezono je tako kot vse drugo večinoma krojila epidemija covida-19. Spomladi, ko so bili najlepši dnevi za začetek sezone, smo se motoristi nenujnim vožnjam odrekli, da ne bi morebitni padci dodatno obremenili zdravstvenega sistema. Zato smo bili veseli, da je jesen postregla še z lepim vremenom.
 
Danes smo znova v podobni situaciji: zdravstvo poka po šivih, nenujne vožnje so odsvetovane in občinske meje lahko prečkamo le izjemoma. Vendarle nekateri motoristi, med katerimi so tudi novopečeni, motocikel uporabljajo za vsakodnevno mobilnost in se z njim vozijo na delo in po nujnih opravkih. Zato smo zbrali nekaj priporočil za varno vožnjo v jesenskem času.
Vožnja v hladnejših dneh zahteva drugačno oblačenje kot poletni motociklizem pri temperaturah nad 25 stopinj Celzija.

Ne glede na temperaturo in izbrani cilj pa velja, da se moramo na pot podati pripravljeni prav vsi – motorist, motocikel in sopotnica oziroma sopotnik. Zato se nekakšno zlato pravilo glasi, da pred vsako vožnjo, pa četudi le do bližnje trgovine, preverimo tehnično brezhibnost motocikla. Stanje pnevmatik, delovanje zavor in svetlobnih teles so tisti nujni pregledi. Poleg brezhibnega motocikla je za varno potovanje pomembna brezhibna motoristična oprema, torej čelada, jakna in hlače s ščitniki, hrbteničnik, motoristični škornji in rokavice. Pri oblačilih je med drugim pomembno, da so ustrezne velikosti. Kadar potujemo s sopotnikom, ki je najpogosteje ženskega spola, moramo tudi njega motoristično obleči.


Oblecimo se za jesen


Trenutno ni mogoče, da bi se z motociklom podali na dolgo potovanje in prečkali različne podnebne pasove, a temperaturni razpon je jeseni velik že v istem kraju – med jutranjo in opoldansko temperaturo ozračja je lahko razlika celo 15 stopinj. Zato je sestavljanje jesenske motoristične oprave izziv tudi za motoristične stare mačke.

Oblačenje po principu čebule z uporabo funkcionalnega perila, vmesnega sloja in zunanjega sloja oblačil je ena od najboljših možnosti. Zato je nakup troslojne motoristične jakne in hlač boljše kakovosti, ki imajo vgrajeno snemljivo membrano in termo podlogo, vsekakor smiseln, če se boste veliko vozili. Alternativa termo podlogi je vmesni sloj v obliki posebne tehnične majice z dolgimi rokavi iz tankega termovelurja, ki je na izpostavljenih mestih – roke, trup, ledvice – prekrit z neprepihljivo membrano. Zanimiva alternativa, ki smo jo preizkusili in bili nad njo navdušeni, so ogrevani brezrokavniki, ki jih oblečemo takoj za funkcionalnim perilom.



Kar zadeva rokavice, je jeseni pametno imeti dva para – bolj zimske za hladna jutra in večere ter običajne, neperforirane, za čez dan. Po možnosti takšne z membrano. Tudi obutev naj bo takšna z membrano in dovolj debelim podplatom, ki bo preprečeval, da bi se hlad iz stopalk prenašal na telo. Noge in roke se namreč najprej ohladijo, zato morajo biti čim bolj izolirane. Seveda tako, da ne postanemo preveč okorni.


Muhasto vreme


Jesensko vreme je bolj nepredvidljivo, velika je verjetnost dežja, zato se na pot ne odpravljajmo brez dežnega kompleta. Motoristi morajo tudi računati, da je asfalt zjutraj in proti večeru hladen in ima slabši oprijem kot poleti. Zato je ustrezna obutev motocikla v tem času toliko bolj pomembna. Ključno je, da pnevmatike niso stare (ali zastarele) – sodobne potovalne pnevmatike namreč ponujajo bistveno več oprijema, kot so ga pred desetletji. Nevarna past, ki jeseni preži na motoriste, je tudi (vlažno) listje na cesti. Zavorni sistem ABS v tem primeru zelo pomaga, prav tako sistem proti zdrsu pogonskega kolesa. Vsekakor je treba hitrost prilagoditi razmeram na cesti in našim sposobnostim obvladovanja motocikla. To še posebej velja za novince v svetu motorizma.

Jeseni pride prav tudi kakšna polivinilna vrečka, saj celo najboljša membrana prej ali slej premoči, in takrat je najbolje obleči suhe nogavice in čeznje še vrečko ter obuti (premočen) škorenj. Še en trik motorističnih starih mačkov – če nas zebe in smo termovelur pozabili doma, si v jakno natlačimo časopis ali dva, ki bosta delovala kot izolator.

Komentarji: