Jutri bo nad zasavko še pokalo

Cesto Zagorje-Trbovlje bo varoval alarmni sistem, podoben »alarmiranju« na Berebici v Trenti.
Fotografija: Na delovišče državne ceste Zagorje Trbovlje se je danes oglasila namestnica direktorja DRSI Ljiljana Herga in napovedala sobotno miniranje. Foto Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Na delovišče državne ceste Zagorje Trbovlje se je danes oglasila namestnica direktorja DRSI Ljiljana Herga in napovedala sobotno miniranje. Foto Jože Suhadolnik

Trbovlje – Na državni cesti Zagorje-Trbovlje, na katero se je februarja najprej usulo okrog 300 kubičnih metrov kamenja, pomešanega z zemljo in peskom, v drugem »udaru« pa je sledilo blizu 15.000 kubičnih metrov materiala, ki je cesto zasul v dolžini 70 metrov, bodo jutri minirali brežino, s katere se še vedno kruši material. Danes si je »delovišče« ogledala tudi namestnica direktorja republiške direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga.

Brežina je še vedno nestabilna, je povedala Herga in napovedala, da bodo po miniranju namestili jeklene mreže, cesto pa za promet znova odprli do konca marca: »Geologija je zahtevna stvar, raziskave, ki se sproti izvajajo, pa nam pokažejo stanje hribine. O stroških sanacije še ne moremo govoriti, ti bodo znani, ko bodo vsa sanacijska dela zaključena.«
Geodetski posnetek in skeniranje razpok ter inženirsko-geološke stabilnostne analize, ki so jih v preteklih tednih opravili na brežini, na mestu skalnega podora, so pokazali, da obstaja velika verjetnost novega  zdrsa in nanosa večjih količin materiala na cesto. Zato morajo v prvi vrsti stabilizirati brežino in zagotoviti prometno varnost.

Cesta Zagorje-Trbovlje bo zaprta še predvidoma do sredine marca. Foto Jože Suhadolnik
Cesta Zagorje-Trbovlje bo zaprta še predvidoma do sredine marca. Foto Jože Suhadolnik

 
V prvi fazi bodo z miniranjem odstranili okrog 4000 kubičnih metrov materiala, z raziskovalnimi vrtinami do globine dvajsetih metrov pa bodo ugotavljali stanje hribine. Na podlagi rezultatov vrtin bodo odločili, kako močne prostoviseče mreže bo treba namestiti. Načrtujejo tudi opozorilni sistem za nadzor nad morebitnimi novimi porušitvami. Sistem bo kalibriran tako, da se v primerih obsežnejših porušitev sproži alarmni sistem, povezan s semaforji, na katerih se ob premikih materiala  avtomatično preklopi rdeča luč in zaustavi promet. Takšna rešitev se je pred leti obnesla na  območju Berebice v Trenti in je bila učinkovita, zahteva pa dosledno spoštovanje prometne signalizacije.
 
 
 

Komentarji: