Santa fe za Hyundai ni le pomemben globalni izdelek, ima tudi poseben simbolni pomen. Leta 2001 so z njim vstopili v svet sodobnih mestnih terencev in prav ta avtomobil jim je na široko odprl vrata ključnega ameriškega trga.
Od takrat so vsako naslednjo generacijo sistematično nadgradili in se tako vsakič postavili za korak više. V letalskem jeziku bi lahko rekli, da so prehodili pot od zaupanja vrednega nizkocenovnika do zanesljivega ekonomskega razreda. V novi, četrti generaciji je santa fe klin odločno zabil še višje, zdaj več kot očitno sili v bazni tabor premijskih športnih terencev. To pokaže tako z obliko in dolžino kot opremo in izdelavo. S katerega koli konca ga pogledamo, je sporočilo jasno: ne poznam krize identitete in nimam težav s samozavestjo.
Hyundai santa fe 2.2 CRDi impression
Zastopnik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana
Cena: 51.300 €
Euro NCAP: *****
Izpusti CO₂: 162 g/km
Tudi znotraj je primerjava s predhodnikom skoraj nemogoča. Tako pri igri oblike kot bogati opremi. Dizajnerska zasnova kabine je hkrati drugačna in bolj drzna kot pri drugih hišnih modelih. Na vseh ključnih delih je nameščen na otip prijeten in mehek material, prav tako je izdatna uporaba usnja, ki ga krasijo natančni šivi in spoji. Hyundai se prepozna le pri ureditvi in postavitvi vmesnika in stikal. Tu ni take digitalne in siceršnje drame, kot smo je deležni pri predvsem evropskih premijskih tekmecih. V tem pogledu ostaja zaprisežen tradicionalist, a tako mu je uspelo zadržati visoko raven enostavnosti in uporabnosti. In to kljub temu, da ponuja zajeten paket sistemov za večjo varnost in udobje. Presežke ponudi novi santa fe tudi pri prostornosti kabine, saj je spredaj in na zadnji klopi prostora resnično veliko tako v predelu nog kot glave. Sicer pa res ni skromnih mer, v dolžino ga je za 4,77 metra, kar je več, kot na primer meri škoda kodiaq. Tako ni presenečenje, da tudi v prtljažnik pospravi za 625 litrov tovora.

Notranjosti je prostorna in prinaša visoko kakovost bivanja. FOTO: Andrej Brglez
Preizkusili smo motorno in opremsko najbolje založeno različico s štirikolesnim pogonom, zelo prepričljivim, hitrim in zanesljivim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, 2,2-litrskim dizelskim strojem s 147 kW moči in 440 Nm navora. Takšen santa fe se po zvočni izoliranosti in nizki ravni motornih tresljajev ter še bolj z mehko nastavitvijo podvozja uvršča med udobne dolgoprogaše. Analiza želja kupcev je bila očitno zelo jasna, prioriteti sta več udobja in mehkejša vožnja. Naj bo po avtocesti, slabših asfaltnih in makadamskih poteh ali pač čez neštete hitrostne ovire. Cestne neravnine obvladuje suvereno, v volanu pa je primerno neposreden, a z dvema tonama teže in precejšnjima previsoma pri pretiravanjih v ovinkih zelo jasno nakaže, da mu taki heci niso blizu.
To nikakor ni minus. Santa fe je zelo premišljen, udoben in prostoren športni terenec, z detajli, ki navdušijo, ter visoko ravnjo potovalnega udobja, primerno tako za poslovne kot družinske partnerje.
Komentarji