Glavobol za voznike in podjetja zaradi zapore Zale

Tovorna vozila bodo morala opraviti več kot 190 kilometrov daljšo pot prek Tolmina (in nazaj).
Fotografija: Pripravljalna dela v Zali že potekajo. FOTO: Anja Intihar 
Odpri galerijo
Pripravljalna dela v Zali že potekajo. FOTO: Anja Intihar 

Idrija - Ker se na cesto med Godovičem in Idrijo, tako imenovano Zalo, vse pogosteje krušijo kamni in skale, so se na Direkciji RS za infrastrukturo (Drsi) odločili za celovito sanacijo tega dela prometnice. A napoved popolne zapore je povzročila nemalo nejevolje.

Zalo bodo za ves promet zaprli 23. julija. »To je potrebno zaradi čiščenja terena, sečnje dreves, odstranjevanja labilnih blokov na brežinah ter namestitve mreže in ograje na izpostavljenih lokacijah. Če pri sanaciji brežin ne bo zapletov in cestišče ob tem ne bo preveč poškodovano, bo popolna 24-urna zapora trajala le prvih 14 dni, nato pa bi ponoči omogočili izmenični enosmerni promet. Po 18. avgustu je predvideno, da bodo dela potekala pod polovično zaporo še najmanj 80 dni, lahko tudi s krajšimi, do polurnimi popolnimi zaporami,« so povedali na Drsi.

Obvoz za osebna in tovorna vozila do skupne mase 7,5 ton ter avtobuse bo najmanj do 19. avgusta prek Logatca, Žirov in Spodnje Idrije, kar bo čas vožnje iz Ljubljane podaljšalo za od 20 do 30 minut.

Obvoz za tovorna vozila bo prek Tolmina. FOTO: Anja Intihar 
Obvoz za tovorna vozila bo prek Tolmina. FOTO: Anja Intihar 


Ovinek, dolg 192 kilometrov


Popolna zapora je povzročila nemalo nejevolje ne le med ljudmi, ki se vsak dan vozijo na delo, ampak tudi med lokalnimi gospodarstveniki. Na Drsi za tovorna vozila namreč predvidevajo obvoz prek Tolmina, kar pomeni, da se bodo namesto do Logatca morala po avtocesti peljati naprej do Nove Gorice in se nato usmeriti nazaj proti Cerknemu oziroma Idriji (in obratno). Ovinek bo dolg vsaj 192 kilometrov.

V koncernu Kolektor pravijo, da je obstoječa cestna povezava zanje izjemno pomembna, saj se po njej dnevno vozi med 300 in 400 zaposlenih ter od 10 do 15 tovornih vozil. Sanacijo podpirajo, jim bo pa prinesla višje stroške, teh bo za več 10.000 evrov na teden. Odgovorne inštitucije pozivajo, naj poskušajo zagotoviti ustrezne obvoze oziroma delno sprostiti zapore. V obdobju zapore bodo zaradi potreb njihovih kupcev sicer delali v normalnem obsegu, le da bo tranzitni čas zaradi obvoza za šest ur daljši.

V cerkljanski Eti so na sestanku z Drsi in idrijsko občino predlagali sprostitev omejitve na cesti čez Kladje, a jim po naših neuradnih informacijah direkcija ne bo ugodila. »Obvoz prek Tolmina za nas pomeni dodatnih 192 kilometrov ter podaljša čas dobave do večinskega kupca za šest ur. To bo povzročilo težave tudi pri nadaljnjih dobavah končnim uporabnikom. Nenazadnje je treba pri obvozu upoštevati tudi ekološki vidik,« pravi Klavdija Obid z Ete.

Za tovornjake bo pot daljša za 190 kilometrov. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Za tovornjake bo pot daljša za 190 kilometrov. FOTO: Voranc Vogel/Delo


(Pre)počasno obveščanje?


»O zapori smo obvestili večja podjetja in avtobusne prevoznike, vse druge organizacije bomo obvestili prek občinskega portala oziroma glasila,« odgovarja Nataša Kumar z občine Idrija na vprašanje, ali so o zapori javnost ustrezno in pravočasno obvestili. Po njenem je sanacija v domeni Drsi, saj gre za državno cesto, in je torej tudi direkcija tista, ki je pristojna za (pravočasno) obveščanje javnosti.

V PGD Idrija in Zdravstvenem domu (ZD) Idrija so povedali, da jih do včeraj o zapori ni še nihče uradno obvestil. Direkcija je obvoz za intervencijska vozila predvidela čez Medvedje Brdo. Glede na to, da ima PGD Idrija koncesijo za posredovanje ob nesrečah v cestnem prometu, bodo na pomoč najverjetneje poklicali okoliške gasilce, vendar se tu znova pojavi vprašanje kritja stroškov.

Tudi za vozila na nujni vožnji je predviden obvoz. FOTO: Dokumentacija Dela
Tudi za vozila na nujni vožnji je predviden obvoz. FOTO: Dokumentacija Dela


Direktorica ZD Idrija Marija Magajne pojasnjuje, da gre za zaporo osrednje povezave Idrije z Ljubljano, kamor prepeljejo največ pacientov s svojega območja. Mesečno imajo njihove ekipe od 40 do 60 nujnih intervencij, v poletnih mesecih še nekaj več, 100 nujnih prevozov v Ljubljano in še od 200 do 300 nenujnih.

Vodja enote nujne medicinske pomoči (NMP) v ZD Idrija Tine Pavšič sicer »glede organizacije dela na urgenci ne pričakuje bistvenih sprememb« in predlaga dogovor z ekipami NMP v sosednjih občinah in helikopterske NMP glede sodelovanja in pomoči, ko bo to nujno potrebno. Če se bodo predvideni obvozi izkazali za težavne, bo po njegovem treba razmisliti o prevozih v bolnišnico v Šempetru prek doline, bo pa zapora zagotovo podaljšala dostopni čas do obolelih oz. poškodovanih, čas prevozov v Ljubljano in čas odsotnosti vseh ekip in reševalnih vozil, s katerimi razpolagajo v ZD Idrija.


Zapore tudi prihodnje leto


Datum zapore ni bil izbran naključno; večja podjetja bodo imela takrat kolektivne dopuste, a kraje čez poletje obiščejo tudi številni turisti. Obvoz za avtobuse je predviden čez Žiri.

Kje bodo potekali obvozi? FOTO: MX
Kje bodo potekali obvozi? FOTO: MX


»V času dopustov in šolskih počitnic prepeljemo v Idrijo in iz nje med 200 in 250 potnikov na dan. Zaradi kolektivnih dopustov v nekaterih tamkajšnjih podjetjih v zadnjem tednu julija in prvem tednu avgusta jih bo nekaj manj, a v tem času bodo potekali poletni festivali, zaradi katerih število potnikov skokovito naraste,« pravi Jerneja Faletič iz avtobusnega podjetja Nomago, ki dodaja, da jim bo država strošek sicer povrnila, želijo pa, da zaporo čim manj občutijo potniki.

Tudi v prihodnjih mesecih in letih bodo morali biti vozniki na relaciji Godovič – Idrija precej potrpežljivi. V Zali se bo namreč že prihodnje začela gradnja galerije, ki naj bi bila končana leta 2020. Med gradnjo bo po podatkih Drsi v Zali polovična zapora, predvidenih pa je tudi 11 dni popolnih zapor v različnih terminih ob koncu tedna.

Komentarji: