Športnik, ki te, ne da bi se zavedal, popelje v greh (FOTO)
Ford fiesta ST ima zgolj 1,5-litrski trivaljni motor, vendar z močjo kar 200 konjev.
Odpri galerijo
Tako malo sta dve črki, a predstavljata tako veliko razliko. Ford fiesta je avtomobil, pri katerem naj bi bile v ospredju zanesljivost, uporabnost in priročnost v vsakodnevnem življenju, vendar dobi z oznako ST čisto drugačno identiteto. Ni kaj, hudič se vedno skriva v podrobnostih.
Fordovi avtomobili že v osnovnih izvedbah slovijo po dobri legi na cesti, toda obstaja tudi prav posebna vrsta, ki vozniško izkušnjo dvigne še na višjo raven. Pri fiesti jo najdemo pod oznako ST, v sebi pa skriva največ moči in najboljše lastnosti, ki jih lahko ponudi ta model.
Fiesta ST ima zgolj 1,5-litrski trivaljni motor, vendar z močjo kar 200 konjev (146 kW), ki jih voznik upravlja prek šeststopenjskega ročnega menjalnika. Pri manjši obremenitvi se srednji valj v motorju celo izklopi, kar je še ena posebnost tega avtomobila in se v praksi pozna pri manjši porabi. Čeprav je fiesta ST športen avtomobil, poraba goriva ni problematična, temveč je ostala na precej sprejemljivi ravni okoli sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov.
Do stotice zmore v vsega 6,5 sekunde, končno hitrost doseže pri 232 kilometrih na uro. Avtomobil je odziven, izredno vodljiv in tudi pri dinamični vožnji daje varen občutek. Ceste se drži trdno in mirno, zato voznika nemalokrat zavede v prepričanje, da vozi precej počasneje, kakor pokaže pogled na merilnik, saj tudi pri večji hitrosti ni nobenega nelagodnega tresenja ali nagibanja. K stabilnosti pripomorejo napredne tehnologije, ki omejujejo zdrsavanje, a tudi pri Fordu opozarjajo, da še tako popolna tehnika ne more premagati vseh zakonov fizike, zato v roke ni treba vzeti samo volana, ampak tudi pamet.
Na izbiro so trije vozni načini (normal, sport in track), pri vseh pa je podvozje precej športno in trdo. Morda za koga celo pretrdo, vsaj če novo fiesto ST primerjamo s prejšnjo različico. Na relacijskih poteh takšno podvozje vsekakor omogoča boljšo vozno izkušnjo, toda drugače je v mestu in na slabih površinah, saj tam zadnjica, noge in hrbet občutijo vsako luknjo v cestišču. To nikakor ne pomeni, da sta prednja sedeža Recaro slaba, kvečjemu nasprotno, saj dajeta obilo bočne opore, a kot rečeno – marsikaj je odvisno od površine, po kateri se vozite.
Ker gre za najprestižnejšo fiesto, je cena temu primerna (ponujajo sicer tisoč evrov popusta). Ampak kdor jo bo zapeljal iz salona, odločitve ne bo obžaloval. Problem bo samo, da bodo vsi hoteli sedeti za volanom in ne zraven.
Preizkusili smo: Ford ecosport titanium 1.0 ecoboost
Fordovi avtomobili že v osnovnih izvedbah slovijo po dobri legi na cesti, toda obstaja tudi prav posebna vrsta, ki vozniško izkušnjo dvigne še na višjo raven. Pri fiesti jo najdemo pod oznako ST, v sebi pa skriva največ moči in najboljše lastnosti, ki jih lahko ponudi ta model.
Fiesta ST ima zgolj 1,5-litrski trivaljni motor, vendar z močjo kar 200 konjev (146 kW), ki jih voznik upravlja prek šeststopenjskega ročnega menjalnika. Pri manjši obremenitvi se srednji valj v motorju celo izklopi, kar je še ena posebnost tega avtomobila in se v praksi pozna pri manjši porabi. Čeprav je fiesta ST športen avtomobil, poraba goriva ni problematična, temveč je ostala na precej sprejemljivi ravni okoli sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov.
- Fiesta ST ima vsega 1,5-litrski trivaljni motor, vendar kar 200 konjskih moči.
- Na izbiro so trije vozni načini (normal, sport in track).
- Ker gre za najprestižnejšo fiesto, je cena temu primerna.
Do stotice zmore v vsega 6,5 sekunde, končno hitrost doseže pri 232 kilometrih na uro. Avtomobil je odziven, izredno vodljiv in tudi pri dinamični vožnji daje varen občutek. Ceste se drži trdno in mirno, zato voznika nemalokrat zavede v prepričanje, da vozi precej počasneje, kakor pokaže pogled na merilnik, saj tudi pri večji hitrosti ni nobenega nelagodnega tresenja ali nagibanja. K stabilnosti pripomorejo napredne tehnologije, ki omejujejo zdrsavanje, a tudi pri Fordu opozarjajo, da še tako popolna tehnika ne more premagati vseh zakonov fizike, zato v roke ni treba vzeti samo volana, ampak tudi pamet.
Na izbiro so trije vozni načini (normal, sport in track), pri vseh pa je podvozje precej športno in trdo. Morda za koga celo pretrdo, vsaj če novo fiesto ST primerjamo s prejšnjo različico. Na relacijskih poteh takšno podvozje vsekakor omogoča boljšo vozno izkušnjo, toda drugače je v mestu in na slabih površinah, saj tam zadnjica, noge in hrbet občutijo vsako luknjo v cestišču. To nikakor ne pomeni, da sta prednja sedeža Recaro slaba, kvečjemu nasprotno, saj dajeta obilo bočne opore, a kot rečeno – marsikaj je odvisno od površine, po kateri se vozite.
Zastopnik: Summit motors, d. o. o.
Cena: 26.430 € (testno vozilo 30.730 €)
Euro NCAP (2017): *****
Izpust CO₂: 211 g/km
Cena: 26.430 € (testno vozilo 30.730 €)
Euro NCAP (2017): *****
Izpust CO₂: 211 g/km
Ker gre za najprestižnejšo fiesto, je cena temu primerna (ponujajo sicer tisoč evrov popusta). Ampak kdor jo bo zapeljal iz salona, odločitve ne bo obžaloval. Problem bo samo, da bodo vsi hoteli sedeti za volanom in ne zraven.