Kako si Slovenija utrjuje podobo zelenega turističnega cilja

Poudarek predstavitve na borzi turističnega sektorja v Londonu na edinstvenih doživetjih v naravi.
Fotografija: Fokus predstavitve Slovenije v Londonu je na edinstvenih doživetjih v naravi v povezavi z gastronomijo in kulturo. FOTO: Jure Eržen/Delo
Odpri galerijo
Fokus predstavitve Slovenije v Londonu je na edinstvenih doživetjih v naravi v povezavi z gastronomijo in kulturo. FOTO: Jure Eržen/Delo

V Londonu se bo danes sklenila jubilejna, 40. izvedba ene najpomembnejših turističnih borz na svetu, WTM London. Slovenija se je na njej predstavila kot destinacija z edinstvenimi doživetji v naravi, včeraj pa se je v šestih kategorijah potegovala tudi za nagrade svetovne turistične industrije (International Travel Tourism Awards – ITTA). Osvojila je tri: za promocijsko kampanjo Feel Slovenia, Experience Croatia (STO) ter za projekta Zelene nabavne verige (Turizem Ljubljana) in Ustvarjanje trajnostnega modela destinacije (Turizem Bohinj).

Osrednja tema slovenskega razstavnega prostora, na katerem se je pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) predstavilo 32 ponudnikov, je nova daljinska pohodniška pot Juliana Trail. »Namen naše predstavitve v Londonu je utrjevanje podobe Slovenije kot zelene, aktivne, zdrave destinacije za petzvezdična doživetja s posebnim poudarkom na dejavnostih v naravi, ki zagotovo predstavljajo 'srce' strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021,« je poudarila Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Poudarek predstavitve je bil tako na edinstvenih doživetjih v naravi v povezavi z gastronomijo in kulturo. Ker bo Slovenija leta 2021 evropska gastronomska regija, gastronomija pa je tudi osrednja tema promocijskih aktivnosti STO za prihodnji dve leti, je predstavnikom medijev in izbranim gostom slovensko kulinariko pomagal predstaviti kuharski mojster Uroš Štefelin.

Slovenija je sicer že v ponedeljek, ko se je turistična borza v Londonu začela, kot partnerica sodelovala pri srečanju WTM Leaders' Lunch in na večernem dogodku združenja azijsko-pacifiške potovalne industrije Pata, na katerih so našo turistično ponudbo predstavili najvidnejšim predstavnikom svetovnega turizma.

Turizem Bohinj je v kategoriji Responsible Tourism prejel srebrno nagrado za projekt Ustvarjanje trajnostnega modela destinacije. FOTO: Jure Eržen/Delo
Turizem Bohinj je v kategoriji Responsible Tourism prejel srebrno nagrado za projekt Ustvarjanje trajnostnega modela destinacije. FOTO: Jure Eržen/Delo

 

Kako privabiti z brexitom obremenjene Britance?


Kot so poudarili pri STO, je predstavitev na londonski borzi edinstvena priložnost za srečanja, mreženje, sklepanje poslov in spoznavanje trendov v turistični industriji. Lani je WTM London gostil skoraj 5000 razstavljavcev iz 182 držav in več kot 51.400 udeležencev (za primerjavo: prva borza leta 1980 je imela 220 razstavljavcev iz 40 držav in devet tisoč obiskovalcev). Vrednost poslov, sklenjenih na borzi in zaradi nje, je ocenjena na več kot 3,8 milijarde evrov.

Združeno kraljestvo je s štiriodstotnim deležem prenočitev eden od šestih ključnih trgov slovenskega turizma. Lani je Slovenijo obiskalo 164.000 Britancev, kar je devet odstotkov več kot leta 2017, ustvarili so več kot 470.000 prenočitev ali deset odstotkov več kot leto prej. V povprečju preživijo v Sloveniji 2,8 dneva, doživljajo pa jo kot destinacijo, ki za porabljen denar ponuja največ, drugačno od množičnega turizma in primerno za raziskovalce.

Britanski turisti, stari od 18 do 65 let, sicer ponavadi potujejo v tujino štirikrat na leto in opravijo dve krajši in dve daljši potovanji. Kot počitniško destinacijo najpogosteje izberejo kraje ob morju (69 odstotkov), sledi obisk mest (57 odstotkov) in prestolnic (39 odstotkov). Več kot 60 odstotkov jih potuje poleti, sledita pomlad in jesen, le pet odstotkov jih gre na počitnice pozimi.

Na potovanja Britancev v tujino trenutno zelo vpliva negotovost v zvezi z brexitom, zato bo potrebnega kar nekaj dela za ohranjanje številk na tem trgu. STO tako po poročanju STA na Otoku poleg intenzivne predstavitve na WTM izvaja tudi več drugih promocijskih aktivnosti – na različnih platformah in družbenih omrežjih poteka globalna digitalna kampanja My Way ter intenzivna promocija prek digitalnih in TV-kanalov National Geographic in BBC Global News.

Komentarji: