Nova obleka za Oplovo križarko

Prenovljena insignia z žarometi nove generacije in predvsem varčnejšimi agregati.
Fotografija: Prenovljena insignia bo na voljo kot limuzina grand sport in karavan sports tourer (na fotografiji). Po ceni od nekaj manj kot 26 tisočakov naprej.
Odpri galerijo
Prenovljena insignia bo na voljo kot limuzina grand sport in karavan sports tourer (na fotografiji). Po ceni od nekaj manj kot 26 tisočakov naprej.

Insignio smo spoznali leta 2008, ko so splavili prvo generacijo Oplove admiralske ladje. Devet let kasneje so javnosti predstavili drugo generacijo, pred nekaj dnevi pa smo imeli priložnost voziti izdatno prenovljeni model, ki bo na voljo kot limuzinski grand sport in karavanski sports tourer. Za češnjo na torti je tu še najzmogljivejša in najbolj športna izvedenka GSi, ki bo na izbiro v obeh karoserijskih različicah. Izdelavo nišnega, a zanimivega terenskega karavana country tourer pa so s prenovo opustili.

Avtomobil je še bolj dinamičnega videza, k čemur prispeva prenovljena grafika sprednjih in zadnjih LED-luči, ki so zdaj del serijske opreme. V bolje opremljenih izvedenkah pa je vgrajena najnovejša generacija Oplovih prilagodljivih sprednjih luči intellilux LED pixel, ki imajo v posameznem žarometu namesto 16 kar 84 svetilnih elementov. Odzivajo se hitreje in natančneje ter tako vozniku zagotovijo še boljšo vidljivost brez slepljenja drugih udeležencev v prometu. Doseg in smer svetlobnega snopa se spreminjata glede na vozno situacijo in okolico.

Voznikov delovni prostor je digitaliziran do zdrave mere, saj ključne funkcije še vedno upravljamo s klasičnimi stikali.​ Foto Blaž Kondža
Voznikov delovni prostor je digitaliziran do zdrave mere, saj ključne funkcije še vedno upravljamo s klasičnimi stikali.​ Foto Blaž Kondža


Inženirji so pri snovanju prenove veliko pozornosti namenili zmanjšanju porabe goriva. Pri tem so jim pomagali tudi oblikovalci z rešitvami, kako izboljšati aerodinamiko vozila; takšna rešitev je recimo aktivna maska, ki zdaj pokrije celoten sprednji del. Prav tako so zaprli podvozje. Končni rezultat je nizek količnik upora 0,25 Cd.

Drugi korak do manjše porabe so na novo razviti bencinski in dizelski motorji ter novi menjalniki z majhnim trenjem. V tovarni pravijo, da so z naštetimi ukrepi dosegli za skoraj petino manjšo porabo goriva v primerjavi s predhodnico. Osnovni motor je 1,5-litrski dizelski trivaljnik z močjo 90 kW, bodisi s šeststopenjskim ročnim bodisi osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Močnejši 2,0-litrski dizelski štirivaljnik, ki razvije 128 kW, ima lahko tudi štirikolesni pogon.

Insignia je tudi po prenovi lahko bodisi limuzina ali pač karavan (na fotografiji), ni pa več bolj robustne karavanske izvedbe s štirikolesnim pogonom. Foto Blaž Kondža
Insignia je tudi po prenovi lahko bodisi limuzina ali pač karavan (na fotografiji), ni pa več bolj robustne karavanske izvedbe s štirikolesnim pogonom. Foto Blaž Kondža


V bencinsko gnanih insigniah je 2,0-litrski štirivaljnik s turbo puhalom v dveh različicah, s 147 in 169 kW; druga je rezervirana za športno izvedenko GSi, ki ima serijsko vgrajen napredni štirikolesni pogon s sistemom dveh sklopk brez diferenciala in usmerjanjem navora na zadnji osi. Omenimo še, da sta oba bencinska predstavnika opremljena z novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, poleg tega pa ob manjši potrebi po moči prilagodljivo krmiljenje odmične gredi izklopi dva valja in tako dodatno zmanjša porabo goriva.

Vozniku je na voljo cela vrsta asistenčnih sistemov, ki poskrbijo za varnejšo in manj stresno vožnjo. Insignia ima tako poleg že preverjenih sistemov prvič digitalno vzvratno kamero, ki v kombinaciji z opozarjanjem na prečni promet za vozilom – ta deluje s pomočjo radarja in voznika opozori na bližanje vozil iz ene ali druge smeri – dodatno izboljša varnost. Prav tako naj pohvalimo zdravo mero digitalizacije, saj so za večino pogosto uporabljenih funkcij ohranili klasična stikala in vrtljive gumbe, katerih uporaba je po našem mnenju bolj intuitivna in zato varnejša v prometu. Instrumentna plošča je posrečena kombinacija mehanskih merilnikov in digitalnega zaslona.

Prostora za potnike na zadnjih sedežih je dovolj. Foto Blaž Kondža
Prostora za potnike na zadnjih sedežih je dovolj. Foto Blaž Kondža


Prenovljena Oplova križarka razvaja potnike s prostornostjo in udobjem. Zadnje je za doplačilo z ergonomskimi sedeži s certifikatom AGR za voznika in sovoznika še večje.

Novi opel bo na slovenski trg prispel v drugi polovici oktobra, sprva bodo na izbiro le dizelska motorja in najmočnejši bencinski v izvedenki​ GSi. Vstopni bencinski motor napovedujejo za drugo četrtletje prihodnjega leta. Vstopni dizelski grand sport business edition bo s financiranjem stal 25.580 evrov, insignia z najbogatejšo opremo business elegance in močnejšim dizlom pa 33.160. Karavan bo za 1100 evrov dražji. Za športni GSi bomo morali imeti na bančnem računu najmanj 42.480 evrov.

Komentarji: