Volkswagen ID.3 zdaj tudi v Sloveniji

Električne baterije ponujajo precej dostojen doseg z enim polnjenjem baterije.
Fotografija: ID.3 po obliki in merah spominja na golfa, okreten je kot up, zaradi široke medosne razdalje ima potniške prostornosti kot passat. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
ID.3 po obliki in merah spominja na golfa, okreten je kot up, zaradi široke medosne razdalje ima potniške prostornosti kot passat. FOTO: Aljaž Vrabec

Volkswagnova električna prihodnost je v Sloveniji. ID.3 po obliki in merah spominja na golfa, okreten je kot up, zaradi široke medosne razdalje ima potniške prostornosti kot passat, vendar je od vseh drugačen zaradi električnega pogona in oblikovnih bolj futurističnih potez.

image_alt
Po hrošču in golfu v tiho električno prihodnost z ID.3


Notranjost je precej drugačna od dosedanjih volkswagnov. Podatke lahko spremljate na treh zaslonih, vsa stikala so elektronska. Največji zaslon je na sredini in spominja na tistega iz osme generacije golfa. Voznik sicer največkrat pogleda v manjši zaslon na volanskem drogu tik za volanom, ta zaslon pa se tudi premika skupaj z volanom pri nastavitvi višine in globine. Na tem zaslonu voznik spremlja le osnovne informacije, doseg, hitrost, tempomat in navigacijo, a spredaj je še projicirani zaslon (head-up display) s še bolj prečiščenimi informacijami (hitrost in smer navigacije), vendar projicirani zaslon ni serijski pri vseh izvedenkah.

Če po merah in prostornostni spominja na volkswagnove sorodnike, je poleg pogona tudi oblikovno precej drugačen. Foto Aljaž Vrabec
Če po merah in prostornostni spominja na volkswagnove sorodnike, je poleg pogona tudi oblikovno precej drugačen. Foto Aljaž Vrabec


V dolžino meri 426 centimetrov, medosna razdalja je 277 centimetrov, prtljažnik sprejme 385 litrov prtljage. Pogonska moč pri prvih modelih v Sloveni bo 150 kilovatov (204 konjskih moči), kasneje bosta na voljo še motorja s 107 in 93 kW.

Cenovni razpon model z baterijo srednje moči se brez subvencije prične pri 38.207 evrih. Foto Aljaž Vrabec
Cenovni razpon model z baterijo srednje moči se brez subvencije prične pri 38.207 evrih. Foto Aljaž Vrabec


Med baterijami smo najprej preizkusili srednjo s kapaciteto 58 kWh (tovarniška obljuba o dosegu je 420 km), na voljo je še najmočnejša baterija s 77 kWh (550 km), prihodnje leto pride še najšibkejša s 45 kWh (330 km). Kot rečeno, preizkusili smo srednjo, pri kateri je obljuba o 420 kilometrih dosega, toda realnost kaže, da se doseg giblje med 300 in 330 kilometri.

Trenutno sta na voljo dva baterijska sklopa. Foto Aljaž Vrabec
Trenutno sta na voljo dva baterijska sklopa. Foto Aljaž Vrabec


Ampak številke ostanejo na papirju in ne razkrijejo največje prednost ID.3 – voznih lastnosti. Pelje se enako kot avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem, pri čemer mu pomaga tudi nizko težišče. Vprašanje pa je, ali bo vzdržala vsa elektronika. ID.3 je povsem nova zgodba, ki skriva tudi pasti: denimo na prvih vožnjah v Nemčiji je zmrznil navigacijski sistem.

Platforma MEB za nove Volkswagnove električne modele. FOTO: Aljaž Vrabec
Platforma MEB za nove Volkswagnove električne modele. FOTO: Aljaž Vrabec


Cenovni razpon model z materijo srednje moči se brez subvencije prične pri 38.207 evrih, model z najmočnejšo baterijo stane brez subvencije 47.719 evrov, prihodnje leto pa bodo modeli z najšibkejšo baterijo stali brez subvencije 30.839 evrov.

Do konca leta 2020 sicer pričakujejo, da bodo letos prodali dvesto primerkov (pred koronakrizo so pričakovali prodajo 270 primerkov), prihodnje leto pa vsaj štiristo, pri čemer navajajo številke, v katere so povsem gotovi.

V letu 2020 za slovenski trg načrtujejo prodajo 700 avtomobilov na elektirčni pogon. Foto Aljaž Vrabec
V letu 2020 za slovenski trg načrtujejo prodajo 700 avtomobilov na elektirčni pogon. Foto Aljaž Vrabec


Pri prvih naročilih opažajo, da so stranke približno polovično razporejene med pravne in fizične osebe, pri čemer so med fizičnimi osebami pred entuziasti nad električnimi avtomobili. Zaradi koronakrize in večje zaščite osebnih podatkov (GDPR) pa med prvimi kupci niso opravljali raziskave, kaj so vozili pred naročilom ID.3.

Komentarji: