Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Kolumne

(KOLUMNA) Regionalizacija v vzponu

Nemške in tudi evropske ali globalne multinacionalke odpirajo nove obrate predvsem v državah, v katerih je donos na vloženi kapital večji.
Bojan Ivanc. FOTO: Ermin Međedović
Bojan Ivanc. FOTO: Ermin Međedović
29. 10. 2024 | 05:00
6:11

V nadaljevanju preberite:

Multinacionalke so navadno uvrščene na organiziran trg kapitala in poročajo o svojih poslovnih rezultatih četrtletno. Njihov cilj je doseganje kar največjega dobička na delnico, kar lahko dosežejo tako na prihodkovni kot odhodkovni strani. Države južne, srednje in vzhodne Evrope (CEE) so postale odlična destinacija za optimizacijo odhodkovne strani, bodisi prek odprtja novih obratov v teh državah bodisi s selitvijo proizvodnje iz dražjih držav v cenovno ugodnejše. Tretja pot je posredna, in sicer ukinitev dela proizvodnje z višjimi stroški v dražjih državah in iskanje cenovno ugodnejših dobaviteljev v cenovno ugodnejših državah. Ker je ta proces stalen oziroma bolj izrazit v obdobjih, ko se povpraševanje zmanjša, je aktualno obdobje tisto, ko multinacionalke iščejo načine za optimizacijo odhodkovne strani, kjer je naša regija uveljavljena destinacija za prevzem novih poslov. Ta proces ni povsem enostranski, saj tudi proizvodne lokacije v regiji sčasoma postajajo dražje zaradi dvigov stroškov proizvodnje, kar lahko pomeni tudi selitev dela proizvodnje v države zunaj te regije, denimo v Turčijo ali katero od azijskih držav. Trend selitve proizvodnje iz oddaljenih držav v regijo (ang. near-shoring) kot odgovor na trgovinske ovire in večjo varnost dobavnih verig po drugi strani ugodno vpliva na našo regijo, saj proizvodnja s povprečno dodano vrednostjo v Nemčiji, Avstriji ali Franciji običajno ni dovolj dobičkonosna, da bi upravičila selitev.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine