Sodobno glajenje gub za A8

Audijeva admiralska limuzina predvsem z lepotnimi popravki.
Fotografija: Zadnje luči so izdelane iz organskih svetečih diod, omogočajo spreminjanje svetlobnega podpisa in zasvetijo močneje, če se od zadaj avtomobil približuje z nezmanjšano hitrostjo. FOTO: Audi
Odpri galerijo
Zadnje luči so izdelane iz organskih svetečih diod, omogočajo spreminjanje svetlobnega podpisa in zasvetijo močneje, če se od zadaj avtomobil približuje z nezmanjšano hitrostjo. FOTO: Audi

Sedanja generacija audija A8 je naprodaj od leta 2017, a še ni čas za povsem nov model, pač pa za osvežitev sedanjega. Največ sprememb je povezanih z nadgradnjo asistenčnih sistemov, nove so luči, oblikovno pa je A8 ozaljšan z nekaterimi dodatki, po katerih se razlikuje od dosedanjega.

Limuzine niso več v modi, zdaj se tudi vrhuška rada vozi v športnih terencih. V petih letih so prodali 27 audijev A8, tudi za naslednja leta si ne obetajo veliko več novih kupcev. A morda jim prav zato še bolj pihajo na dušo. Za tiste, ki bodo avtomobil vozili, so v ponudbo dodali opremo S-line s trikrakim volanskim obročem in bolj športnim pedigrejem. Iz programa exclusive so v serijski A8 prenesli nekaj najbolj priljubljenih dodatkov (kot je recimo pestra paleta matiranih barv), s tem bodo skrajšali dobavni rok za avtomobile, ki so jih do zdaj po prihodu s tekočega traku dodatno poslali v delavnico. Mimogrede, do audija A8 lahko pridete po običajnem čakalnem času, v približno treh mesecih, če bo treba, bo počakal kakšen drug model.

V notranjosti je veliko stvari podrejenih udobju in prestižnemu vozniškemu doživetju oziroma razvajanju potnikov na zadnjih sedežih, še zlasti pri 13 centimetrov daljši različici A8L. FOTO: Audi
V notranjosti je veliko stvari podrejenih udobju in prestižnemu vozniškemu doživetju oziroma razvajanju potnikov na zadnjih sedežih, še zlasti pri 13 centimetrov daljši različici A8L. FOTO: Audi

Dobili boste 5,19 metra dolg avtomobil (v podaljšani različici, namenjeni uživanju potnikov na zadnji klopi, celo 5,32 metra) s trimetrsko medosno razdaljo in polno prestiža, ki pač pritiče temu razredu. V notranjosti sta ob digitaliziranem prostoru z merilniki za upravljanje namenjena dva na dotik občutljiva zaslona, novost sta opcijska zaslona za potnika zadaj, na katerih je mogoče predvajati vsebino z lastnih naprav. Seznam dodatne opreme vsebuje vrsto pripomočkov, ki vožnjo z avtomobilom spremenijo v uživanje.

Audi A8 ni nov, je pa osvežen. Sprednji del se ponaša s prenovljeno masko in novimi lučmi, ki lahko svetijo tudi z digitalno tehnologijo. FOTO: Audi
Audi A8 ni nov, je pa osvežen. Sprednji del se ponaša s prenovljeno masko in novimi lučmi, ki lahko svetijo tudi z digitalno tehnologijo. FOTO: Audi

Bolj pomembno je, da je na voljo več kot 40 asistenčnih sistemov, večina jih je vključena serijsko. No, za samodejno parkiranje (tudi z upravljanjem na mobilnem telefonu) boste morali doplačati, prav tako so kot opcija na voljo digitalni žarometi z več kot 1,3 milijona zrcali, ki iz noči naredijo dan in osvetlijo vse, kar ne povzroča motenj preostalemu prometu. Za zabavo si lahko omislite projiciranje različnih likov pred avtomobil, za bolj resno uporabo pa se pred avtomobilom zariše navidezna steza, znotraj katere se boste peljali. Bo prišlo prav na kakšnem ožjem cestnem odseku. Prav tako lahko ob šminki (izbira svetlobnega podpisa) pride prav funkcionalnost zadnjih luči, izdelanih iz organskih svetečih diod (OLED), saj ob zaznanem nevarnem približevanju zadaj vozečega zažarijo z močnejšo svetlobo in tako dodatno opozorijo na stoječo kolono.

Pri Audiju so posodobili tudi motorno paleto, v kateri sicer ni popolnoma električnega motorja (tu je Mercedes-Benz z novim razredom S vendarle stopil korak naprej), je pa na voljo bencinski motor s priključnim hibridom. Električno pomoč so dodali šestvaljniku, skupno moč povečali na 340 kW (samo bencinski šestvaljnik 250 kW), omogočili nekaj deset kilometrov vožnje samo na elektriko, a tudi zmanjšali prtljažni prostor na 390 litrov (v običajnem A8 505 litrov). Med bencinskimi motorji je na izbiro še osemvaljnik s 338 kW oziroma 420 kW moči, v ponudbi pa ostaja tudi dizelski šestvaljnik z 210 kW. V vseh primerih je pogon speljan na vsa štiri kolesa.

Novi audi A8 je že naprodaj, cene pa so nižje kot pred petimi leti, ko so predstavili do generacijo. Razlog je v lani zmanjšanem davku na motorna vozila. Najcenejšega boste tako lahko odpeljali »že« za manj kot sto tisočakov.

Več iz te teme:

Komentarji: