Priključni hibrid za primestno vožnjo

Na elektriko smo prevozili okoli štirideset kilometrov, na daljše razdalje pa celo še kakšnega več.
Fotografija: Priključni hibrid je tudi BMW X1 z oznako xDrive25e. Foto Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Priključni hibrid je tudi BMW X1 z oznako xDrive25e. Foto Aljaž Vrabec

V elektrifikaciji motorjev me še zmeraj najbolj pritegnejo priključni hibridi. Njihova rešitev je jasna; okoli petdeset kilometrov se lahko prevozite na elektriko, za drugo je tukaj bencinski motor. Predvsem je ta rešitev dobra, da z elektriko opravite vse vsakodnevne opravke, za daljše izlete pa vas ni strah, ali je v bateriji dovolj energije za celotno pot.

Priključni hibrid je tudi BMW X1 z oznako xDrive25e. Na elektriko smo prevozili okoli štirideset kilometrov, na daljše razdalje pa celo še kakšnega več, saj sistem dobro shranjuje odvečno energijo, ki nastaja pri zaviranju ali denimo ob vožnji navzdol.



Na elektriko smo prevozili okoli štirideset kilometrov. Foto Aljaž Vrabec
Na elektriko smo prevozili okoli štirideset kilometrov. Foto Aljaž Vrabec


Zmogljivost litij-ionskega akumulatorja  pod zadnjimi sedeži je 9,7 kWh. Ker baterija ni velika, jo preko domače vtičnice brez težave preko noči napolnite v petih urah, na hitrih polnilnicah pa v treh urah s polnilno močjo 3,7 kW. Električni motor ima sicer 95 konjskih moči (70 kW).

Skupna poraba v času testnih voženj je znašala okoli štirih litrov na sto prevoženih kilometrov, Foto Aljaž Vrabec
Skupna poraba v času testnih voženj je znašala okoli štirih litrov na sto prevoženih kilometrov, Foto Aljaž Vrabec


Kljub temu je glavni 1,5-litrski bencinski motor. Premore 125 konjskih moči (92 kW), zato je skupna moč 220 konjev (162 kW). Do stotice doseže v 6,9 sekunde, najvišjo hitrost ima 193 kilometrov na uro, kar je več kot dovolj tudi za zahtevnejše voznike. Moč se razporeja prek osem-stopenjskega samodejnega menjalnika, testni model pa ima tudi štirikolesni pogon (prednji kolesi poganja bencinski motor, zadnji par koles pa električni motor).

Do stotice doseže v 6,9 sekunde, najvišjo hitrost ima 193 kilometrov na uro. Foto Aljaž Vrabec
Do stotice doseže v 6,9 sekunde, najvišjo hitrost ima 193 kilometrov na uro. Foto Aljaž Vrabec


Ker je tehnično vse na vrhunski ravni, X1 ne zaostaja prav veliko za bratski športnimi terenci v družini X; če ne zaradi drugega, že zato, ker je zaradi manjše teže agilnejši. A kljub temu velja nekaj drugega, s 1.820 kilogramih je za 125 kilogramov težji od dizelske različice X1, obenem pa hibridni pogon vzame 55 litrov v prtljažniku.

Notranjost BMW X1. Foto Blaž Kondža
Notranjost BMW X1. Foto Blaž Kondža


Skupna poraba v času testnih voženj je znašala okoli štirih litrov na sto prevoženih kilometrov, če izberete vožnjo samo na bencin, pa je poraba okoli osmih litrov, pri uravnavi električne energije pa pomaga tudi navigacija do izbranega cilja.

BMW X1 je dolg 4,45 metra. Foto Aljaž Vrabec
BMW X1 je dolg 4,45 metra. Foto Aljaž Vrabec


V prtljažniku je torej prostora za 450 litrov, kar je dovolj za vse družinske potrebe, tudi v potniški kabini je dovolj prostora za vsaj štiri odrasle potnike. Armaturno plošča je že dolgo znana iz drugih BMW modelov, uporabnik pa hitro osvoji vso logiko zabavno-informacijskega sistema, le prestavna ročica samodejnega menjalnika bi lahko bila elegantnejša in ne tako visoko. Tudi manj prestižni tekmeci imajo namreč bolj priročne rešitve.

Kabli za elektriko so pospravljeni v prtljažnem prostoru. Foto Blaž Kondža
Kabli za elektriko so pospravljeni v prtljažnem prostoru. Foto Blaž Kondža


X1 je dober partner v zimskih razmerah. Foto Aljaž Vrabec
X1 je dober partner v zimskih razmerah. Foto Aljaž Vrabec

Komentarji: