Kocka na kocko chiron

Slovita igrača in sloviti športni avtomobil  
Objavljeno
07. september 2018 15.00
Posodobljeno
07. september 2018 15.00
Bugatti chiron iz lego kock v naravni velikost. Foto Lego
Ni kaj posebnega, kadar danski proizvajalec Lego iz svojih kock pripravi kak športni avtomobil. Avtomobilčke imajo manjši in večji fantje radi, tudi kak punco zanimajo. Včasih ga zastavijo malce bolj enostavno, drugič bolj natančno, tako kot se na lestvici primernosti za sestavljanje in igranje dviga starost Lego navdušencev. V bolj zahtevni kategoriji Lego Technic se marsikaj najde tudi že za povsem odrasle lego sestavljalce, npr. porsche 911 GT3 RS ali pač od letošnje pomladi bugatti chiron, super športni prestižni avtomobil mnogih sanj.


Navdušenci, ki so za ta komplet odšteli približno 350 evrov, so verjetno dneve ali tedne uživali v  sestavljanju 3500 kock. Tako za njih kot morda še za koga drugega pa je verjetno zanimiva nedavna novica, da so v Legu pripravili še enega chirona, tokrat v naravni velikosti, torej v merilu 1:1.  Res samo enega, saj so zanj porabili več kot milijon kock in 13.438 ur dela. Konkretno so se z njim trudili tehnični oblikovalci in inženirji v Legovi tovarni v Kladnu na Češkem, kjer drugače pripravljajo tudi enkratne velike modele za tovarniške trgovine in zabaviščne parke, znamenite Legolande.
Lego Technic Bugatti Chiron, kot se uradno imenuje ta atrakcija, je prvi tovrstni izdelek v naravni velikosti, za nameček se je sposoben celo premikati, s hitrostjo kakih 20 km/h. To je seveda povsem neprimerljivo z zmogljivostmi pravega chirona na bencinske hlape, ki lahko s kar 1500 konjskimi močmi  preseže hitrost 420 km/h. A prav pomembna ta primerjava pač ni. Legov chiron bolj dokazuje, kaj vse se lahko rodi iz nekega navdušenja, izziva, kako pripraviti avtomobil iz kock, da ne bo le stoječi kip. Zanj so poleg mnogih drugih kock uporabili kar 2300 malih električnih motorčkov, 4000 zobnikov in več kot 2000 osnih elementov. Ne le za pogon, na vozilu se lahko npr. dviga in spušča veliki zadnji spojler. Iz kock so pripravljene kjuke za odpiranje vrat, v notranjosti je moč sneti volanski obroč z napisom bugatti. Ta je skupaj z napisom znamke spredaj na maski ter platišči in pnevmatikah  eden redkih elementov, ki ne nosijo napisa lego. Poseben izziv  je bil pripraviti sedeža, da imata pravo obliko, a da vseeno zdržita dva potnika. Cilj je bil, da bi bil ta chiron v 90 odstotkih pripravljen iz lego elementov, a čisto vsega se z njimi le ni dalo izdelati  - avtomobil, ki tehta 1500 kilogramov, ima za osnovo jekleno nosilno konstrukcijo, sklopi lego motorčkov pa so z jekleno verigo povezani z zadnjo pogonsko osjo.

image
Notranjost je veren posnetek pravega chirona. Foto Lego


Impresivna je zunanja podoba. »Ko ga pogledate z razdalje 20 metrov, ni čisto jasno, ali gledate Legov izdelek ali pravega chirona«, je dejal Andy Wallace, Bugattijev testni voznik, ki je nekoč zmagoval na slovitih dirkah v LeMansu in Daytoni, vožnjo z Legovo izvedbo chirona pa je opravil na dirkališču v kraju Ehre-Lessien v bližini Wolfsburga , kjer so preizkušali tudi pravi avtomobil. Če ni video tega dogodka z željo večje razburljivosti malce prirejen, so imeli najprej težave s pogonom, nato pa je po popravilu le speljal. »Voziti ga je bilo veliko doživetje, res sem užival. V vseh teh letih si nisem mogel niti misliti, da bom nekoč vozil Legov avto«, je rekel Wallace in dodal, da ga je, že ko ga je prvič ugledal, prevzelo, kako natančno in do kakšnih podrobnosti je izdelan.

image
Zunanjost so pripravili iz premnogih med seboj povezanih kock. Foto Lego


Zunanjost ali kot ji rečejo koža avtomobila, je pripravljena iz premnogih, s prožnimi elementi povezanih trikotnih kock, nekatere, npr. za luči, so seveda morali pripraviti posebej, da dajejo avtomobilu tako s sprednje kot z zadnje strani pojavo v skladu s pravim chironom. To ni bila enostavna naloga, če vemo, da pravi chiron skoraj nima ravnih zunanjih površin, temveč različne oblike, ki se med seboj prelivajo.
 Chiron iz Lega, ki so ga premierno javnosti predstavili na  nedavni dirki Formule 1 v Monzi, seveda ni in verjetno nikoli ne bo naprodaj. Si  mislim, da ga bodo po dneh, ko je razstavljen v Milanu, še prikazovali na različnih dogodkih povezanih z avtomobili in športom ali pač v kakem prizorišču Legovega sveta.  Se zdi bolje tako, kot da bi končal v kaki zasebni zbirki bogatega zbirateljev bugattijev.
Bugatti chiron
Bugatti chiron je aktualni in v tem trenutku edini model te slovite športno-prestižne znamke, ki jo je  pred koncem prejšnjega tisočletja oživila skupina Volkswagen. Po dolgih pripravah so leta 2005 predstavili prvi model bugatti veyron, ki je bil v različnih izvedbah v prodaji približno desetletje in velja po nekaterih ocenah za najboljši športni avtomobil tistega časa. Skupno so jih izdelali 450. Leta 2016 so predstavili naslednika z imenom bugatti chiron , ki je prav tako dvosedežni kupe in ga poganja 16-valjni 8-litrski bencinski motor z največjo močjo 1103 kW ali 1500 KM. Tako kot predhodnika ga ročno izdelujejo v Molsheimu v Alzaciji, približno dva na dan, do predvidene končne številke 500. Nedavno so na razstavi v ameriškem Pebble Beachu prikazali še njegovo super izvedbo z imenom divo, ki stane 5 milijonov evrov ali dvakrat toliko kot chiron…