Ko te sistem izpljune

Tipična zgodba iz čez vse mere tekmovalnega sveta K-popa.
Fotografija: Nekdanja zvezdnica je spet v sistemu, v katerem je doživela vrh in dno. FOTO: Džong Džon Dže/AFP
Odpri galerijo
Nekdanja zvezdnica je spet v sistemu, v katerem je doživela vrh in dno. FOTO: Džong Džon Dže/AFP

Korejski pop oziroma na kratko K-pop je globalni glasbeni fenomen. Lahkotna glasba iz Južne Koreje je znana predvsem po skupinah žvrgolečih fantičev, od katerih so najbolj znani BTS, ki so prejšnji teden na 48. ameriških glasbenih nagradah pobrali naziva najbolj priljubljene skupine na področju pop ali rock glasbe in najbolj priljubljenih glasbenikov na družbenih omrežjih.
A K-pop niso samo žvrgoleči fantje, ampak tudi skupine žvrgolečih deklet. Ena od teh je bila Nine Muses (Devet muz), v kateri je v začetnem obdobju sodelovala Rju Se Ra.

Njena zgodba je tipična. Za članico skupine so jo pri 22 letih izbrali na tekmovanju talentov leta 2010. Potem so muze v roke vzeli strokovnjaki za ustvarjanje K-pop podobe in glasbe ter iz njih naredili zvezde. Dekleta so imela nekaj pesmi med vodilnimi na južnokorejskih lestvicah, Rju pa je sčasoma postala voditeljica in vodilna pevka. A le do leta 2014, ko so jo producenti odpustili.

Rju je poskusila s samostojno glasbeno potjo, vendar ni bila posebno uspešna. Zdaj se je vrnila. Kot zrela ženska nastopa v televizijskem šovu nekdanjih južnokorejskih idolov in celo govori proti sistemu, v katerem le peščica slave željnih mladih dejansko postane slavnih in uspešnih. »K-pop ima tovarniškemu podoben način množične proizvodnje,« je po desetih letih, odkar je za kratek čas stopila v svet, ki te po uporabi izpljune na smetišče (glasbene) zgodovine, trpka ugotovitev Rju Se Ra.

Čeprav Rju Se Ra (na fotografiji levo) svet K-popa ni všeč, je očitno preveč mamljiv, da ne bi kot 33-letnica poskusila z vrnitvijo. FOTO: Džong Džon Dže/AFP
Čeprav Rju Se Ra (na fotografiji levo) svet K-popa ni všeč, je očitno preveč mamljiv, da ne bi kot 33-letnica poskusila z vrnitvijo. FOTO: Džong Džon Dže/AFP


Glasbene skupine po svetu nastanejo večinoma tako, da se v njih zberejo ljudje s podobnim glasbenim okusom in potem vadijo igranje ter iščejo založbo. V Južni Koreji je postopek drugačen. Skupine izberejo posebne agencije, ki potem za člane sestavijo stroge programe treninga in skrbijo za vse, od glasbe in zunanje podobe do skoraj vseh vidikov njihovega življenja.

Rju se je leta 2010 s približno 50 drugimi dekleti prijavila na izbor za skupino Nine Muses seulske agencije Star Empire. Najslabše ocenjene pri petju, plesu in videzu so izločali na tedenskih izborih. Po približno letu dni so izbrali članice. Vendar se tudi po koncu postopka sistem vadbe ni kaj prida spremenil, saj so jih neprestano ocenjevali in kritizirali. Za Rju je bilo posebno boleče, da so ji očitali, da je predebela, čeprav seveda ni bila.

»Ko so mi rekli, naj se ostrižem, sem se ostrigla,« opisuje življenje v skupini Rju. Vendar je po štirih letih, ko je prišel čas za podpis nove pogodbe, zahtevala, naj imajo dekleta vpliv vsaj na oblačila in naj ne menjujejo več članic. Vodstvo agencije je ni upoštevalo, ampak so preprosto zamenjali njo; skupina Nine Muses je sicer dokončno razpadla lani. Zdaj Rju ugotavlja, da imajo agencije na voljo tisoče mladih, ki so za uspeh pripravljeni narediti vse, zato člane ali članice skupin zlahka zamenjajo oziroma kar sestavijo nove.

Po odhodu iz Nine Muses se je odločila za samostojno glasbeno pot in si izposodila denar za snemanje plošče in pripravo koncertov. Brez podpore katere od agencij pa Rju preboj ni uspel. Zato je padla v depresijo. Šlo je celo tako daleč, da je razmišljala o samomoru. Tako življenje konča veliko njenih sonarodnjakov, še posebej v glasbeni industriji.

Minilo je nekaj let in Rju se je odločila, da bo poskusila še enkrat. Prijavila se je v oddajo Miss Back (Vrnitev gospodične), v kateri nastopajo nekdanje zvezdnice K-popa. Vodi jo ena največjih zvezd korejske glasbe Bek Dži Jong, ki ima za seboj 21 let kariere in osem studijskih albumov. Rju so izbrali med 200 nekdanjimi nadobudnimi pevkami K-popa.

Se pa ta šov vsaj nekoliko razlikuje od drugih. Nobene od sedmih izbranih tekmovalk namreč ne bodo izločili. Vsak teden pa vsaka zapoje enako pesem in tisto, ki jo sodniki ocenijo najboljše, izdajo kot singel. Delež dobička od prodaje potem dobi tudi izvajalka. Poleg tega si dekleta delijo izkušnje iz na videz bleščečega popolnega sveta K-popa. Na koncu tudi ne bodo izbrali zmagovalke. »Oddaja je kot terapija za ranjene vojake,« pravi Rju.

Komentarji: